Στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης αναφορικά με το επίπεδο ανάπτυξης και τις προβλέψεις για την εξέλιξη της αγοράς των φωτοβολταϊκών την επόμενη τετραετία βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της SolarPower Europe που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Σύμφωνα με την έκθεση η χώρα μας παρά το μικρό – συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ – μέγεθος της επικράτειας επιτυγχάνει καλύτερες επιδόσεις στην εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας τόσο σε απόλυτα νούμερα όσο και συγκριτικά (κατά κεφαλήν ισχύς φωτοβολταϊκών).
Φωτοβολταϊκά: Τέλος στις «ταρίφες» έναν χρόνο νωρίτερα για τα μικρά έργα
Σύμφωνα με την έκθεση της SolarPower Europe τα φωτοβολταϊκά στην ΕΕ κατέγραψαν εφέτος εντυπωσιακές επιδόσεις. Η συνολική ισχύς των φωτοβολταϊκών στην Ένωση ανέρχεται σήμερα σε 263 GW, αυξημένη κατά 27% από τα 207 GW το 2022 ενώ οι ετήσιες νέες εγκαταστάσεις ήταν 55,9 γιγαβάτ (+ 40 % σε σχέση με το 2022!)
Η Γερμανία παραμένει στην πρώτη θέση με 82 GW συνολικής εγκατεστημένης ισχύος και ακολουθούν η Ισπανία με 36 GW και η Ιταλία με 29,5 GW. Η Γερμανία εγκατέστησε επίσης τις περισσότερες νέες μονάδες το 2023 (+14,1 γιγαβάτ, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ της Ιταλίας που ήταν 9,3 γιγαβάτ το 2012).
Ωστόσο, ενώ η Γερμανία ηγείται τόσο στην κατάταξη της ετήσιας αγοράς της ΕΕ όσο και στην κατάταξη της συνολικής δυναμικότητας, η Ολλανδία διατηρεί την πρώτη θέση σε εγκατεστημένη ισχύ ανά κάτοικο, φθάνοντας τα 1.280 W/κάτοικο το 2023 ενώ η η Γερμανία πλησιάζει το όριο του 1 kW, με 985 W/κάτοικο.
Η θέση της Ελλάδας στη σχετική κατάταξη μεταξύ των 27 είναι:
-Έβδομη στην εγκατεστημένη ισχύ ανά κάτοικο με 691 Watt,από 531 το 2022, ψηλότερα από την Αυστρία, τη Σλοβενία και το Λουξεμβούργο.
-Έβδομη στην πρόβλεψη για νέες εγκαταστάσεις κατά την περίοδο 2024-2027 οπότε αναμένεται να προστεθούν 6,9-13,9 γιγαβάτ (ανάλογα με το σενάριο που εξετάζεται). Το αποτέλεσμα είναι ότι το μερίδιο της Ελλάδας στην νέα ευρωπαϊκή φωτοβολταϊκή ισχύ αναμένεται να αυξηθεί από 3 % το 2023 σε 4 % το 2027.
-Η χώρα μας αναμένεται να πετύχει το 2026 το στόχο που έχει τεθεί για το 2030, ενώ 12 χώρες της ΕΕ (Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο και Πορτογαλία) θα φθάσουν στο στόχο από το 2027 και μετά.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο μέσος χρόνος αδειοδότησης για μικρές μονάδες στη χώρα μας είναι 3-4 μήνες ενώ στις άλλες χώρες ξεκινά από 1 μήνα και φθάνει στον 1 χρόνο. Για μεγαλύτερες μονάδες η αδειοδότηση στην Ελλάδα απαιτεί 3-6 χρόνια ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 4 χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιολοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla