Για διακοπές εφοδιασμού που έχουν ως αποτέλεσμα ορισμένες επιχειρήσεις να περιορίζουν την παραγωγή προειδοποιεί η κραταιά βιομηχανία χημικών της Γερμανίας, η μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές στην Ευρώπη, που κυμαίνονται από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, καθυστερούν να φτάσουν, λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική για λόγους ασφάλειας, εγκαταλείποντας τη θαλάσσια οδό μέσω Ερυθράς Θάλασσας.
Και, ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίζει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, από την πανδημία και μετά, τώρα γίνεται αισθητός και ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση
Ο κλάδος των χημικών της Γερμανίας, ο τρίτος μεγαλύτερος μετά τα αυτοκίνητα και τις μηχανές, με ετήσιο τζίρο περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ, βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών της από τρίτες χώρες, όπως επισημαίνει το Reuters.
Μειώνουν τις παραδόσεις παραγγελιών
«Το τμήμα προμηθειών μας αυτήν τη στιγμή εργάζεται τρεις φορές πιο σκληρά για να παραλάβει κάτι», έδωσε το κλίμα η Martina Nighswonger, CEO και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμιγνύει και συσκευάζει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.
Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο που ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή ταμπλετών για πλυντήρια πιάτων και τουαλέτας επειδή δεν μπορεί να πάρει αρκετό κιτρικό τρινάτριο καθώς και σουλφαμικό και κιτρικό οξύ.
Έτσι, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημά της με τρεις βάρδιες, είπε η ιδιοκτήτρια, προσθέτοντας ότι οι αλυσιδωτές επιπτώσεις από τα προβλήματα στις μεταφορές μπορεί να διατηρηθούν τουλάχιστον για όλο το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, «αν λάβουμε τρία φορτηγά αντί για έξι, κάθε πελάτης λαμβάνει μόνο μέρος της ποσότητας παραγγελίας του», ώστε όλοι να πάρουν τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι».
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών Evonik ανέφερε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές και καθυστερήσεις δρομολόγησης», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.
Η εταιρεία είπε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο παραγγέλνοντας νωρίτερα και μετατοπίζοντας τις μεταφορές εμπορευμάτων σε αεροπορικές πτήσεις, ως μια ενδιάμεση λύση, καθώς ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.
Η εξάρτηση από την Ασία
Η γερμανική ένωση βιομηχανιών VCI έχει επισημάνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, υπογραμμίζοντας ότι οι καθυστερήσεις εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ήταν ένα επιπλέον βάρος για έναν ήδη εξασθενημένο κλάδο.
«Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αισθητά σε μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και εξειδικευμένων χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της VCI, Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι αυτές οι εταιρείες συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στις αφίξεις πρώτων υλών, ο κλάδος κάνει λόγο για υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο κατά ένα μέρος στους πελάτες.
Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο
Η Covestro, η οποία παράγει χημικές ουσίες αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτου και μόνωση κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών της δαπανών.
Η βιομηχανία αρωμάτων Symrise, επίσης, δήλωσε έχοντας προετοιμαστεί με αποθέματα ασφαλείας, κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη μοτίβα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.
Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει το πολυπυρίτιο για περίπου τις μισές μάρκες παγκοσμίως, επεσήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι η επιχείρηση δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.
Latest News
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση