
Η εκ νέου δρομολόγηση ενός αυξανόμενου αριθμού πλοίων στην Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και ενισχύει τη ζήτηση για καύσιμα σε μακρινά λιμάνια, από το Μαυρίκιο στη Νότια Αφρική έως τα Κανάρια Νησιά.
Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιαστούν περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού καυσίμων και όπου τα καύσιμα είναι ανταγωνιστικά, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές δρομολογίων, ανέφεραν έμποροι και αναλυτές στο Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Ποιες είναι συνέπειες στην οικονομία
Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των ΗΠΑ έχουν κλιμακώσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται.
Οι επιθέσεις από τους Χούθι που είναι σύμμαχοι του Ιράν, οι οποίοι λένε ότι υποστηρίζουν τους Παλαιστινίους, στοχεύουν μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Συμφόρηση
Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν επαναδρομολογηθεί γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν επιθέσεις με drone και πυραύλους από τους Χούθι.
«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κυκλοφορία έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.
Η ζήτηση καυσίμων έχει αυξηθεί σε λιμάνια, όπως το Πορτ Λούις του Μαυρικίου, το Γιβραλτάρ και τα λιμάνια των Καναρίων Νήσων και της Νότιας Αφρικής, δήλωσαν έμποροι και πηγές της βιομηχανίας, με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στο Κέιπ Τάουν και στο Ντέρμπαν.
Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν εκτιναχθεί κατά 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, σύμφωνα με στοιχεία από τον προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.
«Έχουμε δει μια αύξηση της ζήτησης καυσίμων και των εγκαταστάσεων στη Νότιο Αφρική, ιδιαίτερα για πλοία που χρησιμοποιούνται μόνο για καύσιμο τον τελευταίο καιρό», επισήμανε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στο Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης αγοράζουν καύσιμα. εκ των προτέρων για την εξασφάλιση επαρκών προμηθειών.
Τάνκερ και bulkers
Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που απομακρύνθηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα, για να ακολουθήσων τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας στο Reuters.
«Προβλέπουμε αυξημένη ζήτηση στα λιμάνια της Λας Πάλμας και της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητα», πρόσθεσε ο Bassadone.
Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν ακόμη δει άνοδο της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες καθώς τα πλοία αναζητούν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές.
«Για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές ανάγκες αλλά και την αβεβαιότητα, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των πρόσθετων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη.


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα