Επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ, το οποίο θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα, η εταιρεία εισφέρει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα, μέσα από τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που αναλαμβάνει (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), προσδοκώντας οι επενδύσεις αυτές να της επιστρέφουν αξία σε βάθος δεκαετιών.

Τα παραπάνω ανέφερε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Καθημερινή της Κυριακής» ο γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μάνος Μουστάκας.

Ο κ. Μουστάκας σχολιάζοντας την ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προτιμητέο επενδυτή σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα έργα στην χώρα υπογράμμισε πως «πρόκειται για ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία κι όχι δημόσια έργα που απλά αναλαμβάνει με το αζημίωτο μία εταιρεία».

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα 4 projects που φέρνουν ταμειακές ροές και υπεραξία στους μετόχους

Τόνισε μάλιστα πως «ανάπτυξη δημιουργούν αυτοί που επενδύουν στην ελληνική οικονομία, όχι αυτοί που μόνο εισπράττουν δημόσιο χρήμα», προσθέτοντας πως «θα είχαμε ισχυρότερη οικονομία αν και άλλες εταιρείες επένδυαν όσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, η οποία υλοποιεί συνολικά ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».

Τα τιμήματα

Κληθείς να σχολιάσει την επικράτηση στους διαγωνισμούς για τα μεγάλα έργα και πόσο βιώσιμες είναι οι προσφορές που κατέθεσε ο όμιλος, o κ. Μουστάκας ξεκαθαρίζει πως έχοντας πέρα από τη βαθιά γνώση τέτοιων πολύπλοκων project σε Ελλάδα και εξωτερικό, αποδεδειγμένες δυνατότητες άντλησης κεφαλαίων από τις αγορές, άριστες σχέσεις με το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και οικονομική ευρωστία «μπορεί να είναι πολύ πιο επιλεκτική στις επενδύσεις της, αλλά και πολύ πιο ανταγωνιστική στις προσφορές της, άρα και πιο επιτυχημένη».

«Έχουμε αναπτύξει μία αμοιβαία επωφελή σχέση εμπιστοσύνης με τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες υποστηρίζουν χρηματοδοτικά εμβληματικά έργα τα οποία αναπτύσσουμε και η οποία βασίζεται στην ποιότητα του management, το track record αυτού, καθώς και την εξαιρετικά ισχυρή χρηματοοικονομική κατάσταση και τις προοπτικές του Ομίλου», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως λέει, είναι η μόνη από όλους τους ομίλους υποδομών της χώρας που παρουσιάζει διαχρονικά κερδοφόρα επίδοση, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως «επιπόλαιος» ή «ευκαιριακός» παίχτης

Η Αττική Οδός

Στο σημείο αυτό, ο κ. Μουστάκας κάνει ειδική αναφορά στην Αττική Οδό, λέγοντας πως πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτιμούμε πως υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Απαντώντας σε ερώτηση για το μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τη στιγμή της επικράτησης σε έναν διαγωνισμό μέχρι την υπογραφή της σύμβασης και την καταβολή του τιμήματος, ο κ. γενικός διευθυντής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξηγεί πως παρότι για κάποιον εξωτερικό παρατηρητή φαντάζουν μεγάλοι, δεν είναι.

«Σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν», εξηγεί, «οι διαγωνισμοί είναι πολυπλοκότεροι, οι διαδικασίες έχουν γίνει πιο σύνθετες με πολλαπλά ενδιάμεσα βήματα και τα εμπλεκόμενα μέρη είναι περισσότερα» και αναφέρεται στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ, όπου η εταιρεία έχει ήδη μια προσφυγή από τη CMI στο ΣτΕ που έχει οριστεί να συζητηθεί στις 12 Δεκεμβρίου. Αντίστοιχα για την Αττική Οδό, συμπληρώνει, η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος παρά την απόρριψη της προσφυγής από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – προσέφυγε και στο ΣτΕ.

Ελληνικό

Όσον αφορά στην εξέλιξη του project στο Ελληνικό που ανέλαβε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και το οποίο αφορά στην κατασκευή Ολοκληρωμένου Τουριστικό Συγκρότημα με τη δημιουργία Καζίνο, ο κ. Μουστάκας ξεκαθαρίζει πως τα σχέδια και η προβλεπόμενη επένδυση, την οποία θα υλοποιήσει από κοινού με τον συνέταιρό της, την Hard Rock «θα είναι μεγαλύτερη από την αρχική μας προσφορά, άρα αντίστοιχα μεγαλύτερη θα είναι και η πολλαπλασιαστική της αξία στην ελληνική οικονομία».

Ήδη, όπως λέει, «βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές κατασκευαστικές και μελετητικές εργασίες, εν αναμονή της οριστικής οικοδομικής άδειας».

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Κλείνοντας απαντά και για το φημολογούμενο deal για την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ο κ. Μουστάκας διευκρινίζει πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει τα μέσα για την απρόσκοπτη υλοποίηση, τόσο του υφιστάμενου επενδυτικού μας σχεδίου, όσο και για την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών και επικαλείται δήλωσε του κ. Περιστέρη ότι «η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι καλά και μαζί και χωρίς την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή».

Υπογραμμίζει πως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή χάρη στο αποτύπωμά και την ευρωστία της ως ο μεγαλύτερος παραγωγός και επενδυτής καθαρής ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, είναι ιδιαίτερα ελκυστική και παραλήπτρια πολλαπλών προτάσεων εξαγοράς.

Από εκεί και πέρα, τονίζει ο κ. Μουστάκας, η οποιαδήποτε προσέγγιση πιθανώς επιλεγεί θα είναι προς το συμφέρον όλων, αφού η μεγιστοποίηση της αξίας για όλους τους μετόχους είναι η στόχευση της εταιρείας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις