Στην «τροχιά» της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει ήδη μπει και η Ελλάδα, με εφαρμογές που ήδη υπάρχουν και εξυπηρετούν τους Έλληνες πολίτες, όπως ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr αλλά και άλλες τις οποίες δρομολογεί η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε να λειτουργήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εξάλλου, η αξιοποίηση της ΤΝ «ως ένα εργαλείο δημόσιας πολιτικής σε διάφορους τομείς», όπως επεσήμανε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με αφορμή τη σύσταση της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μια από τις εθνικές προτεραιότητες.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμφίβολα θα επηρεάσει όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας σε τέτοιο βαθμό, που σε ορισμένους κλάδους θα μιλάμε για εποχές “προ και μετά” Τεχνητής Νοημοσύνης. Ζητούμενο για την κυβέρνηση αποτελεί η αξιοποίηση των αναδυόμενων τεχνολογιών αιχμής, ώστε η χώρα μας, καθώς ενισχύει το ψηφιακό της άλμα στο μέλλον, να μη μείνει απλώς χρήστης τέτοιων τεχνολογιών αλλά να είναι και παραγωγός τους».
Deloitte: Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις για την εποχή της ΑΙ
Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι «στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κάναμε ήδη το πρώτο βήμα. Το mAiGov, ο ψηφιακός μας βοηθός, είναι η πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό Δημόσιο. Είναι στο gov.gr, δουλεύει και ήδη έχει δεχτεί 300.000 ερωτήσεις. Στόχος μας είναι εντός του 2024 ο ψηφιακός βοηθός όχι απλά να απαντά σε ερωτήσεις, αλλά να κάνει πράγματα για εμάς, πχ. να κλείσει ένα ραντεβού για την έκδοση ταυτότητας. Κι αυτή πιστεύω ότι είναι μόνο η αρχή».
Πρόσθεσε μάλιστα ότι «υπάρχουν τομείς πολιτικής, όπου αξιοποιώντας τον υφιστάμενο όγκο των δεδομένων αλλά και αυτών που τώρα ψηφιοποιούνται, μπορούμε να φέρουμε μια μικρή “επανάσταση” στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Η ανάλυση των δεδομένων στις συνταγογραφήσεις ή η ανάλυση ανωνύμων δεδομένων υγείας για χάραξη ανάλογων πολιτικών, η στήριξη πολιτικών για ακόμη πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα βασισμένο σε πραγματικές δαπάνες, η επιτάχυνση απονομής της Δικαιοσύνης με την επεξεργασία των εκατομμυρίων σελίδων πρακτικών, διευκολύνοντας τη δουλειά των Δικαστών, είναι μόνον κάποιες από τις δεκάδες χρήσεις της. Επιπλέον η ανάλυση δεδομένων για ακόμη ταχύτερη και ακριβέστερη απονομή συντάξεων ή η ανάλυση μετεωρολογικών δεδομένων σε συνδυασμό με υφιστάμενες στάθμες ποταμών μπορεί να δώσει έγκαιρη ειδοποίηση για πλημμυρικά φαινόμενα, ενώ μηχανισμοί ανάλυσης ειδήσεων, φωτογραφιών και ήχου μπορεί να μας απαλλάξει από κυβερνοαπάτες μέσω του διαδικτύου ή παραπληροφόρηση».
Καταλήγοντας ο υπουργός επεσήμανε ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα πεδίο όπου πρέπει να εργαστούμε συντονισμένα με στόχο ένα κράτος ακόμα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό για να συνεχίσουμε να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών».
Πάνω από 300 χιλιάδες διάλογοι στον mAigov
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα πανευρωπαϊκά όπου λειτουργεί πιλοτικά στο Δημόσιο εφαρμογή που βασίζεται στην ΤΝ. Ήδη, από την πρώτη μέρα λειτουργίας του ψηφιακού βοηθού mAigov έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 300 χιλιάδες διάλογοι, ενώ έχουν δοθεί πάνω από 90% ορθές απαντήσεις που δόθηκαν στους πολίτες, οι οποίες τους καθοδήγησαν στην αναζήτησή τους για διαδικασίες με την δημόσια διοίκηση. Τις επόμενες μέρες μάλιστα αναμένεται να «μιλάει» 24 γλώσσες για να εξυπηρετεί περισσότερους χρήστες της εφαρμογής, ενώ στο άμεσο διάστημα θα αναλαμβάνει να πραγματοποιεί διαδικασίες για λογαριασμό μας, όπως να κλείνει ραντεβού για εμβολιασμό, ή στο ΚΕΠ, να «κατεβάζει» ψηφιακά ένα έγγραφο, πιστοποιητικό κά.
Στο μεταξύ, εργαλεία της ΤΝ δοκιμάστηκαν και για κατάσβεση πυρκαγιών, όπως συνέβη με το πρώτο πιλοτικό πείραμα στην Πεντέλη όπου χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα της ΤΝ που μπόρεσαν να εντοπίσουν γρήγορα εστία καπνού. Τα συστήματα που σχεδιάζεται να τεθούν στη μάχη της πυρόσβεσης, θα αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να εντοπίζουν εστίες καπνού και να στέλνουν αυτοματοποιημένες ενημερώσεις στην Πυροσβεστική με σημείο γεωεντοπισμού.
Συγχρόνως, η τεχνολογία γεωεντοπισμού θα μπορεί να συνεισφέρει και στην εξιχνίαση εμπρησμών, καθώς θα καταγράφει με ακρίβεια το χώρο και τον χρόνο της έναρξης μιας μικρής εστίας, ενώ οι κάμερες θα μπορούν να ανιχνεύσουν ανθρώπους ή και οχήματα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ
H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών
Στέλνουν στα δικαστήρια Microsoft - OpenAI 8 εκδότες εφημερίδων
Η ομάδα των οκτώ εκδοτών εφημερίδων διαφωνεί με το ChatGPT και τον ψηφιακό βοηθό Copilot της Microsoft
Ταραντίλης: Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί εξειδίκευση
Ο κ. Ταραντίλης κατέθεσε μια σειρά προτάσεων προς την Πολιτεία για την παραγωγή, διακράτηση και προσέλκυση εξειδικευμένου προσωπικού στον τεχνολογικό τομέα
Πώς η AI μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια στην οδήγηση
Η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε δειλά - δειλά να μπαίνει στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια
Οι Financial Times «εκπαιδεύουν» το OpenAI - Τι προβλέπει η συμφωνία
Η συμφωνία έρχεται καθώς η start-up αναζητά δεδομένα από αξιόπιστες πηγές για την εκπαίδευση των πιο πρόσφατων μοντέλων AI
Η Oracle επιχειρεί να ενισχύσει τις ικανότητές της για δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη
Η Oracle εισάγει δυνατότητες παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην υποδομή και τις εφαρμογές της στο cloud για να συμπληρώσει την παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη που είναι ήδη ενσωματωμένη σε αυτές
Οι αγορές ανησυχούν για το υψηλό κόστος της AI
Τι δείχνει η πτώση κατά 15% της μετοχής της Meta μετά τα πολύ καλά αποτελέσματα α’ τριμήνου
Η Σοφία, το διασημότερο ρομπότ στον πλανήτη, μιλά στο in για το μέλλον της ανθρωπότητας και τη… Σαντορίνη
Το ρομπότ Σοφία (σε άπταιστα Ελληνικά) κλήθηκε να απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων του in και οι απαντήσεις της παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον
Η ΑΙ θα εξαφανίσει τα τηλεφωνικά κέντρα της Ινδίας
Τα chatbots θα αναλάβουν σύντομα μεγάλο μέρος της anur;vpinhw εργασίας, προβλέπει ο επικεφαλής ινδικού ομίλου IT