Ευκαιρίες αλλά και κινδύνους από τη συστηματική χρήση εφαρμογών Generative AI διαβλέπουν τα C-suite στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Ο όρος C-Suite χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα μέλη της διοικητικής ομάδας μίας επιχείρησης, όπως CEO (Διευθύνων Σύμβουλος), CFO (Διευθυντής Οικονομικών), CIO (Διευθυντής Πληροφοριών), COO (Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών), κ.λπ.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της νέας διεθνούς έρευνας της Kaspersky, η συντριπτική πλειονότητα (92%) των C-suite στελεχών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων παραδέχεται ότι οι εργαζόμενοί τους χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές Generative AI (όπως το ChatGPT, το bard της Google κλπ.). Μάλιστα, τέσσερις στους δέκα (40%) ανέφεραν ότι οι εφαρμογές αυτές αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο για την υποστήριξη μιας σειράς καθηκόντων. Ταυτόχρονα, η μεγάλη πλειονότητα του δείγματος (72%) εκφράζει ανησυχία για τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας που προκύπτουν από τη συστηματική χρήση εφαρμογών Generative AI, καθιστώντας πιθανή τη διαρροή ευαίσθητων δεδομένων αλλά ακόμη και την πλήρη απώλεια ελέγχου των λειτουργιών της επιχείρησης.
ΕΥ: Οι CEOs επενδύουν στη Generative AI για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
«Είναι γεγονός ότι η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει αυξήσει σημαντικά την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Ωστόσο, σύμφωνα με την τελευταία μας έρευνα, παρότι τα ανώτερα στελέχη γνωρίζουν πως οι εφαρμογές αυτές αποτελούν στοιχείο της εργασιακής καθημερινότητας των εργαζομένων, αγνοούν το βαθμό καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται. Δεδομένου ότι η χρήση εφαρμογών Generative AI στους χώρους εργασίας ήρθε για να μείνει, όσο επεκτείνεται η χρήση τους τόσο πιο δύσκολο θα είναι να τεθεί πλαίσιο ελέγχου και ασφαλείας για βασικά τμήματα των επιχειρήσεων όπως το HR, τα οικονομικό τμήμα, το μάρκετινγκ ή ακόμα και το IT», εξηγεί ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για Ελλάδα και Κύπρο.
Η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει ήδη επιφέρει σημαντικές τομές στη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ στο μέλλον αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και τοποθετούνται απέναντι στην αγορά. Ενδεικτικά, από το δείγμα της έρευνας σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες (93%) ανέφεραν πως η χρήση Generative AI έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, ενώ πάνω από ένας στους δύο (54%) πιστεύει ότι οι εφαρμογές Generative AI θα προκαλέσουν “επανάσταση’’ στον τομέα της τεχνολογίας, όπως ακριβώς συνέβη και με τη μηχανή αναζήτησης της Google.
Βασικό χαρακτηριστικό των εφαρμογών Generative AI είναι η συνεχής μάθηση μέσω της εισροής καινούργιων δεδομένων. Αυτό για τις επιχειρήσεις σημαίνει ότι όταν ένας εργαζόμενος εισάγει ευαίσθητα δεδομένα του οργανισμού σε κάποια εφαρμογή, προβαίνει ουσιαστικά σε ακούσια διαρροή δεδομένων. Στην έρευνα μεγάλο τμήμα των ανώτερων στελεχών διατυπώνει έντονους προβληματισμούς σχετικά με το γεγονός αυτό, με την πλειονότητα να φοβάται το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να κοινοποιούν ευαίσθητα δεδομένα της εταιρείας (72%) και των πελατών της (71%) χρησιμοποιώντας πλατφόρμες Generative AI.
Την ίδια στιγμή που μεγάλο τμήμα του δείγματος διατυπώνει προβληματισμούς, από την άλλη οι μισοί συμμετέχοντες (50%) σχεδιάζουν την ένταξη εφαρμογών Generative AI για την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων καθημερινών εργασιών των εργαζομένων τους. Παράλληλα, το 41% σκοπεύει να ενσωματώσει εφαρμογές Generative AI στην επαγγελματική του καθημερινότητα προκειμένου να αναβαθμίσει την παραγωγική διαδικασία. Σχετικά με τα τμήματα τα οποία θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Μάρκετινγκ (34%), ακολουθούν το Οικονομικό τμήμα (15%) και το τμήμα Επικοινωνίας (14%), ενώ στην τέταρτη θέση (11%) βρίσκεται το τμήμα Πωλήσεων. Τα τμήματα IT και κυβερνοασφάλειας βρίσκονται πολύ χαμηλά στη λίστα με μόλις 6%.
Ωστόσο, παρά τις ανησυχίες και τα πλάνα επέκτασης της χρήσης Generative AI, μόλις το 20% του δείγματος ανέφερε πως έχει συζητηθεί σε ανώτερο επίπεδο η θέσπιση κανόνων για τη χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών, ενώ σχεδόν κανείς (1%) δεν προχώρησε σε απαγόρευση της χρήσης Generative AΙ στον χώρο εργασίας.
«Θα περίμενε κανείς η πιθανότητα διαρροής ευαίσθητων δεδομένων και απώλειας ελέγχου της λειτουργίας νευραλγικών τμημάτων μιας επιχείρησης να προκαλεί ενδοιασμούς στα ανώτερα στελέχη των επιχειρήσεων σχετικά με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα δεδομένα της έρευνας, 1 στους 4 σκοπεύει να αναθέσει σε εφαρμογές Generative AI ορισμένες από τις σημαντικότερες λειτουργίες μιας επιχείρησης. Για να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε αυτό το βήμα χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο τη λειτουργία της επιχείρησης, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η εφαρμογή αυστηρών πολιτικών διαχείρισης και προστασίας δεδομένων» προσθέτει ο Βασίλης Βλάχος.
Σημείωση: Η έρευνα της Kaspersky με τίτλο «Gen AI Business Infiltration: C-Level executives are sitting on an AI timebomb, aware of the risks, but too complacent to act» περιέχει συνολικά 1,863 συνεντεύξεις με στελέχη C-level επιπέδου σε μεγάλες επιχειρήσεις από 8 χώρες της Ευρώπης, ενώ από την Ελλάδα συμμετείχαν συνολικά 200 στελέχη.
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου