Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει Βρετανίδα βουλευτής σχετικά με τον τρόπο κατασκευής και την προέλευση των προϊόντων που πωλούνται στην πλατφόρμα της Temu, η οποία έχει «κατέβει» 19 εκατομμύρια φορές μόνο στη Μεγάλη Βρετανία το 2023.

Οι αγοραστές που έσπευσαν ενόψει Χριστουγέννων να παραγγείλουν φθηνά δώρα από το κινεζικό app, βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο να αποκτήσουν αντικείμενα που κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία, σύμφωνα με την Alicia Kearns, επικεφαλής της επιτροπής επίλεκτων εξωτερικών υποθέσεων.

Temu: Κόλπο δημοσίων σχέσεων η αγωγή στην Shein;

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο BBC, ανησυχούσε εδώ και καιρό για την άνοδο της Temu και τους κινδύνους που εγκυμονεί, παρά το γεγονός ότι η κινεζική εταιρεία τόνισε εμφατικά ότι «απαγορεύει αυστηρά» τη χρήση καταναγκαστικής, ποινικής ή παιδικής εργασίας.

Η αμερικανική έρευνα

Η προειδοποίηση έρχεται μετά την έρευνα της αμερικανικής κυβέρνησης που διαπίστωσε έναν «εξαιρετικά υψηλό κίνδυνο» ότι τα προϊόντα που πωλούνται στην Temu θα μπορούσαν να είχαν κατασκευαστεί με καταναγκαστική εργασία.

Η Επιτροπή της Γερουσίας ανέφερε ότι το μόνο μέτρο που έλαβε η Temu για να διασφαλίσει ότι αυτό δεν θα συμβεί ήταν να επιμείνει ότι οι προμηθευτές συμφωνούν με όρους και προϋποθέσεις που απαγορεύουν τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας.

Το Temu υποστηρίζεται από τον κινεζικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2022. Από την κυκλοφορία του στο Ηνωμένο Βασίλειο νωρίτερα το 2023, η Temu κατέχει τακτικά στην κορυφή των γραφημάτων λήψης εφαρμογών. Η εφαρμογή έχει εννέα εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στο BBC ο αναλυτής δεδομένων Sensor Tower.

Η διαδικτυακή αγορά με το σλόγκαν «ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος» επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας από κινέζους κατασκευαστές σε χαμηλές τιμές. Η εταιρεία επισήμανε στο BBC, ότι προσφέροντας πιο προσιτές επιλογές για καθημερινά είδη, έχει βοηθήσει «πολλές οικογένειες να μετριάσουν τον αντίκτυπο του αυξανόμενου κόστους ζωής».

Οι διαφημίσεις

Η εταιρεία έχει δαπανήσει εκατομμύρια για μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων εταιρικών σχέσεων με influencers, διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως και μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων στο φετινό Super Bowl – το κόστος έφτασε τα 5 εκατομμύρια δολάρια.

Η παρουσία της Temu στην αναζήτηση στο διαδίκτυο είναι τεράστια – με στοιχεία από τον ιστότοπο να εμφανίζονται σταθερά στα κορυφαία αποτελέσματα όταν οι αγοραστές χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να αναζητήσουν ένα αντικείμενο.

Η Alicia Kearns ήταν μία από αυτούς που «πλημμύρισαν» με διαφημίσεις Temu, σχολιάζοντας στο BBC ότι «ήταν δύσκολο να ξεφύγεις από αυτές». Ύστερα και από το «χτύπημα», ζήτησε μεγαλύτερο έλεγχο της διαδικτυακής αγοράς για να βεβαιωθεί ότι «οι καταναλωτές δεν συμβάλλουν άθελά τους στη γενοκτονία των Ουιγούρων».

Οι Ουιγούροι

Η Κίνα έχει κατηγορηθεί ότι κράτησε περισσότερους από ένα εκατομμύριο Ουιγούρους στο Σιντζιάνγκ παρά τη θέλησή τους τα τελευταία χρόνια. Η περιοχή παράγει περίπου το ένα πέμπτο του βαμβακιού στον κόσμο και οι ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι μεγάλο μέρος αυτών των εξαγωγών βαμβακιού συλλέγεται από καταναγκαστική εργασία. Η Κίνα αρνείται όλους τους ισχυρισμούς για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σιντζιάνγκ.

Μιλώντας όμως για έλλειψη διαφάνειας γύρω από τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, η Kearns προειδοποίησε ότι η πραγματικότητα των φθηνότερων τιμών θα μπορούσε να προέλθει από την «εξάρτηση από την εργασία σκλάβων».

«Όταν εξετάζετε από πού προμηθεύεται τα προϊόντα της η Temu, όπως και πού τα παράγει στην Κίνα, μπορείτε να δείτε ότι αυτές είναι περιοχές όπου γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιείται βίαια εργασία σκλάβων Ουιγούρων», αποκάλυψε η βουλευτής. «Το αίτημά μου προς την Temu θα ήταν να μας δείξει την αλυσίδα εφοδιασμού της. Δείξτε μας ότι δεν χρησιμοποιείτε τους Ουιγούρους», πρόσθεσε.

Εργασία σκλάβων

Τα σχόλια της Alicia Kearns έχουν μεγάλη απήχηση σε κορυφαίες φιλανθρωπικές οργανώσεις που μάχονται κατά της δουλείας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Chloe Cranston από την Anti-Slavery κάλεσε την Temu να παρέχει «πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική της αλυσίδα», ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Unseen, Andrew Wallis OBE, δήλωσε ότι «είναι επιτακτική ανάγκη οι καταναλωτές, αλλά και οι κυβερνήσεις, να γνωρίζουν τις συνθήκες και τις καταστάσεις στις οποίες κατασκευάζονται και κυκλοφορούν στην αγορά τα προϊόντα».

«Το ερώτημα που πρέπει να θέσουν οι καταναλωτές στους εαυτούς τους είναι: αυτά είναι αγαθά που στην ουσία κατασκευάζονται από σκλάβους; Είναι αυτό το είδος δώρου που θέλετε να κάνετε τα Χριστούγεννα;»

Η Temu τόνισε στο BBC ότι όποιος συναλλάσσεται μαζί της πρέπει «να συμμορφώνεται με όλα τα ρυθμιστικά πρότυπά της. Η απασχόληση από όλους τους εμπόρους και τους προμηθευτές μας πρέπει να είναι εθελοντική. Διατηρούμε ρητά το δικαίωμα να τερματίσουμε οποιαδήποτε επιχειρηματική σχέση εάν ένα τρίτο μέρος παραβιάζει τον Κώδικα Δεοντολογίας της πλατφόρμας μας ή το νόμο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή