![Ναυτιλία: Μπαράζ επιθέσεων σε εμπορικά πλοία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/RED-SEA.jpg)
Μυρίζει μπαρούτι στην Ερυθρά Θάλασσα ανοικτά των ακτών της Υεμένης καθώς οι αντάρτες Χούτι κλιμακώνουν τις επιθέσεις και τις απειλές κατά εμπορικών πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την Κυριακή από το μεσημέρι μέχρι και το βράδυ σε διάστημα μόλις επτά ωρών καταγράφηκαν σειρά επιθέσεων σε εμπορικά πλοία και ένα πολεμικό των ΗΠΑ… Η εικόνα είναι κάπως συγκεχυμένη καθώς επιθέσεις δέχθηκαν τρία εμπορικά πλοία, όμως εκπρόσωπος των Χούτι ανέφερε επιθέσεις σε δύο πλοία τα οποία συνδέονται με το Ισραήλ. Ομως, όπως σημειώνει η Lloyd’s List, μόνο ένα από τα τρία πλοία φαίνεται να έχει τέτοιες διασυνδέσεις. Επίσης και από ένα ακόμη πλοίο αναφέρθηκαν εκρήξεις κοντά του.
Ερυθρά Θάλασσα: Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούτι
Ενα από τα πλοία που χτυπήθηκαν ήταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Number 9», μεταφορικής ικανότητας 4.250 teu, με σημαία Παναμά, το οποίο διαχειρίζεται η Overseas Orient Container Line (OOCL), μητρική εταιρεία της οποίας είναι ο κρατικά ελεγχόμενος ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, η COSCO. Το πλοίο, κατασκευής 2007, χτυπήθηκε από μη επανδρωμένο αεροσκάφος 63 μίλια βορειοδυτικά της Χοντέιντα, στην Υεμένη, και πήρε νερά. Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το splash247.com, οι δυνάμεις των Χούτι απείλησαν με δεύτερο χτύπημα το πλοίο, εκτός εάν αυτό άλλαζε πορεία προς τις ακτές της Υεμένης. Ο καπετάνιος απάντησε ότι η αλλαγή πορείας ήταν αδύνατη καθώς η μηχανή ήταν εκτός λειτουργίας. Το πλοίο βρισκόταν σε ταξίδι από τη Σιγκαπούρη προς την Ευρώπη τη στιγμή της επίθεσης.
Η επίθεση αυτή φέρνει την Κίνα πιο κοντά στην περιοχή της σύγκρουσης, εκτιμούν οι αναλυτές, δεδομένης της ιδιοκτησίας της OOCL.
Με πυραύλους
Επίθεση με πυραύλους δέχθηκε και το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Unity Explorer», με σημαία Μπαχαμών. Το πλοίο δέχθηκε την επίθεση ενώ διέσχιζε την Ερυθρά Θάλασσα με κατεύθυνση προς νότο περίπου 34,5 μέτρα δυτικά – βορειοδυτικά της Μότσα της Υεμένης.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Ambrey, το φορτηγό πλοίο προσέγγισαν τουλάχιστον δύο μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV). Το ένα εξερράγη περίπου 30 μέτρα πάνω από το πλοίο και το δεύτερο εξερράγη μόλις ένα μέτρο μπροστά από το φορτηγό πλοίο. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί και το πλοίο δεν υπέστη ζημιές.
Η ιδιοκτησία και η διαχείριση του επιτιθέμενου χύδην φορτηγού συνδέεται με τον Dan David Ungar, βρετανό υπήκοο. Σε άλλο σημείο, ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου υπό σημαία Παναμά, ιαπωνικής ιδιοκτησίας, το «Aom Sophie II», παρουσίασε έντονες δονήσεις από μια έκρηξη σε κοντινή απόσταση και φέρεται ότι χτυπήθηκε από άγνωστο αντικείμενο στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Ανησυχία προκάλεσαν επίσης οι αναφορές από το «C. Genuine», ένα VLCC υπό σημαία Λιβερίας, ιδιοκτησίας Νότιας Κορέας, ηλικίας ενός έτους, το πλήρωμα του οποίου ανέφερε μια έκρηξη στον αέρα πάνω από το πλοίο στην πρύμνη περίπου 10 μίλια ανοικτά της Tαΐζ, στην Υεμένη. Δεν αναφέρθηκαν ζημιές ή τραυματισμοί.
Αμερικανικό αντιτορπιλικό
Τέλος, γύρω στο μεσημέρι προχθές, ώρα Υεμένης, το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Carney», ενώ βρισκόταν σε διεθνή ύδατα, ενεπλάκη και κατέρριψε ένα UAV που εκτοξεύθηκε από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούτι. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος κατευθυνόταν προς το αμερικανικό πλοίο.
Ο εκπρόσωπος των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι, Yahya Sare’e, δήλωσε ότι οι επιθέσεις των ανταρτών στρέφονταν κατά δύο πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ και διέρχονται από το Bab al-Mandab, τα οποία προσδιόρισε ως «Unity Explorer» και «Number 9». Ο Sare’e δεν έκανε καμία αναφορά σε επίθεση κατά άλλων πλοίων.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, η οποία εποπτεύει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και σε τμήματα της Ασίας, δήλωσε ότι οι επιθέσεις σε δύο φορτηγά πλοία και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν «άμεση απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη θαλάσσια ασφάλεια» και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή μελών του πληρώματος από πολλές χώρες.
«Εχουμε επίσης κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι αυτές οι επιθέσεις, ενώ εξαπολύονται από τους Χούτι στην Υεμένη, επιτρέπονται πλήρως από το Ιράν», ανέφερε η διοίκηση με έδρα το Μπαχρέιν στο X, πρώην Twitter.
Πηγή ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση