Τη χρήση φυτικών καλλυντικών προτιμά η πλειονότητα των Ελλήνων και Ελληνίδων καταναλωτών/τριών. Εκτός από την ποιότητα, οι καταναλωτές/τριες στρέφονται στα φυτικά καλλυντικά γιατί επιλέγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ενώ έχουν αναπτύξει και οικολογική συνείδηση, καθώς λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις αυτών των προϊόντων στο περιβάλλον και στην υγεία τους. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας το χρονικό διάστημα 11/11-22/12/2023. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών /τριών που συμμετείχαν (65%) είναι πιστό και αφοσιωμένο στη χρήση των φυτικών καλλυντικών.
Αγροδιατροφή: Τι κοινό έχει η υγιεινή διατροφή με τα φυτικά καλλυντικά
Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις και τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων/ίδων καταναλωτών/τριών που αφορούν στα φυτικά καλλυντικά. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απαντήθηκε από 428 άτομα. Το δείγμα αποτελείτο στην πλειοψηφία του από γυναίκες (88%), ενώ ένα μικρό ποσοστό που συμμετείχε στην έρευνα ήταν άντρες (12%). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB, καθηγήτριας Ροδούλας Τσιότσου και υλοποιήθηκε από τις εθελόντριες του εργαστηρίου: την υποψήφια διδάκτορα, Σμαράγδα Σαμαρά και τις προπτυχιακές φοιτήτριες, Χρυσούλα Δουλάλα, Αθανασία-Σωτηρία Ζαφείρη, Ανδρομάχη Κορωνιάδου και Νεφέλη-Μαρία Σίμου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε ποσοστό 61% όσων συμμετείχαν χρησιμοποιεί φυτικά καλλυντικά. Το 29% τα χρησιμοποιεί γιατί πιστεύει ότι είναι πιο ποιοτικά από τα συμβατικά καλλυντικά, το 22% γιατί επιθυμεί να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής, το 22% αναφέρει το ενδιαφέρον του για την προστασία του περιβάλλοντος, το 20% τα επιλέγει για λόγους υγείας, ενώ το 5% χρησιμοποιεί τα φυτικά καλλυντικά διότι τα χρησιμοποιεί το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον.
Σε ό,τι αφορά την συχνότητα χρήσης των φυτικών καλλυντικών, το 8% του δείγματος της έρευνας χρησιμοποιεί πάντα φυτικά καλλυντικά, 57% τα χρησιμοποιεί συχνά, 32% τα επιλέγει μερικές φορές και το 3% τα χρησιμοποιεί σπάνια ή πολύ σπάνια Η χρήση καλλυντικών προϊόντων που παράγονται βιώσιμα θεωρείται σημαντική/πολύ σημαντική για την μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος (86%).
Το 85% του δείγματος τονίζει ότι είναι πάρα πολύ σημαντικής ή πολύ σημαντικής σημασίας η βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση των φυτικών καλλυντικών. Το 34% χρησιμοποιεί τα συστατικά ως κριτήριο αξιολόγησης της βιώσιμης παραγωγής των φυτικών προϊόντων, το 20% αναζητά προϊόντα που παράγονται χωρίς να πραγματοποιούνται δοκιμές σε ζώα, το 20% εστιάζει στη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία, το 13% στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, το 7% στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά την παραγωγή και το 5% στην καθιέρωση πρακτικών και στρατηγικών που προωθούν την βιωσιμότητα στην παραγωγή.
Ποια είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές/τριες για την αγορά ενός φυτικού καλλυντικού προϊόντος; Από την έρευνα προκύπτει ότι το 32% επηρεάζεται από τα συστατικά και ακολουθούν η τιμή με 30%, οι συστάσεις από άλλους με 19%, και η φήμη της εταιρείας με 18%.
Η στροφή των καταναλωτών/τριών στα φυτικά καλλυντικά σε συνδυασμό με την συνεχή ανάπτυξη του κλάδου αποτέλεσε την αφορμή για το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να πραγματοποιήσει την έρευνα.
Μέρος της έρευνας αυτής έλαβε βραβείο, το Award for the Best Teaching Case στη θεματική ενότητα: Looking into the future: Conscious and Responsible Production and Consumption στο διεθνές συνέδριο «XV International Congress on Teaching Cases Related on Public And Nonprofit Marketing» το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Λίμα του Περού.
Πηγή:AΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις