Τρένα στη Γερμανία: Ο ορισμός της ακρίβειας δευτερολέπτου. Σε αναχώρηση και άφιξη. Παλιά! Δεν είναι αστείο. Καθυστερήσεις, ακυρώσεις και χαμένες ανταποκρίσεις. Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι πια αυτό που ήταν. Γιατί όμως καταρρέει ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της μεταπολεμικής Ευρώπης; Οι ειδικοί λένε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο μιας χώρας που προηγουμένως ήταν γνωστή για την αποτελεσματικότητά του έχει υποβαθμιστεί σημαντικά από δεκαετίες ελάχιστων επενδύσεων.
Σχεδόν τα μισά από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση τον περασμένο Νοέμβριο! Μάλιστα, μια φράση που έχουν συνηθίσει οι Γερμανοί τον τελευταίο καιρό είναι αυτή που ακούγεται στο σύστημα δημοσίων αναγγελιών της πλατφόρμας των σιδηροδρόμων: «Ζητάμε την κατανόησή σας».
Κρίστιαν Λίντνερ: Η Γερμανία δεν είναι ο ασθενής της Ευρώπης, απλά είναι κουρασμένη
Οι περισσότεροι δηλώνουν τη δυσαρέσκειά τους.
Τα μηνύματα απογοήτευσης και οργής πολλαπλασιάζονται. Οταν σχεδιάζεις οποιοδήποτε ταξίδι και μάλιστα αν είναι με σύνδεση σε άλλο σταθμό, είναι πολύ πιθανό να το χάσεις και ξέρεις ότι πρέπει να πας με αρκετές ώρες καθυστέρηση σε οποιοδήποτε ραντεβού στην πόλη προορισμού σου.
Η χώρα της αξιοζήλευτης αποτελεσματικότητας έχει δει τα τελευταία χρόνια πώς η κάποτε θαυμαστή σιδηροδρομική της υπηρεσία, με πλήρη, έγκαιρη και ασφαλή κάλυψη, έχει επιδεινωθεί σε σημείο που, τον περασμένο Νοέμβριο, σχεδόν τα μισά από τα τρένα μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση.
Τα ετήσια στατιστικά στοιχεία δείχνουν το πρόβλημα. Το 2023 έκλεισε με μόλις 64% ακρίβεια. Δηλαδή, μόνο δύο στα τρία ταξίδια τήρησαν το προγραμματισμένο πρόγραμμά τους. Η Deutsche Bahn, αναγνωρίζει την καταστροφή και την αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα «πολλά έργα επισκευής στις γραμμές».
Η σιδηροδρομική υποδομή έχει μείνει δεκαετίες πίσω. Η Γερμανία προτιμά να επενδύει στους δρόμους και όχι στους σιδηρόδρομους. Ελβετία και Αυστρία έχουν ξεπεράσει χαρακτηριστικά τη Γερμανία.
Τα γερμανικά τρένα έχουν γίνει τροφή για χλευασμό στα κοινωνικά δίκτυα. Οι χρήστες μοιράζονται τις ιστορίες τους για ακυρώσεις, καθυστερήσεις και χαμένες συνδέσεις, μερικές φορές με χλευασμό, άλλες φορές με εκνευρισμό.
Απαρχαιωμένα τα τρένα της Γερμανίας
Κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Εργα στις γραμμές, μηχανικές βλάβες, έλλειψη προσωπικού, κακοκαιρία, καθυστέρηση στο προηγούμενο δρομολόγιο. Οι τιμές όμως παραμένουν υψηλές. Πριν από λίγους μήνες, οι Ελβετοί γείτονές τους παραπονέθηκαν δημόσια ότι η συνεχής καθυστέρηση των γερμανικών τρένων που εισέρχονταν στην επικράτειά τους επηρέαζε το δικό τους δίκτυο.
Η Ελβετία υπερηφανεύεται για το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοί της λειτουργούν σαν ρολόι. Το 2022, με ακρίβεια 92%, αποδείχθηκε ότι οκτώ από τα 10 τρένα που υπέστησαν τις περισσότερες καθυστερήσεις ξεκίνησαν τα δρομολόγιά τους σε γερμανικές πόλεις! Η κυβέρνηση συνασπισμού του σοσιαλδημοκράτη Όλαφ Σολτς γνωρίζει πολύ καλά το πρόβλημα.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοίνωσε σχέδιο για την επιδότηση επιπλέον 24 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Deutsche Bahn. Συνολικά, υπολογίζεται ότι οι σιδηρόδρομοι χρειάζονται 88 δισεκατομμύρια ευρώ για να ξαναγίνουν αυτό που κάποτε ήταν και τους θαύμαζε όλη η Ευρώπη, όπως αναφέρουν και παραδέχονται όλα τα γερμανικά ΜΜΕ μετά τα εκτενή ρεπορτάζ ξένων δικτύων.
Η Deutsche Bahn αποκαλεί τη δική της υποδομή «μέτρια» και εκτιμά ότι, μεσοπρόθεσμα, θα ήταν απαραίτητο να αντικατασταθεί περισσότερο από το ένα τέταρτο των σιδηροτροχιών. Το υπουργείο Μεταφορών, στα χέρια των φιλελεύθερων, είναι έτοιμο να το κάνει. Σημαντικοί διάδρομοι θα παραμείνουν τελείως κλειστοί για μήνες για να επισκευαστούν ταυτόχρονα ράγες και σταθμοί. Λίγα χρόνια ακόμη ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων περιμένουν λοιπόν τους Γερμανούς. Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων θα χρειαστούν αρκετό χρόνο για να ανακτήσουν την ακρίβεια των περασμένων δεκαετιών. Κάποτε έπρεπε να γίνει η αρχή…
Πηγή: in.gr
Latest News
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus
Οι «χρησμοί» της Schroders για το 2025 - Πού να εστιάσουν οι επενδυτές
Η Schroders έχει μια αισιόδοξη οπτική για το 2025, όμως επισημαίνει πως αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω πολιτικών κινδύνων
Φρένο στις εξαγωγές, ψαλίδι στις εισαγωγές στην Κίνα ενόψει δασμών Τραμπ
Απογοητευτικά εμπορικά στοιχεία για την Κίνα που ακολουθούν άλλους δείκτες οι οποίοι δείχνουν αποσπασματική ανάπτυξη τον Νοέμβριο
«Τσίμπησε» ο πληθωρισμός στη Γερμανία τον Νοέμβριο
Η αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες επιβάρυνε το σύνολο του πληθωρισμού στη Γερμανία
Κενό εξουσίας στην Ευρώπη «βλέπει» ο Ντράγκι
Ο πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ αναφέρθηκε στα πολιτικά δεινά που υπάρχουν σε Γαλλία και Γερμανία
Σι Τζινπίνγκ: Ένας εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ δεν θα είχε «νικητή»
Ο Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι «η Κίνα είναι έτοιμη να συνεχίσει τον διάλογο με την αμερικανική κυβέρνηση»