Για διακοπές εφοδιασμού που έχουν ως αποτέλεσμα ορισμένες επιχειρήσεις να περιορίζουν την παραγωγή προειδοποιεί η κραταιά βιομηχανία χημικών της Γερμανίας, η μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές στην Ευρώπη, που κυμαίνονται από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, καθυστερούν να φτάσουν, λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική για λόγους ασφάλειας, εγκαταλείποντας τη θαλάσσια οδό μέσω Ερυθράς Θάλασσας.
Και, ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίζει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, από την πανδημία και μετά, τώρα γίνεται αισθητός και ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση
Ο κλάδος των χημικών της Γερμανίας, ο τρίτος μεγαλύτερος μετά τα αυτοκίνητα και τις μηχανές, με ετήσιο τζίρο περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ, βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών της από τρίτες χώρες, όπως επισημαίνει το Reuters.
Μειώνουν τις παραδόσεις παραγγελιών
«Το τμήμα προμηθειών μας αυτήν τη στιγμή εργάζεται τρεις φορές πιο σκληρά για να παραλάβει κάτι», έδωσε το κλίμα η Martina Nighswonger, CEO και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμιγνύει και συσκευάζει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.
Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο που ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή ταμπλετών για πλυντήρια πιάτων και τουαλέτας επειδή δεν μπορεί να πάρει αρκετό κιτρικό τρινάτριο καθώς και σουλφαμικό και κιτρικό οξύ.
Έτσι, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημά της με τρεις βάρδιες, είπε η ιδιοκτήτρια, προσθέτοντας ότι οι αλυσιδωτές επιπτώσεις από τα προβλήματα στις μεταφορές μπορεί να διατηρηθούν τουλάχιστον για όλο το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, «αν λάβουμε τρία φορτηγά αντί για έξι, κάθε πελάτης λαμβάνει μόνο μέρος της ποσότητας παραγγελίας του», ώστε όλοι να πάρουν τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι».
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών Evonik ανέφερε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές και καθυστερήσεις δρομολόγησης», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.
Η εταιρεία είπε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο παραγγέλνοντας νωρίτερα και μετατοπίζοντας τις μεταφορές εμπορευμάτων σε αεροπορικές πτήσεις, ως μια ενδιάμεση λύση, καθώς ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.
Η εξάρτηση από την Ασία
Η γερμανική ένωση βιομηχανιών VCI έχει επισημάνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, υπογραμμίζοντας ότι οι καθυστερήσεις εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ήταν ένα επιπλέον βάρος για έναν ήδη εξασθενημένο κλάδο.
«Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αισθητά σε μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και εξειδικευμένων χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της VCI, Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι αυτές οι εταιρείες συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στις αφίξεις πρώτων υλών, ο κλάδος κάνει λόγο για υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο κατά ένα μέρος στους πελάτες.
Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο
Η Covestro, η οποία παράγει χημικές ουσίες αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτου και μόνωση κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών της δαπανών.
Η βιομηχανία αρωμάτων Symrise, επίσης, δήλωσε έχοντας προετοιμαστεί με αποθέματα ασφαλείας, κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη μοτίβα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.
Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει το πολυπυρίτιο για περίπου τις μισές μάρκες παγκοσμίως, επεσήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι η επιχείρηση δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.
Latest News
Γιατί οι μισθοί εμποδίζουν τη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ
Τι θα αποφασίσει τον Ιούνιο η Λαγκάρντ
Ποια τράπεζα στήνει ομάδα για πολύ πλούσιους - Παίρνει στελέχη από Goldman και ΒοfA
Η τράπεζα επιδιώκει πλέον να επεκταθεί στην παροχή συμβουλών σε τομείς όπως συγχωνεύσεις και εξαγορές και αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου
Οι Ινδοί δισεκατομμυριούχοι που περνούν κάτω από το ραντάρ
Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην αύξηση της περιουσίας σε τομείς τόσο διαφορετικούς όσο η άμυνα, τα ορυχεία και τα παραδοσιακά φάρμακα
Ο Πούτιν, ο νέος τεχνοκράτης υπουργός Άμυνας και η ανασυγκρότηση της ρωσικής πολεμικής μηχανής
Ο ανασχηματισμός των ανώτατων αξιωματούχων της ρωσικής άμυνας από τον Βλαντιμίρ Πούτιν στοχεύει στη διατήρηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία
Γιατί οι ευρωπαϊκές μετοχές είναι πλέον πιο ελκυστικές από τις αμερικάνικες
Τι λέει η ελβετική τράπεζα, η οποία αξιολόγησε τα οικονομικά δεδομένα, τα επιτόκια και τα κέρδη
Στο κενό η κινητοποίηση Μακρόν για τις Ευρωεκλογές
Απογοητευτική για την κυβερνητική παράταξη της Γαλλίας είναι η ένατη δημοσκόπηση της OpinionWay-Vae Solis
Με... όπλο το κοτόπουλο ο ανταγωνισμός στα fast food σε καιρό πληθωρισμού
Οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού συνειδητοποιούν ότι το κοτόπουλο τείνει να κοστίζει λιγότερο και να προσελκύει περισσότερους πελάτες - Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Economist: Η φιλελεύθερη διεθνής τάξη σιγά σιγά διαλύεται – Τα σημάδια που δείχνουν κατακερματισμό
H αποσύνθεση της παλιάς τάξης πραγμάτων είναι ορατή - Αρκεί κάποιος τολμήσει να κοιτάξει πιο βαθιά και θα αντιληφθεί πως όλα κρέμονται από μια κλωστή
Πόσα χρωστούν τα αμερικανικά νοικοκυριά- Χρέη που ζαλίζουν
Οι υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά ωθεί τα νοικοκυριά να δανείζονται από τις πιστωτικές κάρτες