Οι κροίσοι γιορτάζουν τις γιορτές όπως και ο υπόλοιπος κόσμος. Από μια σπάνια Birkin Himalayan -βαμμένο στο χέρι δέρμα από την κοιλιά ενός κροκόδειλου- με διαμάντια αξίας 750.000 δολαρίων, μέχρι πτήσεις με ιδιωτικό τζετ, τα δώρα τους είναι λίγο διαφορετικά και πολύ ακριβότερα από αυτά των απλών ανθρώπων.

Το κατάλληλο δώρο για τις γιορτές είναι αρκετά δύσκολο ακόμη και για άτομα που γνωρίζουμε. Τι γίνεται λοιπόν με τους ανθρώπους που πραγματικά τα έχουν όλα; Στους δισεκατομμυριούχους και τους πολυεκατομμυριούχους αρέσει να δίνουν και να παίρνουν δώρα όπως και οι υπόλοιποι από εμάς, τελικά, ακόμα κι αν αυτά τα δώρα κοστίζουν πολύ περισσότερο.

Δύσκολο να βρεις δώρο για πλούσιους

«Θέλουν απλώς να δουν πώς είναι το καλύτερο των καλυτέρων», επισήμανε στο Business Insider η Ελίζαμπεθ Μπράουν, διευθύντρια εξυπηρέτησης πελατών με έδρα τη Νέα Υόρκη στην εταιρεία ταξιδιών και lifestyle Knightsbridge. «Δεν υπάρχει πραγματικά προϋπολογισμός – θέλουν απλώς αυτό που θέλουν».

Συγκριτικά, αυτή τη γιορτινή περίοδο οι Αμερικανοί γενικά σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 1.652 δολάρια, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte. Αυτό είναι περίπου το 0,2% της τιμής της περίφημης συλλεκτικής Birkin. Μαζί με τη Chanel και τη Rolex, η Hermès είναι από τα πλέον περιζήτητα brand.

Εξατομικευμένα δώρα

Άλλα δημοφιλή στις συγκεκριμένες τάξεις είδη είναι αντικείμενα που μπορούν να εξατομικευτούν, είτε κυριολεκτικά, όπως οι αποσκευές Goyard που κοστίζουν με μονόγραμμα ακόμη και 10.000 δολάρια ή ένα καλάθι δώρων γεμάτο αντικείμενα με το ζώδιο του παραλήπτη, ή απλά κάτι προσαρμοσμένο στα χόμπι κάποιου.

Σε κάποιον που αγαπά την πεζοπορία μπορεί να κάποιος τον καλύτερο εξοπλισμό εξωτερικού χώρου από εταιρείες όπως η Moncler και η Loro Piana. Για γαστρονόμους και λάτρεις του καλού φαγητού επώνυμα σπάνια είδη όπως τρούφες, ή πεπαλαιωμένο βαλσάμικο, απευθείας από την Ιταλία.

Και η ιδιαίτερη αυτή λίστα δεν έχει τελειωμό. Για παράδειγμα, ένας αμπελώνας στην Τοσκάνη για έναν οινόφιλο. Η Knightsbridge Circle βοήθησε στη διευκόλυνση της αγοράς μιας τοποθεσίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων ως χριστουγεννιάτικο δώρο, με ένα αρχοντικό όπου διέμενε κάποτε ο Ναπολέων, καθώς και τις δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής μελιού και ελαιολάδου. Το τίμημα κάνει την ετήσια συνδρομή των 50.000 δολαρίων για τις υπηρεσίες της Knightsbridge Circle να μοιάζει… κελεπούρι.

Ομοίως, η ιππασία και το δώρο ενός αλόγου, μαθήματα από έναν διάσημο DJ είτε από έναν βραβευμένο με αστέρι Michelin σεφ – όλα βασίζονται σε tailor-made ιδέες.

Οι εμπειρίες που κυνηγούν οι δισεκατομμυριούχοι

«Για όλους, και φυσικά για τους πλούσιους, ο χρόνος είναι το πιο πολύτιμο αγαθό», τόνισε ο Μπράουν της Knightsbridge Circle. Μερικές φορές η τιμή του χρόνου είναι μετρήσιμη. Μια ώρα σε ιδιωτικό αεροπλάνο από τη Vistajet, για παράδειγμα, ξεκινά από 11.000 δολάρια. Ένας από τους πελάτες του, ο οποίος δεν ήθελε να πληρώσει για να αγοράσει ένα τζετ, χάρισε στην κόρη του ώρες πτήσης αξίας περίπου μισού εκατομμυρίου δολαρίων καθώς είχε συνηθίσει να πετά ιδιωτικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αλλά η άυλη αξία του χρόνου που περνιέται καλά είναι αυτό που πραγματικά λαχταρούν οι πλούσιοι, με όλους τους ειδικούς με τους οποίους μίλησε το Business Insider να ισχυρίζονται ότι υπάρχει μια γενική μετατόπιση από τα δώρα-αντικείμενα προς τα δώρα-εμπειρίες.

«Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι λίγο εξαντλημένοι με αυτό που θα αποκαλούσαμε ‘σκληρή πολυτέλεια’», είπε ο Γουίνστον Τσέστερφιλντ της Barton, μιας λονδρέζικης εταιρείας συμβούλων που εστιάζει στους εύπορους πελάτες. Η πανδημία φαίνεται να έχει επιδεινώσει επίσης τις αγορές υπέρ της τάσης εμπειρίας με τα κοσμήματα να πλήττονται πρώτα.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι πλούσιες οικογένειες επιλέγουν να νοικιάσουν ένα ιδιωτικό νησί στην Καραϊβική για δύο εβδομάδες, να επισκεφτούν καταφύγια γιόγκα και να στραφούν σε διακοπές ευεξίας, να κάνουν ένα ταξίδι στο Rishikesh, τη γενέτειρα της γιόγκα, έως μια ποδηλατική εκδρομή πατέρα-γιου στη Μαγιόρκα – οι εμπειρίες κερδίζουν δημοτικότητα.

Μερικοί από τους πελάτες του Μπράουν νοικιάζουν ιδιωτικές βίλες σε κατοικίες στην Αφρική, όπως το Ol Jogi στην Κένυα ή το νησί Saanane στην Τανζανία, όπου απολαμβάνουν και τη δυνατότητα να δουν την άγρια φύση παίρνοντας πρωινό, που μπορεί να κοστίζουν έως και 40.000 δολάρια τη βραδιά.

Οι πλούσιοι και οι επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη

Οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή αντανακλώνται στους τύπους ταξιδιωτικών εμπειριών που προσφέρουν σε ανθρώπους, που «βιάζονται να δουν πράγματα πριν εξαφανιστούν». Αντί για ένα κανονικό superyacht στο St. Barths, ναυλώνουν ένα ειδικά εξοπλισμένο superyacht για να δουν τους παγετώνες στην Ανταρκτική ή την Παταγονία, για παράδειγμα, ή πηγαίνουν στην Αυστραλία για να δουν το Great Barrier Reef.

Υπάρχουν όμως και εκείνοι που ανησυχούν περισσότερο για το αποτύπωμα άνθρακα – ή απλώς πιστεύουν ότι όλα είναι λίγο κιτς – και εγκαταλείπουν εντελώς τα μεγάλα δώρα. «Παρατηρήσαμε φέτος οι άνθρωποι απλώς είναι πολύ λιγότερο επιτηδευμένοι και λίγο πιο συγκρατημένοι», είπε ο Τσέστερφιλντ. «Και γυρνούν την πλάτη στα εμπορικά Χριστούγεννα».

Ο Γουόρεν Μπάφετ συνήθιζε να δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειάς του 10.000 δολάρια σε μετρητά, αλλά όταν έμαθε ότι τα σπαταλούσαν, άλλαξε τακτική και τώρα δίνει μετοχές σε κάποιους και σοκολατάκια σε άλλους. Ο Μπιλ Γκέιτς προτείνει βιβλία για τις διακοπές, ενώ άλλοι -λογότεροι διάσημοι- έχουν θεσπίσει μια παράδοση Secret Santa με όριο δαπανών 10 δολαρίων. «Νομίζουν ότι είναι καλύτερο να περνούν χρόνο ο ένας με τον άλλον», είπε. «Έχουν γίνει λιγότερο υλιστές». Ακούγεται εξαιρετική ως εξέλιξη και άποψη – αλλά αν έχεις 250 εκατομμύρια δολάρια, ίσως κάθε μέρα να μοιάζει με Χριστούγεννα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Sierra Nevada Corp: Της ανατέθηκε η σύμβαση για την ανάπτυξη του διαδόχου του αεροσκάφους E-4B
Διεθνή |

Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει για 13 δισ. δολάρια το νέο αεροσκάφος της «Ημέρας της Κρίσεως»

Η ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμβαση αφορά στην ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους της «Ημέρας της Κρίσεως» λόγω της ικανότητάς του να επιβιώσει σε πυρηνικό πόλεμο.