Μπορεί να έχετε δει κάποιον influencer να πλασάρει μια ακόμη μάρκα καφέ, να έχετε παρατηρήσει τους συναδέλφους σας να φτιάχνουν μόνοι τους τον καφέ τους στην κουζίνα του γραφείου αντί να χρησιμοποιούν τη μηχανή ή ακόμη και να σχηματίζονται ουρές πελατών στο καφέ της γειτονιάς σας.

Όπως και να έχει είναι ξεκάθαρο ότι η κατανάλωση καφέ έχει γίνει τάση, κάτι περισσότερο από το να παίρνεις απλώς μια δόση καφεΐνης.

«Με τα ποτά και τα σνακ να γίνονται απαραίτητα προϊόντα με cool αποτύπωμα, ο καφές έχει γίνει σταθερή επιλογή για προσιτή πολυτέλεια και έκφραση τρόπου ζωής», είπε στο CNBC η Κλερ Λάνκαστερ, επικεφαλής προβλέψεων τροφίμων και ποτών στην εταιρεία πρόβλεψης καταναλωτών και προϊόντων WGSN..

Καφές: Οι 10 πιο ακριβοί καφέδες στον κόσμο

«Έχουμε δει μια τάση με την πάροδο του χρόνου προς premiumization [σ.σ.: η στροφή των καταναλωτών σε premium, ακριβότερα και ποιοτικότερα προϊόντα]», εξήγησε, προσθέτοντας ότι αυτό αντικατοπτρίζεται στην αυξανόμενη προτίμηση για καφέ υψηλότερης ποιότητας, τόσο στον τρόπο παρασκευής του όσο και από την προέλευσή του, καθώς και σε διαφορετικούς τύπους και γεύσεις. Το The Bean Shop, ένα βιοτεχνικό καφεκοπτείο στη Σκωτία που προσφέρει παραγγελίες μέσω Διαδικτύου, έχει παρατηρήσει μια αύξηση στους πελάτες.

«Υπήρξε μια μεγάλη αύξηση στους ανθρώπους που φτιάχνουν σπεσιαλιτέ καφέ στο σπίτι», δήλωσε στο CNBC η Λόρνα Μπρους μια από τις ιδιοκτήτριές. «Οι άνθρωποι αγαπούν να δοκιμάζουν κάτι νέο.»

Η AeroPress, μια εταιρεία που παράγει δημοφιλείς καφετιέρες, ανέφερε στο CNBC ότι έχει δει αύξηση πωλήσεων, καθώς και «δραματική» αύξηση του ενδιαφέροντος από άλλους λιανοπωλητές. Τον περασμένο χρόνο, η εταιρεία απέκτησε δύο σημαντικούς συνεργάτες λιανικής, συμπεριλαμβανομένης της Walmart, δήλωσε στο CNBC ο Chief Marketing Officer Ντέιβιντ Κόουλ.

Καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν νέους τρόπους παρασκευής, συνεχίζουν να αγοράζουν τα απαραίτητα αξεσουάρ όπως φίλτρα, πρόσθεσε ο Κόουλ.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις της AeroPress από τον Δεκέμβριο του 2022 έως τον Δεκέμβριο του 2023 αυξήθηκαν κατά 40%, και η εταιρεία διανέμει τώρα τα προϊόντα της σε περισσότερους από 400 λιανοπωλητές, ανέφεσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Εκτός από το AeroPress, άλλες δημοφιλείς μέθοδοι παρασκευής καφέ περιλαμβάνουν καφετιέρες με χύσιμο ή στάγδην καφέ (όπως οι καφετιέρες V60 ή Chemex), καθώς και καφετιέρες και μπρίκια μόκα που βράζουν καφέ στην εστία.

Πολλές από αυτές τις μεθόδους είναι ιστορικά δημοφιλείς σε ορισμένες περιοχές, όπως οι καφετέριες στη Γαλλία και τα moka pots στην Ιταλία, αλλά πρόσφατα έχουν γίνει παγκοσμίως.

Πώς ο καφές έγινε cool

Πώς όμως ο καφές από ένα τυπικό ρόφημα έγινε μια σημαντική τάση; Η πανδημία Covid-19 και τα επακόλουθα lockdown φαίνεται να είναι ένας λόγος.

«Το lockdown σήμαινε ότι οι άνθρωποι αφιέρωσαν χρόνο για να φτιάξουν τα ροφήματα που έπιναν συνήθως εν κινήσει», είπε ο Μπρους του Bean Shop.

«Οι πελάτες μας λένε ότι «δεν μπορούν να πιουν καφέ σούπερ μάρκετ τώρα» και έχουν συνηθίσει τις φρεσκοψημένες γεύσεις και τα αρώματα που βγάζει ο καφές παρασκευάζεται μέσα σε μερικές εβδομάδες από το ψήσιμο», πρόσθεσε.

Οι καταναλωτές φαίνεται επίσης να εκτιμούν περισσότερο τα μικρά πράγματα, όπως τον καφέ που πίνουν περισσότερο τώρα, είπε στο CNBC η Μέλανι Μπίρνμπάουμ, chief brand officer στη Nespresso.

«Τα τελευταία χρόνια επιβεβαίωσαν την αξία των απλών απολαύσεων και μικρών πολυτελειών όπως ένα φλιτζάνι καφέ», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό ώθησε τους καταναλωτές να αναζητήσουν προϊόντα υψηλότερης ποιότητας.

«Ταυτόχρονα, μέρος της δημιουργικότητας και της αίσθησης της εξερεύνησης οδηγείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μοιράζονται νέες και εφευρετικές συνταγές στο TikTok», πρόσθεσε.

Η Λάνκαστερ του WGSN έχει επίσης αναγνωρίσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασικό μοχλό της δροσιάς του καφέ.

«Το Gen Z και το TikTok διαμορφώνουν την κουλτούρα του καφέ», είπε, επισημαίνοντας ότι ορισμένα hashtags όπως το #CoffeeTok έχουν αυξηθεί σημαντικά τον περασμένο χρόνο.

Υπάρχει επίσης κάποια επικάλυψη με την πανδημία. Για παράδειγμα, μοντέρνα ποτά καφέ όπως ο καφές Dalgona (που περιλαμβάνει το χτύπημα σε σκόνη καφέ, νερό και ζάχαρη για να δημιουργηθεί μια ουσία που μοιάζει με κρέμα πριν από την προσθήκη γάλακτος) έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2020.

Οι μελλοντικές τάσεις στον καφέ

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης ο μοχλός πίσω από ορισμένες από τις τάσεις που είναι στον ορίζοντα για τον καφέ, σημείωσε η Λάνκαστερ, καθώς οι επωνυμίες κερδίζουν έλξη μέσω αυτών αν αποπνέουν κάποιο “cool” στοιχείο.

Μια άλλη βασική τάση είναι ο καφές με πρόσθετα που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν την ευεξία και την υγεία, επεσήμανε η Λάνκαστερ. Αυτό έχει φτάσει ακόμη και σε μεγάλες εταιρείες όπως η Nespresso, η οποία έχει λανσάρει μείγματα εμπλουτισμένα με Ginseng ή βιταμίνη Β12.

Άλλες αναπτυσσόμενες τάσεις περιλαμβάνουν συγκεκριμένα στυλ καφέ που εξάγονται από τις παραδοσιακές τους αγορές, όπως ο βιετναμέζικος καφές, που παρασκευάζεται με συμπυκνωμένο γάλα και ο ινδονησιακός καφές Kopi, ο οποίος βασίζεται σε μερικώς χωνεμένους από ζώα κόκκους καφέ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή