
Εντός της εβδομάδας ξεκινούν οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών-μελών για τη δημιουργία μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, με αφορμή τις αυξανόμενες πυραυλικές επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων. Αυτό δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν στη βάση μιας πρότασης που θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, όπως άλλωστε είχε ανακοινώσει και ο ίδιος ο Μπορέλ την περασμένη εβδομάδα από τη Λισαβόνα. Όπως διευκρίνισε ο Πίτερ Στάνο, αυτή η νέα αποστολή της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι μια εντελώς νέα διαδικασία και δεν θα βασίζεται στην ήδη υπάρχουσα ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «ΑΤΑLΑΝΤΑ» («Αταλάντη») που είχε δημιουργηθεί προ ετών για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό και η οποία προβλεπόταν να αντιμετωπίσει την πειρατεία στις ακτές της Σομαλίας.
Aναστέλλει και η Cosco τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα
«Ξεκινούν αυτή την εβδομάδα η διαδικασία συντονισμού και οι συζητήσεις με τα κράτη-μέλη σχετικά με τη νέα αποστολή που ανακοίνωσε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ. Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας. Στο τέλος εναπόκειται στα κράτη-μέλη να συμφωνήσουν ποια θα είναι η μορφή, η εντολή και τα μέσα μιας τέτοιας αποστολής», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής. Ο στόχος είναι μια κοινή αποστολή της ΕΕ και εναπόκειται στα 27 κράτη-μέλη να αποφασίσουν «αν αυτή είναι καλή ιδέα», αν συμφωνούν και πώς βλέπουν τον ρόλο της ΕΕ στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε ο Πίτερ Στάνο. Υπενθύμισε, επίσης, ότι μέχρι στιγμής υπάρχει ένας αριθμός κρατών-μελών της ΕΕ που ήδη συμμετέχουν στην επιχείρηση «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας), υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αποκατάσταση της θαλάσσιας ασφάλειας
«Είναι προφανές ότι η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», δήλωσε στη συνέχεια ο ίδιος εκπρόσωπος της Επιτροπής. Υπενθύμισε, τέλος, ότι «η ΕΕ υπήρξε πολύ σαφής στην καταδίκη των επιθέσεων των Χούτι κατά εμπορικών πλοίων. Πρόκειται για απαράδεκτες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου που αποτελούν απειλή για τη θαλάσσια ασφάλεια και τη ναυσιπλοΐα και πρέπει να σταματήσουν».
Αναφορικά με τις ενέργειες του Ιράν στην περιοχή, ο Πίτερ Στάνο τόνισε ότι ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, καθώς και κάποιοι υπουργοί Εξωτερικών χωρών της ΕΕ έχουν στείλει ισχυρά μηνύματα στο Ιράν για τον κίνδυνο περιφερειακής κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα. «Το μήνυμα είναι πολύ σαφές από την ΕΕ. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποτρέψουμε περαιτέρω κλιμάκωση. Οι ενέργειες των Χούτι πρέπει να σταματήσουν άμεσα. Όλοι όσοι έχουν οποιοδήποτε είδος επιρροής στους Χούτι πρέπει να συμβάλουν σε αυτό», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα