
Περίπου τα μισά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγουν πλέον τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων.
Τα νέα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Flexport Inc. και παραθέτει το Bloomberg, δείχνουν ότι 299 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου διπλάσιος από τον αριθμό πριν από μια εβδομάδα και ισοδυναμεί με περίπου το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο συγκριτικά με αυτά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την Flexport. Αυτά τα ταξίδια είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από μαχητές των Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη, οι οποίοι λένε ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ για την υποστήριξη των Παλαιστινίων. Αλλά πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν επίσης στοχοποιηθεί, και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, μια ομάδα εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.
Σύμφωνα με την TankerTrackers.com Inc. και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg, ορισμένα πλοία προσπαθούν να δηλώσουν την ουδετερότητά τους καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή.
Διαφορετικά νούμερα
Τα νούμερα που παραθέτει η Flexport διαφέρουν από αυτά της ελβετικής Kuehne + Nagel International AG, η οποία, από την Τετάρτη, έδειξε ότι 364 πλοία επαναδρομολογήθηκαν στην Αφρική, έναντι 314 σκάφη στις 22 Δεκεμβρίου.
Παρά τις διαφοποροποιήσεις τα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος της αυξανόμενης θαλάσσιας αναταραχής μετά την πραγματοποίηση περισσότερων από 100 επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους Χούθι τον περασμένο μήνα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII στοχοποιήθηκε την Τρίτη ενώ ήταν καθοδόν προς το Πακιστάν από τη Σαουδική Αραβία.
Η Maersk, η Νο. 2 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα «το συντομότερο δυνατό επιχειρησιακά». Η Hapag-Lloyd AG είπε ότι θα κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή ακόμη και μετά την έναρξη μιας ομάδας εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από επιθέσεις μαχητών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για το πρώτο μισό του μήνα.
Οι αφίξεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 87%, τα δεξαμενόπλοια αερίου κατά 30% και οι μεταφορείς αυτοκινήτων περίπου 25%.
Παρόμοια είναι η εικόνα για τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 45% μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 26 Δεκεμβρίου για τα πλοία που κατευθύνονται νότια, σύμφωνα με την Clarksons.
Οι εκτροπές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής επεκτείνουν τη ναυτιλιακή ικανότητα και ενισχύουν τους ναύλους.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα