Σε «εμπόλεμη ζώνη» εξελίσσεται η αγορά του all-day Ho.Re.Ca., με τις ισορροπίες στη διανομή καφέ, μπύρας και αλκοολούχων ποτών να ανατρέπονται, «κοκκινίζοντας» τον ανταγωνισμό.

Η ραγδαία ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια (υπολογίζεται ότι οι τουριστικές εισπράξεις κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2023 ξεπερνώντας τα 20 δισ. ευρώ), η ισχυρή εγχώρια κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, μπύρας και καφέ, προϊόντα που φαίνεται να μην επηρεάζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις, αλλά και τα υψηλά περιθώρια κέρδους στην αγορά του Ho.Re.Ca. έχουν καταστήσει εξαιρετικά ελκυστικό το κανάλι του on trade. Κάτι που αποτυπώνεται στον αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ των παραδοσιακών διανομέων και των πολυεθνικών εταιρειών, με τις τελευταίες να επιδιώκουν να επιβάλουν τους δικούς τους όρους.

Σούπερ μάρκετ: Με σνακ, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά γέμισαν το καλάθι τους οι Έλληνες στο 10μηνο

Έτσι, η νέα χρονιά βρίσκει τον όμιλο Campari να «τρέχει» αυτόνομα στην εγχώρια αγορά και την Coca-Cola Τρία Έψιλον, η οποία μέχρι το τέλος του 2023 ήταν ο διανομέας των διάσημων απεριτίφ του ιταλικού group, όπως το Aperol, να επιχειρεί να καλύψει τις απώλειες.

Ανάλογες είναι οι κινήσεις και του έτερου διανομέα του ομίλου Campari, της Beverage World του ομίλου Photos Photiades με έδρα στην Κύπρο, η οποία όμως αναλαμβάνει τη διαχείριση του σήματος «Ούζο 12». Το «Ούζο 12», η ιστορία του οποίου ξεκινάει στα μέσα του 18ου αιώνα, διένεμε η Β. Σ. Καρούλιας.

Όπως έχει γνωστοποιηθεί, η νεοσύστατη Campari Hellas με τον Γιάννη Στράτο στη θέση του Managing Director, εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με τα brands Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka και Grand Marnier, μεταξύ πολλών άλλων μαρκών του ομίλου, ενώ λανσάρει και την Espolòn tequila.

Η αντεπίθεση της Coca-Cola 3E

Κυρίαρχη στα αναψυκτικά και χτίζοντας μεθοδικά ένα απολύτως ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων παραγωγής και διανομής, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών 24/7, η Coca-Cola Τρία Έψιλον «απάντησε» εγκαινιάζοντας τη συνεργασία της με τον κολοσσό AnheuserBusch InBev , που έχει στο χαρτοφυλάκιό του περισσότερα από 400 σήματα μπίρας, όπως Corona, Stella Artois, Budweiser, Bud Light, Beck’s και Lowenbrau. Παράλληλα, προχώρησε και στην εξαγορά της Brown-Forman Finland Oy, ιδιοκτήτριας της μάρκας βότκας Finlandia Vodka.

Μάλιστα, προκειμένου να κερδίσει μερίδιο εντατικοποιεί τις προωθητικές ενέργειες και τα πακέτα προσφορών στους πελάτες της.

Η Coca-Cola 3E έχει θέσει έναν ακόμη ένα φιλόδοξο στόχο: να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στον κλάδο του καφέ στο 10% στην Ελλάδα και σε λίγα χρόνια να αποκτήσει ηγετικά μερίδια.
Σχεδόν ένα χρόνο από το επίσημο λανσάρισμα της ιστορικής φίρμας Caffè Vergnano, το ιταλικό brand βρίσκεται ήδη σε 500 σημεία στην αγορά Ho.Re.Ca., με στόχο τον διπλασιασμό τους έως το τέλος του 2024.

Σημειώνεται ότι το ιταλικό σήμα προϋπήρχε μέσω αντιπροσώπου στην Ελλάδα πριν την εξαγορά του 30% από την Coca-Cola 3E. Στην κατηγορία καφέ η εταιρεία διαθέτει και το σήμα Costa Coffee με επίσης φιλόδοξους στόχους όσον αφορά την επέκτασή του.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και το Bacardi

Την ίδια ώρα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (όμιλος Heineken), που έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της και αλκοολούχα ποτά, αναλαμβάνοντας για την ελληνική αγορά τη διανομή των premium προϊόντων του ομίλου Bacardi (Bacardi, Dewar’s, Martini, Bombay Sapphire, Grey Goose), δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια, ισχυροποιώντας την παρουσία της.

Να σημειωθεί ότι την διανομή του Bacardi διατηρεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από τον Απρίλιο του 2021, με την σχετική συμφωνία να έχει πενταετή διάρκεια.

Μάλιστα η συμφωνία έχει αποδειχθεί πολύτιμη για τις πωλήσεις της θυγατρικής στην Ελλάδα του ομίλου Heineken. Το 2022 οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκαν κατά 21,51% σε σύγκριση με το 2021, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της διανομής των προϊόντων του οίκου Bacardi.

Οι κινήσεις των Β.Σ. Καρούλιας, Άμβυξ και Beverage World

Με κινήσεις εντός αλλά και εκτός αλκοολούχων ποτών επιδιώκει η Β.Σ. Καρούλιας να «ισοφαρίσει» την απώλεια του χαρτοφυλακίου της ABInBev (Corona, Stella Artois κ.α.).

Η ιστορική εταιρεία εμπορίας οινοπνευματωδών που κατέχει σήμερα ηγετική θέση στον κλάδο προχώρησε σε συμφωνία με τη μπύρα Carib, η οποία παράγεται στην χώρα μας και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της ΕΖΑ στην Αταλάντη, ενώ «η συμφωνία για την ανάληψη της διανομής των προϊόντων της Lipton από την εταιρεία, τόσο για την ελληνική όσο και για την κυπριακή αγορά, ενισχύει σημαντικά το αποτύπωμα, τα μερίδια και τα οικονομικά της αποτελέσματα», όπως αναφέρεται στις οικονομικές της καταστάσεις.

Επίσης ανέλαβε τη διανομή της βότκας Beluga στην ελληνική αγορά, του λικέρ και των σιροπιών της γαλλικής εταιρείας αλκοολούχων ποτών Marie Brizard, αλλά και τα αναψυκτικά/χυμούς της Οικογένειας Κλιάφα και του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού Δουμπιά.

Αντίστοιχα η Άμβυξ ανέλαβε από την 1η Μαρτίου 2023, την αποκλειστική διανομή, εμπορία και μάρκετινγκ των βρετανικών premium mixers Fever-Tree για την Ελλάδα. Σε αυτόν τον τομέα ανταγωνίζεται ευθέως με την Coca-Cola 3E, καθώς η τελευταία έχει εξαγοράσει την Three-Cents από τον όμιλο Ideal Holdings.

Παράλληλα η εταιρεία από φέτος εστιάζει στρατηγικά στην αγορά του κρασιού, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας το ξεχωριστό τμήμα Oenothèque, με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνει μια από τις καλύτερες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα.

Την παρουσία της ενισχύει στην ελληνική αγορά και η Beverage World, η οποία δραστηριοποιείται και στην αγορά του καφέ, έχοντας αναλάβει τη διανομή του Lavazza, αλλά και στην αγορά της μπίρας, εξαγοράζοντας τη Μικροζυθοποιία Σερρών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ