Την άμεση ανάληψη δράσης από τη διεθνή κοινότητα για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα ζητούν ο ένας μετά τον άλλο οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς καθώς, όπως εκτιμούν, αν η ηρεμία αργήσει να επανέλθει στην περιοχή θα είναι εις βάρος της παγκόσμιας οικονομίας. Την ίδια στιγμή ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοινώνουν προσαυξήσεις ανά container λόγω της δρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική.
Με ανακοινώσεις τους επικροτούν τη διεθνή ομάδα δράσης που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία των ΗΠΑ με την επωνυμία Operation Prosperity Guardian, που έχει στόχο την προστασία της ναυσιπλοΐας από τις επιθέσεις των Χούθι στον Κόλπο του Αντεν. Στην ομάδα συμμετέχουν αρκετές χώρες, ενώ παρούσα δήλωσε και η χώρα μας, με χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Νίκου Δένδια, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις των Χούθι πιθανότατα δεν θα τελειώσουν σύντομα
Ο αντίκτυπος των επιθέσεων πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα στις ναυτιλιακές αγορές θα εξαρτηθεί από το πόσο καιρό οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αποφεύγουν την περιοχή – και αυτό μπορεί να διαρκέσει αρκετό καιρό, αναφέρουν αναλυτές.
Διατυπώνονται και εκτιμήσεις ότι η κατάσταση θα παραμείνει προβληματική και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Σε κάθε περίπτωση η όποια καθυστέρηση της επιστροφής στην ομαλότητα θα σπρώχνει προς τα πάνω τους ναύλους κυρίως στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ διέρχεται το 30% του παγκόσμιου όγκου μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων. Οι τιμές των ναύλων στα containers αυξήθηκαν ήδη κατά περίπου 30% στις μεταφορές από την Ασία προς την Ευρώπη τις τελευταίες ημέρες.
Παράλληλα οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιδιώκουν να καλύψουν το πρόσθετο κόστος των πλόων γύρω από την Αφρική με μια σειρά από υψηλές ή νέες προσαυξήσεις.
Η ναυτιλιακή εταιρεία MSC Mediterranean Shipping Company πρόκειται να αυξήσει την τιμή αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ευρώπη στην Ασία με μια προσαύξηση που δεν έχει ξαναγίνει στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, για να διατηρήσει «το συνεχές επίπεδο των υπηρεσιών της» από τις 20 Ιανουαρίου 2024 θα εφαρμόσει μια επιβάρυνση λειτουργίας έκτακτης ανάγκης ύψους 1.200 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 20 teu, 1.500 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 teu και 2.000 δολ. για μονάδες ψυγείου.
Οι ναυτιλιακοί φορείς ανησυχούν και επικροτούν την ανάληψη δράσης από τη διεθνή κοινότητα. Η ECSA (ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ) με ανακοίνωσή της χαιρέτισε την απόφαση της ΕΕ να συμβάλει στην αμερικανική επιχείρηση «Prosperity Guardian» μέσω της επιχείρησης «EUNAVFOR Atalanta».?
Αμεση δράση
Οι πρόσφατες επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας είναι βαθιά ανησυχητικές. Χαιρετίζουμε την ενισχυμένη δέσμευση της ΕΕ και τη διεθνή συνεργασία και προτρέπουμε σθεναρά για άμεση δράση ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών μας και η ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την περιοχή, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.?
Η ECSA τονίζει ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης – από την ενέργεια έως την ασφάλεια των τροφίμων και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για την εγγύηση της ασφάλειας της ηπείρου.?Η ECSA ενθαρρύνει και υποστηρίζει επίσης όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας.
Ταυτόχρονα και το World Shipping Council χαρακτήρισε τη στρατιωτική ομάδα δράσης ως «κρίσιμη» για την υπεράσπιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας.
Η ασφάλεια των πληρωμάτων είναι προτεραιότητά μας, πρόσθεσε ο Edouard Louis-Dreyfus, πρόεδρος της γαλλικής ένωσης εφοπλιστών. Βασιζόμαστε στην παρουσία των γαλλικών στρατιωτικών πλοίων στην περιοχή, καθώς και των συμμαχικών ναυτικών για την προστασία των εμπορικών πλοίων και τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, είπε.
Ενώ οι λεπτομέρειες αυτής της επιχείρησης θα κοινοποιηθούν τις επόμενες ημέρες, η ομάδα κρούσης θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση της ικανότητας των Χούθι να στοχεύουν και να επιτίθενται στην εμπορική ναυτιλία, σημείωσε το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο.
ΠΗΓΗ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι