Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
Latest News
Το μέλλον της αμπελουργίας είναι γένους θηλυκού
Το επάγγελμα του οινοποιού ελκύει όλο και περισσότερες γυναίκες στη Γερμανία - Παράλληλα, λιγοστεύουν οι επιχειρήσεις με αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα
Ανάρπαστο το ελληνικό ακτινίδιο στις ξένες αγορές - Πάνω από 235 εκατ. οι εξαγωγές
Η μεσοσταθμική τιμή πώλησης ανά μονάδα βάρους αυξήθηκε κατά 42%
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Το ελαιόλαδο στη δίνη της τέλειας καταιγίδας - Τι προειδοποιούν οι ειδικοί
Οι αναλυτές ελαιούχων σπόρων έχουν προειδοποιήσει ότι τα ελαιόδεντρα είναι «υπερβολικά» ευάλωτα στην κλιματική κρίση
Προτεραιότητα της «αγροτικής διπλωματίας» το άνοιγμα νέων αγορών - Τι είπε ο Αυγενάκης
Με συντονισμένες κινήσεις υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες εντός και εκτός ΕΕ, δηλώνει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Σε ιστορικό χαμηλό η παγκόσμια παραγωγή κρασιού – Υπάρχει θέμα επάρκειας;
Οι επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο
Οι ελαιώνες των... Άλπεων - Η άνοδος της θερμοκρασίας αλλάζει τις καλλιέργειες
Πριν από μερικά χρόνια, άρχισαν να καλλιεργούν μεσογειακά οπωροφόρα δέντρα στην Αυστρία
Αυγενάκης για ελέγχους: Δεν κάνουμε πίσω όποιοι κι αν είναι αυτοί που παρανομούν
Όσοι τηρούν το νόμο είναι σύμμαχοί μας, όσοι δεν τον τηρεί θα είναι απέναντί μας, είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
«Η πιο δύσκολη στιγμή για το ελαιόλαδο ιστορικά» - Τι λέει ο μεγαλύτερος παραγωγός
Η τέλεια καταιγίδα περιλαμβάνει κλιματική αλλαγή, ραγδαία άνοδο των τιμών, υψηλά επιτόκια και ισχυρό πληθωρισμό