Αύξηση 8%-10% σημειώνει σε σχέση με πέρυσι η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών το 2023, σύμφωνα με το 22ο ετήσιο Monitor Altagamma ξεπερνώντας το 1,5 τρισεκατομμύριο ευρώ, σημειώνοντας για τρίτη στην σειρά χρονιά, ρεκόρ μετά την υγειονομική κρίση του Covid.

Οι καταναλωτικές δαπάνες για εμπειρίες, ειδικότερα, έχουν επιστρέψει στα υψηλά όλων των εποχών, λόγω της αναζωπύρωσης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των ταξιδιών.

Είδη πολυτελείας: Οι εκτιμήσεις των οίκων για τα οικονομικά μεγέθη το 2023

Από το 1992, το Ίδρυμα Altagamma συγκεντρώνει εταιρείες από την υψηλή πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία που προωθούν την ιταλική αριστεία, τη μοναδικότητα και τον τρόπο ζωής σε όλο τον κόσμο. Οι εταιρείες Altagamma δραστηριοποιούνται στους τομείς της μόδας, του σχεδιασμού, των κοσμημάτων, των τροφίμων, της φιλοξενίας, της ταχύτητας και της ευεξίας. Σε ετήσια βάση, στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Altagamma, δημοσιεύονται στοιχεία για την παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών.

Στο πλαίσιο αυτό, κατέγραψαν θετική τάση της παγκόσμιας αγοράς για προσωπικά είδη πολυτελείας, η οποία αυξάνεται το 2023, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου 362 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέχρι το τέλος του έτους, ήτοι αύξηση 4% σε σχέση με το 2022, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις, τον πληθωρισμό, την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις παρενέργειες των περιφερειακών συγκρούσεων στην παγκόσμια αγορά, η βιομηχανία ειδών πολυτελείας διατηρεί την ανθεκτικότητά της.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη και το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων -τμήμα Μιλάνου-, επισημαίνονται και οι  σημαντικές προοπτικές της αγοράς πολυτελών ειδών της Ελλάδας -ιδίως του κοσμήματος- και τις εξαγωγικές δυνατότητές της στην ιταλική αλλά και στην παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου στην Ελλάδα, μετά από μια δραματική πτώση το 2021, επικρατεί κατάσταση «ολικής επαναφοράς» της ελληνικής αγοράς στα προ πανδημίας επίπεδα και πιθανόν υψηλότερα, η οποία συνάδει με την τάση ανάκαμψης της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελείας. Εκτιμά ότι, ο στόχος των ελληνικών εταιρειών θα πρέπει να είναι η εδραίωση του ελληνικού προϊόντος σε αγορές του εξωτερικού, μέσω του branding και της κατάλληλης για την κάθε αγορά προβολής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή