
Τρόμος επικράτησε στον αέρα όταν το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 1282 της Alaska Airlines, αναγκάστηκε να προσγειωθεί, λόγω της αποκόλλησης τμήματος της ατράκτου. Το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν 171 επιβάτες και 6 μέλη προσωπικό, είχε μόλις απογειωθεί από το διεθνές αεροδρόμιο του Πόρτλαντ στο Όρεγκον και την ώρα που βρισκόταν στα 16.000 πόδια έγινε η έκρηξη και έφυγε η άτρακτος.
Σύμφωνα με το Reuters, μετά το παραπάνω συμβάν, η Boeing βρίσκεται ακριβώς στην θέση που οι επενδυτές ήθελαν να αποφύγει, την ώρα που περίμενε την έγκριση των νέων μοντέλων της. Οι ερευνητές λένε ότι είναι ακόμα νωρίς για να προσδιορίσουν τι προκάλεσε την πτώση της ατράκτου, από την πλευρά ενός αεροσκάφους που διαχειρίζεται ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, η Alaska Airlines.
Παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος 171 Boeing
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε την Κυριακή ότι 171 αεροσκάφη Boeing MAX 9 BA.N θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος έως ότου η υπηρεσία πειστεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν με ασφάλεια.
Το ατύχημα έρχεται την ώρα που η Boeing και ο προμηθευτής Spirit AeroSystems (SPR.N), ο οποίος κατασκεύασε τον πίνακα, παλεύουν με συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην παραγωγή, οι οποίες έχουν δυσχεράνει την ανάκαμψη από μια προηγούμενη μακρά απαγόρευση της ασφάλειας των 737 MAX και την ευρύτερη αναστάτωση από την πανδημία.
Η Boeing δέχεται πιέσεις για να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο MAX και να μειώσει το χάσμα με την αντίπαλη Airbus (AIR.PA), η οποία έχει επεκτείνει τα κέρδη σε μερίδιο αγοράς μετά τα δύο δυστυχήματα του Boeing MAX το 2018 και το 2019, τα οποία προκάλεσαν τον θάνατο σχεδόν 350 ανθρώπων και οδήγησαν στην παγκόσμια καθήλωση του MAX για 20 μήνες.
Το ιστορικό των MAX και η σημασία τους για το μέλλον
Το προβληματικό ιστορικό του MAX οδήγησε σε σαρωτικές μεταρρυθμίσεις των αμερικανικών κανονισμών για τα αεροπλάνα το 2020 και το περιστατικό στην Αλάσκα θα μπορούσε να ωθήσει τις ρυθμιστικές αρχές να ακολουθήσουν πιο σκληρή γραμμή σε άλλα εκκρεμή ζητήματα.
Οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν όλο και περισσότερο να μεταφέρουν περισσότερους επιβάτες με αεροσκάφη ενός διαδρόμου για να επωφεληθούν από τις αυξήσεις στις επιδόσεις και την εμβέλεια, ενώ παράλληλα επωφελούνται από το χαμηλότερο κόστος τους.
Μετά τις απογοητευτικές πωλήσεις του MAX 9, του μεγαλύτερου στενού αεροσκάφους της Boeing, η εταιρεία πόνταρε στη νεότερη πρότασή της, το μεγαλύτερης χωρητικότητας MAX 10, για να μειώσει τις ανεξέλεγκτες πωλήσεις του A321neo της Airbus στο πιο πολυσύχναστο άκρο της αγοράς.
Οι αναλυτές λένε ότι η πλήρης εξάπλωση της σειράς MAX είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει την Boeing να σταθεροποιήσει ή να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει, περίπου 40%, και να δημιουργήσει αρκετά μετρητά για να περάσει άνετα την επόμενη δεκαετία.

Οι αναλυτές αναζητούν τον λόγο για τον οποίο αποκολλήθηκε η άτρακτος
Μεγάλα οικονομικά προβλήματα
Η Boeing, η οποία είναι επιβαρυμένη με χρέος ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ήταν απρόθυμη να επενδύσει σε ένα ολοκαίνουργιο αεροπλάνο έως ότου η τεχνολογία των κινητήρων ωριμάσει την επόμενη δεκαετία. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση του MAX 10 θα μπορούσαν να θέσουν τη στρατηγική της Boeing για τη γεφύρωση του 2020 υπό νέα πίεση, δήλωσαν οι αναλυτές.
Οι αγώνες της Boeing έρχονται επίσης υπό το άγρυπνο μάτι της Κίνας, μιας βασικής αγοράς που έκλεισε σε μεγάλο βαθμό για τον κατασκευαστή αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ανησυχίες για την ασφάλεια του MAX επικαλύφθηκαν με τις εμπορικές εντάσεις.
Κινέζοι αξιωματούχοι αναζήτησαν ενημερώσεις σχετικά με το περιστατικό στην Αλάσκα το Σάββατο, δήλωσαν πηγές. Από τότε που το 737 MAX καθηλώθηκε στο έδαφος τον Μάρτιο του 2019, οι μετοχές της Boeing έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40%, ενώ οι μετοχές της Airbus έχουν αυξηθεί κατά 25%.
Η έκρηξη έβγαλε στην φόρα προβλήματα ποιότητας
Παρόλο που είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί η αιτία της αποκόλλησης ατράκτου, οι ειδικοί δήλωσαν ότι η έρευνα θα μπορούσε να αναζωπυρώσει μια συζήτηση σχετικά με τα πρόσφατα προβλήματα ποιότητας, εάν ένα ζήτημα παραγωγής ήταν η βασική αιτία της αποκόλλησης του πάνελ του MAX 9.
«Πόσες ελλείψεις στην παραγωγή και ποιοτικές διαφυγές χρειάζεστε πριν αρχίσετε πραγματικά να εξετάζετε πώς να τυλίξετε τα χέρια σας γύρω από την όλη διαδικασία και να θεραπεύσετε όλα αυτά;», δήλωσε ο Guzzetti.
Η Boeing έχει εισαγάγει ρομποτικά συστήματα στην κατασκευή του 737, αλλά στοχεύει σε πιο τολμηρές ψηφιακές μεταρρυθμίσεις σε μελλοντικά προγράμματα, στο πλαίσιο μιας αυξανόμενης μάχης για τη στρατηγική παραγωγής με την Airbus, ενώ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας και εργασίας.
Οι πρόσφατες αναποδιές στην παραγωγή του 737 περιλαμβάνουν χαλαρό ή ελλιπές υλικό στο σύστημα πηδαλίου δύο αεροσκαφών MAX, ακατάλληλα διανοιγμένες οπές που έγιναν από την Spirit και τη λανθασμένη σύνδεση των βραχιόνων που ενώνουν την πρύμνη της ατράκτου του MAX με την ουρά του.

Τρόμο στον αέρα ζήσαν οι επιβάτες με το αεροπλάνο να βρίσκεται στα 16.000 πόδια
Διέκοψε τις παραδόσεις λόγω σφαλμάτων στην ανάλυση των δεδομένων
Τον Φεβρουάριο, η Boeing αναγκάστηκε να διακόψει τις παραδόσεις του 787 Dreamliner μετά τη διαπίστωση ενός σφάλματος στην ανάλυση δεδομένων – ένα πρόβλημα που η Boeing δήλωσε ότι δεν σχετίζεται με προηγούμενα ζητήματα που σταμάτησαν τις παραδόσεις μεταξύ 2021 και 2022.
«Το σύστημα παραγωγής μας είναι έτοιμο για σταθερές και αποτελεσματικές αυξήσεις, αλλά δεν θα ωθήσουμε το σύστημα πολύ γρήγορα και θα διασφαλίσουμε ότι η βάση εφοδιασμού θα συμβαδίζει μαζί μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun τον Οκτώβριο.
Πηγή: in.gr


Latest News

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα