«Μπλοκάρισμα» στον λογαριασμό τους από την Amazon είδαν πολλοί μικροί έμποροι οι οποίοι διαπίστωσαν ότι τους έχει αφαιρεθεί – προσωρινά; – το δικαίωμα πώλησης των αγαθών τους μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Αυτή η εξέλιξη οδήγησε αρκετούς από αυτούς, να ζητήσουν τη συνδρομή δικηγορικών γραφείων προκειμένου να διεκδικήσουν και να κερδίσουν ξανά την πρόσβασή τους στους λογαριασμούς και τα χρήματά τους, εν μέσω αυξανόμενου ελέγχου για το πώς ο τεχνολογικός κολοσσός του λιανεμπορίου μεταχειρίζεται τους ανεξάρτητους πωλητές.
Εκατομμύρια λογαριασμοί στην κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν μπλοκαριστεί από τις πωλήσεις για εικαζόμενες παραβιάσεις του ευρέος φάσματος πολιτικών της Amazon και άλλες «κακές συμπεριφορές». Ακόμη και αν είναι προσωρινές πολλές από αυτές τις αναστολές, εντούτοις μπορεί να επιφέρουν ένα κρίσιμο πλήγμα για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που βασίζονται στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Οι online πωλήσεις αυτοκινήτων το νέο μεγάλο στοίχημα της Amazon
Εκπρόσωποι τεσσάρων αμερικανικών δικηγορικών εταιρειών που επικεντρώνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο δήλωσαν στους Financial Times ότι η πλειονότητα των υποθέσεων που ανέλαβαν ήταν καταγγελίες που υποβλήθηκαν από εξοργισμένους πωλητές της Amazon, με την καθεμία να χειρίζεται εκατοντάδες ή χιλιάδες υποθέσεις κάθε χρόνο.
Περίπου δώδεκα πωλητές δήλωσαν επίσης ότι ανησυχούσαν για τη δυνατότητα της Amazon να αναστείλει τους λογαριασμούς ή τις καταχωρίσεις προϊόντων τους, καθώς δεν ήταν πάντα σαφές τι πυροδότησε την αναστολή και οι υπηρεσίες υποστήριξης πωλητών της Amazon δεν βοηθούσαν πάντα στην επίλυση του ζητήματος.
«Φόβος και τρόμος» η αναστολή λογαριασμού
Η αναστολή λογαριασμού ήταν «ένας μεγάλος φόβος μου», είπε ένας πωλητής, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί. «Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι πραγματικά δική σου δουλειά. Μια μέρα μπορείς να ξυπνήσεις και όλα να έχουν χαθεί».
Οι πρόσφατες προσπάθειες της Amazon να καταπολεμήσει ζητήματα όπως οι ψεύτικες κριτικές προϊόντων δρομολογήθηκαν αφότου οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ενέτειναν τον έλεγχο τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο πολλοί αγοραστές.
Ωστόσο, οι επικριτές είπαν ότι η ύπαρξη ενός αυξανόμενου στρατού δικηγόρων και συμβούλων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τις ενέργειες της Amazon έδειξε ένα πρόβλημα με τον τρόπο με τον οποίο ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει τους πωλητές του.
«Εάν είστε πωλητής και χρειάζεστε βοήθεια για την πλοήγηση στο σύστημα, αυτό είναι μια πραγματική ευπάθεια για την αγορά. Εάν διαχειρίζεστε μια επιχείρηση όπου τα άτομα από τα οποία αντλείτε έσοδα αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται με αυθαίρετο τρόπο χωρίς τη δέουσα διαδικασία, αυτό είναι πρόβλημα», δήλωσε η Marianne Rowden, διευθύνουσα σύμβουλος του E-Merchants Trade Council. .
«Το γεγονός ότι υπάρχουν ολόκληρα δικηγορικά γραφεία αφιερωμένα στην ενασχόληση με την Amazon λέει πολλά», είπε ένας πωλητής, ο οποίος όπως πολλοί που μίλησαν στους FT ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος, φοβούμενος αντίποινα.
Η Amazon αρνήθηκε να σχολιάσει λεπτομερώς, αλλά απάντησε ότι οι συνεργάτες των πωλήσεών της είναι «απίστευτα σημαντικοί» και η εταιρεία εργάστηκε σκληρά για να «προστατεύσει και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν την επιχείρησή τους». Η εταιρεία εργάστηκε για να «εξαλείψει τα λάθη και τα “ψευδώς θετικά” σχόλια» από κάποιους πωλητές.
Οι πωλητές της Amazon αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των πωλήσεων στην πλατφόρμα της. Στους εννέα μήνες του 2023, έως τις 30 Σεπτεμβρίου, η Amazon κατέγραψε 96 δισεκατομμύρια δολάρια σε προμήθειες και χρεώσεις που κατέβαλαν οι πωλητές, ένα άλμα σχεδόν 20 % σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Αύξηση «αστυνόμευσης»
Καθώς η αγορά μεγάλωσε, η Amazon έπρεπε να κάνει περισσότερα για να την αστυνομεύσει. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 μόνο σε επίπεδο ΕΕ, η Amazon προέβη σε 274 εκατομμύρια «ενέργειες» ως απάντηση σε πιθανές παραβιάσεις πολιτικής και άλλα ύποπτα προβλήματα, τα οποία περιλάμβαναν την αφαίρεση περιεχομένου και 4,2 εκατομμύρια αναστολές λογαριασμών. Η Amazon αποκάλυψε τους αριθμούς ως μέρος της πρώτης ευρωπαϊκής έκθεσης διαφάνειας που απαιτείται πρόσφατα από τη νομοθεσία της ΕΕ.
Η Amazon συνήθως παρακρατεί τυχόν χρήματα στον λογαριασμό ενός πωλητή που έχει αναστείλει για εικαζόμενες δόλιες ή καταχρηστικές πρακτικές, τα οποία μπορεί να διατηρήσει μόνιμα εάν ο λογαριασμός δεν αποκατασταθεί και ο έμπορος κριθεί ότι λειτούργησε κακόπιστα.
«Μας έκλεισαν μια καταχώριση κατά τη διάρκεια των Prime Big Deals Days χωρίς προειδοποίηση, χωρίς αιτία, χωρίς εξήγηση», είπε ένας πωλητής μαγειρικών σκευών που πουλά στο Amazon.com από το 2014. «Αυτό είναι αρκετά συνηθισμένο».
Η Amazon δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες όταν η καταχώριση αποκαταστάθηκε μέρες αργότερα, όπως είπε ο πωλητής.
Αυτή η σύγχυση οδηγεί ορισμένους πωλητές σε δικηγόρους και συμβούλους που συμβουλεύουν για υποκείμενα προβλήματα, όπως διαφορές πνευματικής ιδιοκτησίας.
Οι αμερικανικές εταιρείες με επίκεντρο την Amazon δήλωσαν ότι συνήθως χρεώνουν μια σταθερή «ταρίφα» μεταξύ 1.300 και 3.500 δολαρίων ανά περίπτωση.
Πολλές υποθέσεις σχετίζονται με καταγγελίες IP από μεγαλύτερες μάρκες που «προσπαθούν να ελέγξουν ποιος πουλά τα προϊόντα τους» και κάνουν «μια αβάσιμη καταγγελία για απομιμήσεις» εναντίον ενός μικρότερου πωλητή της Amazon.
Οι δικηγόροι είπαν ότι ορισμένοι πωλητές είχαν κατηγορηθεί άδικα από τα αυτοματοποιημένα συστήματα της εταιρείας που εντοπίζουν παραβιάσεις κανόνων και πολιτικών. Πρόσθεσαν ωστόσο ότι άλλοι είχαν παραβιάσει τους κανόνες της Amazon.
Ο λιανοπωλητής έχει γίνει «πιο δρακόντειος» στην επιβολή των πολιτικών του τα τελευταία χρόνια, δήλωσε ο δικηγόρος Jeff Schick.
«Οι πελάτες θα πουν ότι η Amazon είναι άδικη», είπε, αλλά πρόσθεσε ότι εάν η εταιρεία δεν εφαρμόσει αυστηρά τους κανόνες της τότε η πλατφόρμα θα γίνει η επόμενη που θα έχει πρόβλημα.
Ως μέρος των κλιμακούμενων διαφορών, οι δικηγόροι ενδέχεται να οδηγήσουν τους εμπόρους σε μια δαπανηρή διαδικασία διαιτησίας που η εταιρεία απαιτεί από τους πωλητές των ΗΠΑ να χρησιμοποιούν για τα περισσότερα ζητήματα, αντί να υποβάλλουν αγωγές εναντίον της.
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους
Τα ρομποταξί της Tesla θα κινούνται με ανθρώπινο τηλεχειρισμό
Η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει την υπηρεσία ρομποταξί με έναν εταιρικό στόλο που υποστηρίζεται από εξ αποστάσεως τηλεχειρισμό