Υπογράφηκε από τη Motor Oil και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Συμφωνία Επιχορήγησης (Grant Agreement) ύψους 127 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας (Innovation Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του εμβληματικού έργου IRIS για την κατασκευή και λειτουργία συστήματος Δέσμευσης, Χρήσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (Carbon Capture, Utilisation and Storage) και παραγωγής e-μεθανόλης στο Διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

Motor Oil: Επενδύσεις 2,5 δισ. ως το 2030 για ενεργειακή μετάβαση

Υπενθυμίζεται πως το έργο IRIS συγκαταλέγεται στα 41 που επελέγησαν ανάμεσα σε 239 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου προσκλήσεων υποβολής έργων «μεγάλης κλίμακας» του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ, και μόλις το τρίτο που αφορά σε μονάδα αναμόρφωσης μεθανίου με ατμό (Steam Methane Reformer) στην Ευρώπη.

Το έργο

Το έργο IRIS θα ενσωματώσει διάφορες καινοτόμες βιομηχανικές διεργασίες σε κλίμακα που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ ξανά σε ανεξάρτητο διυλιστήριο. Συγκεκριμένα, το έργο θα συμβάλει στη σημαντική μείωση, κατά 25%, των εκπομπών CO2 του Διυλιστηρίου, και επομένως στην επίτευξη των ομιλικών αλλά και εθνικών και ενωσιακών στόχων απανθρακοποίησης της βιομηχανίας. Ταυτόχρονα, έχει προβλεφθεί και η δημιουργία καινοτόμου μονάδας παραγωγής e-μεθανόλης που θα παράγεται από το διαθέσιμο ανανεώσιμο υδρογόνο και μέρος του δεσμευόμενου διοξειδίου του άνθρακα, μια από τις πρώτες μονάδες που θα δημιουργηθούν στην Ευρώπη.

Περαιτέρω, το έργο εντάσσεται κάτω από την ομπρέλα του στρατηγικού σχεδίου «Blue Med» του Ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη αλυσίδας αξίας υδρογόνου στην Ελλάδα, καθώς πλέον, στις παραγόμενες ποσότητες ανανεώσιμου υδρογόνου από την υπό ανάπτυξη μονάδα ηλεκτρόλυσης 30MW του υπό υλοποίηση έργου EPHYRA (που υποστηρίζεται από το Clean Hydrogen Partnership και τα μέλη του Hydrogen Europe και Hydrogen Europe Research στο πλαίσιο του Grant Agreement αριθ. 101112220), θα προστεθούν ικανές ποσότητες υδρογόνου χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος που θα τηρούν τα προβλεπόμενα όρια του Κανονισμού Ταξινομίας της ΕΕ.

Έναρξη το 2025

Η έναρξη κατασκευής του έργου, αφού ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες επιμέρους συμφωνίες και ληφθεί από την εταιρεία η τελική επενδυτική απόφαση, αναμένεται να εκκινήσει στα μέσα του 2025 με τριετή ορίζονται ολοκλήρωσης, ώστε να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2028, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Γιώργος Τριανταφύλλου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής του Oμίλου Motor Oil δήλωσε σχετικά: «Ο Όμιλος Μotor Oil είναι αποφασισμένος να οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου και να πρωταγωνιστήσει στην επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης της βιομηχανίας και στην εδραίωση της αγοράς υδρογόνου και των παραγώγων του στην Ελλάδα. Η χρηματοδότηση από το Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί ένα σπουδαίο ορόσημο για τον Όμιλο. Παραμένουμε προσηλωμένοι και απόλυτα ευθυγραμμισμένοι στο πλάνο ενεργειακής μετάβασης €4δις. που έχουμε εξαγγείλει, έχοντας μάλιστα επενδύσει μέχρι σήμερα €1δις προς τον σκοπό αυτό. Πρωτοπορούμε, αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε εμβληματικά και πρωτοποριακά έργα και επενδύσεις που θα επιταχύνουν τον μετασχηματισμό του ενεργειακού μείγματος της χώρας μας, στον δρόμο για τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ