Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
Latest News
Πάνω από 77 εκ. ευρώ η επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους αγρότες
Οι δικαιούχοι αναμένεται να δουν τα χρήματά τους στο λογαριασμό τους έως την Δευτέρα 16/12.
Τσιάρας: Η παραίτηση του ΔΣ του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν σημαίνει παύση πληρωμών
Στόχος είναι να μη κινδυνέψουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας
Αδυναμία καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ΕΛΓΑ από τους αγρότες
Απαντήσεις για το αν ενεργοποιηθεί η Ενιαία Συναλλαγή Πληρωμής (RF) από τον ΕΛΓΑ εντός του 2024 ζητά η ΕΘΕΑΣ
Τσιάρας: Σε εξέλιξη έργα και δράσεις στο Ρέθυμνο ύψους 455,3 εκατ. ευρώ
Η ποιότητα των κρητικών προϊόντων κινητήρια δύναμη στην τουριστική ανάπτυξη του Ρεθύμνου, είπε ο Κώστας Τσιάρας
Απειλείται η επιβίωση της ελληνικής κτηνοτροφίας
Η ένταξη του αρνιού στο «καλάθι» της νοικοκυράς πλήγμα για τους κτηνοτρόφους, τονίζει ο ΣΕΚ – Οικονομική καταστροφή η συμφωνία Mercosur
Την ανάκληση «αντισυνταγματικής» και «παράνομης» εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ ζητά η ΕΘΕΑΣ
«Πρόκειται για παράνομη και καταχρηστική άσκηση εξουσίας και αρμοδιότητας που δεν έχει ανατεθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ», τονίζει η ΕΘΕΑΣ
«Βόμβα» το λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών - Οι απώλειες στην οικονομία και τι ζητά η αγορά
Εγκληματικά κυκλώματα βρίσκουν τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη της φοροαποφυγής από τα αλκοολούχα ποτά
Παρατάσσουν οι αγρότες τα τρακτέρ στις πλατείες - Τι λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος της ΕΟΑΣΚ
Τι οδηγεί ξανά τους αγρότες στο δρόμο εξηγεί στον ΟΤ ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων ν. Καρδίτσας (ΕΟΑΣΚ) Κώστας Τζέλλας
Τι προβλέπει η αγορά για τη γεωργία έως το 2035 - Τι αλλάζει
Η ΕΕ παραμένει καθαρός εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων - Η κλιματική αλλαγή, οι ανησυχίες και οι αλλαγές στην κατανάλωση
Στα 255 εκατ. ευρώ η εξισωτική αποζημίωση – Οι εντάξεις
Πώς κατανέμεται η συνολική δημόσια δαπάνη ανά δράση - Οι δικαιούχοι για την εξισωτική αποζημίωση και οι υποχρεώσεις