Κλιμακώνεται η σύγκρουση εργαζομένων – διοίκησης στον γερμανικό σιδηρόδρομο, με το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL να καλεί τα ξημερώματα τα μέλη του σε απεργία έξι ημερών, απορρίπτοντας τη νέα πρόταση συμβιβασμού που κατέθεσαν την περασμένη Παρασκευή οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γερμανικής Ένωσης Μηχανοδηγών GDL, η απεργία θα ξεκινήσει για τις εμπορευματικές μεταφορές αύριο στις 18:00 και για τα επιβατικά δρομολόγια στις 02:00 της Τετάρτης και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα, στις 18:00. Πρόκειται για την τέταρτη και την μεγαλύτερης διάρκειας κινητοποίηση του συνδικάτου στο πλαίσιο της διαμάχης με την εργοδοσία.
Γερμανία: Υπό κατάρρευση τα τρένα
Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1.1.2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.
«Με την τρίτη και υποτίθεται βελτιωμένη πρότασή της, η DB δείχνει για άλλη μία φορά ότι δεν αποθαρρύνεται και συνεχίζει στην προηγούμενη πορεία της άρνησης και της αντιπαράθεσης – δεν υπάρχει ίχνος επιθυμίας επίτευξης συμφωνίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση – απάντηση του συνδικάτου, νωρίς σήμερα το πρωί.
«Η DB στηρίζεται στους συμβιβασμούς, η GDL οξύνει τη διαμάχη», δήλωσε εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων μετά τη νέα αρνητική απάντηση των συνδικαλιστών και χαρακτήρισε «ανεύθυνο» το γεγονός ότι το συνδικάτο δεν επιστρέφει στις διαπραγματεύσεις, παρά τη νέα προσφορά των εργοδοτών. «Όποιος δεν έρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια προσφορά αυξήσεων έως και 13% και την πιθανότητα εβδομάδας 37 ωρών με τον ίδιο μισθό, ενεργεί απολύτως ανεύθυνα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της DB, ενώ ο επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας Μάρτιν Ζάιλερ δήλωσε ότι η GDL «δεν χρησιμοποιεί τις απεργίες ως έσχατη λύση, αλλά ως μέσο αυτοπροβολής».
Οι συνδικαλιστές εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ. Η DB από την πλευρά της θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού