Τροποποιήθηκε ο Κανονισμός για τα Δικαιώματα Επιβατών στα οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ) σύμφωνα με νέα υπουργική απόφαση.
Παράλληλα, αυξήθηκαν τα πρόστιμα και οι αποζημιώσεις για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑμεΑ, με σκοπό την πρόληψη και την αποφυγή περιστατικών διακρίσεων προς άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να προστατευθεί αποτελεσματικότερα το δικαίωμα των πολιτών αυτών στη μετακίνηση, διαμορφώνοντας ένα πιο αυστηρό πλαίσιο απέναντι σε ανάρμοστες συμπεριφορές.
NFC: Τι είναι και πώς αλλάζουν τα εισιτήρια στα ΜΜΜ
Πιο αναλυτικά, οι σημαντικότερες αναπροσαρμογές που θεσπίζονται είναι:
- Άρνηση επιβίβασης, κράτησης, έκδοσης, παροχής εισιτηρίου σε ΑμεΑ: αποζημίωση από 30€ σε 200€.
- Μη έγκαιρη και εκτός προθεσμιών απάντηση σε αναφορά – καταγγελία πολίτη για παραβίαση δικαιωμάτων: αποζημίωση από 30€ σε 100€.
- Διοικητικό πρόστιμο από 2.000€ σε 2.500€ σε περίπτωση μη καταβολής αποζημίωσης για απώλεια – φθορές σε αναπηρικό αμαξίδιο ή άλλα βοηθήματα.
Επίσης, προβλέπονται:
- Η διευκόλυνση της διαδικασίας αντικατάστασης της ATH.ENA Card σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της κάρτας.
- Η βελτίωση της παρεχόμενης πληροφόρησης του κοινού μέσω ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών.
- Η θέσπιση υποχρέωσης των επιβατών για μη άσκοπη, μη κακή χρήση και μη πρόκληση φθορών στον εξοπλισμό του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου και σεβασμού των κανόνων ορθής διέλευσης από της πύλες εισόδου – εξόδου των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς.
- Εναλλακτικά προς το δικαίωμα αποζημίωσης, ο θιγόμενος πολίτης μπορεί να επιλέξει την παροχή αντίστοιχου ποσού προϊόντων κομίστρου.
- Η δυνατότητα μεταφοράς ηλεκτρικού πατινιού (e-scooter).
- Η θέσπιση, σε λεωφορεία, μέγιστου αριθμού βρεφικών, παιδικών καροτσιών, ποδηλάτων, ηλεκτροκίνητων πατινιών (e-scooters) και καροτσιών λαϊκής σε δύο (2) ανά όχημα.
Latest News
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές