Η νέα μεγάλη φιλοδοξία της Amazon είναι να πουλά τώρα απευθείας αυτοκίνητα στους πελάτες της. Ο γίγαντας του λιανεμπορίου φιλοδοξεί να ξεκινήσει τέτοιες πωλήσεις, αρχικά στην αγορά των ΗΠΑ, ήδη από το 2024 και για το λόγο αυτό έχει συνάψει σχετική συμφωνία με τη Hyundai.

Από το νέο έτος οι πελάτες της Amazon θα μπορούν να περιηγούνται στις ιστοσελίδες της για να αναζητήσουν συγκεκριμένα μοντέλα οχημάτων της κορεατικής εταιρείας, να ενημερωθούν για χρηματοδοτήσεις και στη συνέχεια να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Έπειτα οι αγοραστές θα επισκέπτονται αντιπροσωπεία της επιλογής τους για να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο. Αυτό το διάστημα ο γίγαντας του λιανεμπορίου προχωρά στις τελευταίες ρυθμίσεις για να γίνουν εφικτές τέτοιες διαδικτυακές αγορές που υπόσχονται να επιφέρουν μια ακόμη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν όχημα.

Καινούργια, μεταχειρισμένα και ανταλλαγές

Εάν πετύχει το πείραμα αυτό με τις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, η Amazon φέρεται ότι θα ήθελε να μπει στη συνέχεια και στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή των πωλήσεων οχημάτων μέσω ανταλλαγών. Επίσης εάν υπάρξουν αυξημένες πωλήσεις στις ΗΠΑ είναι πιθανό να ανοίξει ο δρόμος για αντίστοιχες διαδικτυακές πωλήσεις οχημάτων και σε άλλες ηπείρους, όπως για παράδειγμα στην Ευρώπη.

Οι δυσκολίες

Οι προκλήσεις πάντως δεν θα είναι λίγες, αφού η αγορά αυτοκινήτου συνήθως είναι πιο σύνθετη από αγορές άλλων καταναλωτικών αγαθών. Για παράδειγμα, μένει να φανεί πως θα αντιδράσουν οι κατά τόπου αντιπροσωπείες οι οποίες παραμένουν παραδοσιακά στο επίκεντρο των περισσότερων πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων -και εξαρτώνται για τα έσοδά τους από τις υπηρεσίες που προσφέρουν και τα προγράμματα ανταμοιβών που τους προσφέρουν οι κατασκευαστές όταν κάνουν πωλήσεις πάνω από κάποιο στόχο.

Επίσης οι αγορές στην Amazon αφορούν συνήθως πιο προσιτά αντικείμενα από ένα αυτοκίνητο. Ο ιντερνετικός γίγαντας θα πρέπει τώρα να πείσει τους πελάτες αυτούς ότι θα πρέπει να κάνουν διαδικτυακά μια από τις μεγαλύτερες αγορές της ζωής τους, ανέφεραν παράγοντες της αγοράς στην WSJ. Η Amazon θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει διαφορετικούς κανονισμούς που ισχύσουν από πολιτεία σε πολιτεία.

Πιο πρόθυμοι οι καταναλωτές για αγορές μέσω διαδικτύου

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων από την Amazon στην προσπάθεια για κυριαρχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο γίνονται εφικτές πλέον για τους καταναλωτές αφού η πανδημία Covid-19 έκανε τις ηλεκτρονικές αυτές αγορές ακόμη πιο δημοφιλείς. Τα στελέχη της Amazon θέλουν να κάνουν την αγορά οχημάτων μέσω του ιστότοπού της τόσο απλή όσο η αγορά χαρτιού υγείας ή τροφής για σκύλους και η εταιρεία επιδιώκει να συνάψει ευρείες συνεργασίες με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, σχολίαζε σχετικά με την προσπάθεια αυτή η Wall Street Journal.

Το ντιλ

Όπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες, από το 2024 οι ντίλερ αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα μπορούν για πρώτη φορά να πουλούν οχήματα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon.com -και πως μοντέλα της Hyundai θα είναι τα πρώτα διαθέσιμα για τέτοιες αγορές από πελάτες του λιανεμπόρου.

Οι δύο εταιρείες σε κοινή τους ανακοίνωση έκαναν λόγο για «νέα εμπειρία ψηφιακών αγορών θα διευκολύνει τους πελάτες να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο στο διαδίκτυο και, στη συνέχεια, να το παραλάβουν από την τοπική αντιπροσωπεία». Αναφέρεται επίσης ότι οι πελάτες θα μπορούν να αναζητούν στην Amazon όλα τα διαθέσιμα οχήματα στην περιοχή τους βάσει σειράς προτιμήσεων, όπως μοντέλο, εσωτερική επένδυση, χρώμα και άλλα χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια θα μπορούν να το αποκτούν με τις επιλογές πληρωμής και χρηματοδότησης που θα έχουν διαλέξει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή