Σε νέα επίπεδα έφτασαν οι δαπάνες ηλεκτρονικού εμπορίου το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ, ως αποτέλεσμα της ανόδου και της διεύρυνσης των προσφορών της Cyber Week όπως και της ευρύτατης χρήσης της μεθόδου πληρωμών Buy-Now-Pay-Later (BNPL).
Αναλύοντας τις άμεσες ηλεκτρονικές συναλλαγές των καταναλωτών, η Adobe ανέλυσε πάνω από ένα τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ιστότοπους λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, 100 εκατομμύρια προϊόντα και 18 κατηγορίες – περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας ή ερευνητικό οργανισμό.
Cyber Week: Έτος-ρεκόρ για τις διαδικτυακές πωλήσεις
Ένα «καυτό» δίμηνο
Οι καταναλωτές ξόδεψαν 222,1 δισεκατομμύρια δολάρια online από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και νέο ρεκόρ για το εορταστικό ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Adobe Analytics. Το σύνολο περιλαμβάνει 123,5 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν online τον μήνα Νοέμβριο (αύξηση 6% σε ετήσια βάση), ενισχυμένα από μια ισχυρή Cyber Week -τις πέντε ημέρες μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday- η οποία οδήγησε σε δαπάνες 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων online (αύξηση 7,8% σε ετήσια βάση).
Τον Δεκέμβριο του 2023, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι καταναλωτές ξόδεψαν συνολικά 98,6 δισεκατομμύρια δολάρια online (αύξηση 3,7% σε ετήσια βάση), εν μέρει λόγω των εκπτώσεων που παρέμειναν και μετά την Cyber Monday.
Το BNPL αποδεικνύεται δημοφιλές
Τα στοιχεία της Adobe αποκαλύπτουν ότι κατά την περίοδο των εορτών του 2023, η χρήση του BNPL έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, συνεισφέροντας 16,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε online δαπάνες, αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση και αντιπροσωπεύοντας 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή σεζόν.
Ο Νοέμβριος του 2023 ήταν ο καλύτερος μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ για τη μέθοδο BNPL με 9,2 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση 17,5% σε ετήσια βάση. Ειδικότερα, η Cyber Monday ήταν η κορυφαία ημέρα με 940 εκατομμύρια δολάρια και αύξηση 42,5% σε ετήσια βάση).
Η μέθοδος BNPL είδε τη δημοφιλία της να εξελίσσεται ανοδικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Σύμφωνα με την Adobe, από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023, οδήγησε σε online δαπάνες ύψους 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 14,3% σε ετήσια βάση και 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από το σύνολο του έτους 2022.
Οι εκπτώσεις προσελκύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον
Και είναι λογικό. Σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, τα στοιχεία της Adobe δείχνουν ότι οι εκπτώσεις σημείωσαν ρεκόρ τη συγκεκριμένη εορταστική σεζόν, εν μέσω ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά είδη, όπου οι εκπτώσεις έφτασαν στο 31% από την αναγραφόμενη τιμή έναντι 25% το 2022. Ομοίως τα παιχνίδια με έκπτωση 28% (έναντι 34%) και τα είδη ένδυσης με 24% (έναντι 19%). Οι εκπτώσεις ήταν επίσης ισχυρές και σε άλλες κατηγορίες, όπως οι υπολογιστές στο 24% (έναντι 20%), οι τηλεοράσεις στο 23% (έναντι 17%), οι ηλεκτρικές συσκευές στο 18% (έναντι 16%), τα αθλητικά είδη στο 18% (έναντι 10%) και τα έπιπλα στο 21% (έναντι 8%).
«Σε ένα αβέβαιο περιβάλλον ζήτησης, οι λιανοπωλητές στηρίχθηκαν στις εκπτώσεις και τις ευέλικτες μεθόδους πληρωμής για να προσελκύσουν τους αγοραστές αυτή την περίοδο των εορτών», εξήγησε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights. «Η στρατηγική αυτή ήταν αποτελεσματική, οδηγώντας σε ρεκόρ διαδικτυακών δαπανών κατά τη διάρκεια μεγάλων ημερών, όπως η Cyber Monday και η Black Friday, και σε ρεκόρ 11 ημερών που ξεπέρασαν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε ημερήσιες δαπάνες αυτή τη σεζόν».
Με το κινητό στο χέρι
Οι αγορές μέσω κινητού ξεπέρασαν τις αγορές μέσω υπολογιστή: Το 51,1% των διαδικτυακών πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω smartphones (από 47% το 2022). Οι αγορές μέσω κινητού ήταν υψηλότερες την ημέρα των Χριστουγέννων (25 Δεκεμβρίου), οδηγώντας στο 63% των online πωλήσεων (61% το 2022).
Σύμφωνα με την Adobe, μάλιστα, οι ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου καθορίστηκαν από την καθαρή νέα ζήτηση, σε αντίθεση με τις υψηλότερες τιμές. Ο Δείκτης Ψηφιακών Τιμών της Adobe, ο οποίος παρακολουθεί τις online τιμές σε 18 κατηγορίες προϊόντων, δείχνει ότι οι τιμές του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν μειωθεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο (μείωση 5,3% σε ετήσια βάση τον Δεκ. 2023). Τα νούμερα της Adobe δεν είναι προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, αλλά αν είχε συνυπολογιστεί ο online πληθωρισμός, θα υπήρχε υψηλότερη αύξηση της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης.
Latest News
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων