Το αξιομνημόνευτο ποσό των 100 εκατομμυρίων δολαρίων είναι πολύ πιθανό να εισπράξει το αφεντικό της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, ως –επιπλέον της σταθερής αμοιβής του- επιβράβευση, επειδή κατάφερε να στείλει σε υψηλό ρεκόρ τη μετοχή της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας. αφού οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους έφθασαν σε υψηλό ρεκόρ την προηγούμενη εβδομάδα.

Η μετοχή ανέβηκε στα 18,99 ευρώ την Παρασκευή, περισσότερο από 50% πάνω σε ετήσια βάση, ενισχύοντας τη θέση της Ryanair ως αεροπορικής εταιρείας με τη μεγαλύτερη αξία στην Ευρώπη και σε απόσταση από τις άλλες.

Μάικλ Ο’ Λίρι (Ryanair): Θα κάνουμε σκόνη τους ανταγωνιστές μας – Οι φιλόδοξοι στόχοι και οι αμφισβητίες

Στο πλαίσιο του προγράμματος μπόνους που συμφωνήθηκε το 2019, όπως επισημαίνουν οι FT, ο Ο’ Λίρι μπορεί να κερδίσει δικαιώματα προαίρεσης μετοχών αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, εάν η τιμή της μετοχής της αεροπορικής εταιρείας φτάσει τα 21 ευρώ για 28 ημέρες ή αν αναφέρει ετήσια κέρδη 2,2 δισ. ευρώ μετά από φόρους.

Η αμοιβή θα είναι μία από τις μεγαλύτερες στην εταιρική ευρωπαϊκή ιστορία.

Οι οικονομικοί αναλυτές έχουν στόχο μέσης τιμής μετοχής τα 24 ευρώ τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, ενώ η αεροπορική εταιρεία έχει προβλέψει κέρδη μετά από φόρους μεταξύ 1,85 και 2,05 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο.

Το πλάνο κινήτρων αρχικά επρόκειτο να διαρκέσει έως το 2024, αλλά παρατάθηκε έως το 2028 τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, όταν η μετοχή έπεσε κάτω από τα 13 ευρώ.

Ο Ο’ Λίρι πληρώθηκε το προηγούμενο οικονομικό έτος 925.000 ευρώ το πιο πρόσφατο οικονομικό έτος της Ryanair, αλλά κατέχει επιπλέον το 3,9% της εταιρείας, ένα μερίδιο που έχει αγοραία αξία 907 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το FactSet.

Ο άνθρωπος που την «εκτόξευσε»

Είναι ο άνθρωπος που, αναλαμβάνοντας τα ηνία της Ryanair το 1994, την έβαλε σε τροχιά ιλιγγιώδους ανάπτυξης, καθώς μετατράπηκε από μια μικρή περιφερειακή αεροπορική εταιρεία σε μια παγκόσμια δύναμη.

Η εταιρεία έχει εδραιώσει τη θέση της ως αδιαμφισβήτητης ηγέτιδας στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές χαμηλού κόστους, αφού χρησιμοποίησε τη διαταραχή που προκλήθηκε από την πανδημία για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της.

Η Ryanair είναι η δεύτερη μεγαλύτερης αξίας εταιρεία στον κόσμο σε κεφαλαιοποίηση, μετά την Delta Air Lines στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, και έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για διπλασιασμό του αριθμού των επιβατών την επόμενη δεκαετία.

Ο Ο’ Λίρι δήλωσε το προηγούμενο διάστημα στους  FT νωρίτερα αυτό το έτος ότι κατά τη γνώμη του υπάρχει περιθώριο για περισσότερη ανάπτυξη στην Ευρώπη, παρόλο που ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά του κλάδου βρίσκεται ουσιαστικά στη μέγιστη δυναμικότητα.

Η Wizz Air

Η ανταγωνίστρια χαμηλού κόστους Wizz Air έχει επίσης προσφέρει στον διευθύνοντα σύμβουλό της ένα αναμφισβήτητα δελεαστικό σχέδιο κινήτρων.

Ο József Váradi μπορεί να κερδίσει 100 εκατομμύρια στερλίνες εάν η τιμή της μετοχής της αεροπορικής εταιρείας φτάσει τις 120 στερλίνες. Ωστόσο, η ανάπτυξη της Wizz έχει πληγεί από τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες την έχουν αναγκάσει να κρατήσει καθηλωμένο ένα μέρος του στόχου της και η μετοχή της παραμένει σταθερή φέτος στις 20 στερλίνες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή