Η Ελλάδα έχει πλέον επανενταχθεί επιτυχώς στις επενδυτικές επιλογές σημαντικών διεθνών φορέων με μακροπρόθεσμη στόχευση, είπε ο κ. Βασίλειος Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σε πάνελ με θέμα «Large projects transforming Greece» του 25th Annual Capital Link Invest in Greece Forum.
Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι «προκειμένου να συνεχίσει την ανοδική της πορεία η οικονομία της χώρας, απαιτείται η υλοποίηση σημαντικών έργων».
Καραμούζης (Εθνική Τράπεζα): Μεγάλες επενδύσεις απαιτεί η ενεργειακή μετάβαση
Ενδεικτικά ο κ. Καραμούζης ανέφερε ό,τι μέχρι το 2030 δρομολογούνται ~190 έργα υποδομών σε οδικά δίκτυα, αεροδρόμια και λιμάνια ύψους 28 δισ. ευρώ, ενώ στο σκέλος της ψηφιακής μετάβασης είναι σε εξέλιξη έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων για δίκτυα οπτικών ινών και data centers
Όπως είπε, στον κλάδο των τουριστικών υποδομών απαιτούνται περαιτέρω επενδύσεις σε σύγχρονα και βιώσιμα τουριστικά καταλύματα, προκειμένου ο ελληνικός τουρισμός να διατηρήσει τη δυναμική του, ενώ στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται έργα τα οποία προάγουν την ενεργειακή αυτονομία της Ελλάδας με απώτερο στόχο την ανάδειξη της χώρας ως ενεργειακό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή, συμπεριλαμβανομένων δικτύων υποδομών για αποθήκευση και μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας φυσικού & υγροποιημένου αερίου, καθώς και έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας υφιστάμενες και νέες τεχνολογίες.
Στην τρέχουσα συγκυρία, είπε ο κ. Καραμούζης, διαμορφώνεται η εξής πολυπλοκότητα: «Η εν λόγω επενδυτική δραστηριότητα πραγματοποιείται σε ένα περιβάλλον υψηλών επιτοκίων, αβεβαιότητας σε σχέση με το κόστος ενέργειας, ενισχυμένου πληθωρισμού, και λοιπών αστάθμητων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων γεωπολιτικών εντάσεων και υγειονομικών κρίσεων.
» Παράλληλα, η όποια επενδυτική δραστηριότητα με στόχο την “ανάπτυξη” απαιτείται να είναι βιώσιμη, καθότι η αναστροφή της κλιματικής κρίσης, η εξυγίανση των κοινωνικών ανισοτήτων και η ενίσχυση της διαφάνειας κατά τα πρότυπα ESG αποτελεί προτεραιότητα για πελάτες, επενδυτές, εποπτικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Στη βάση αυτή, -ανέφερε καταληκτικά- η χρηματοδότηση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας απαιτεί μεγάλη εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και προσαρμογή στις συνθήκες της αγοράς, στοιχεία που διαθέτει η Εθνική Τράπεζα, η οποία με εφαλτήριο την εξαιρετική της οικονομική κατάσταση και το εξειδικευμένο στελεχιακό τής δυναμικό, συνεχίζει να είναι η τράπεζα επιλογής για την υλοποίηση μεγάλων ελληνικών και ξένων επενδυτικών εγχειρημάτων.
Latest News
Το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου στις συναντήσεις Χατζηδάκη στη Λευκωσία
Επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας στην Κύπρο- Συναντήσεις με Πρόεδρο της Βουλής και Υπουργό Οικονομικών
Επίσκεψη Χατζηδάκη στην Κύπρο
Ποιους θα συναντήσει
Άνοιξε ξανά τον Μάρτιο η «ψαλίδα» επιτοκίων για νέα δάνεια και καταθέσεις [γράφημα]
Το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο των νέων καταθέσεων παρέμεινε αμετάβλητο στο 0,53%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των νέων δανείων αυξήθηκε στο 6,24%
SOS από ΕΒΕΑ για τις επενδύσεις στα ακίνητα – Παίρνει θέση στον πόλεμο για τα κίνητρα δόμησης
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών έχει ήδη γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών από εταιρείες – μέλη του
Επώνυμα σφυριά για κοσμηματοπώλη και κάβα ποτών
Στους 5.688 οι πλειστηριασμοί που έχουν προγραμματιστεί μέχρι το τέλος του Μαΐου
2.000 νέα σπίτια βάζουν «φωτιά» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
«Απόβαση» στα νότια προάστια από τους «μεγάλους» των κατασκευών - Το νέο μοντέλο κατοικιών - Οι μέσες ζητούμενες τιμές για αγορά και ενοικίαση
Στον δρόμο προς τις Ευρωεκλογές - Τα 4+1 «αγκάθια» της ελληνικής οικονομίας
Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες για την επόμενη μέρα
Ακίνητα: Ζήτηση από τα «μπετά» - Το προφίλ των αγοραστών
Νέες οικιστικές και τουριστικές αναπτύξεις - Από το Μαρούσι μέχρι την Βούλα
Κλειστά τα καταστήματα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς
Λειτουργούν τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»