Σε 62,3 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης το 2ο23, από 70,7 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας πτώση 12%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2023 η διοίκηση αναμένει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2022, παρά την μείωση του κύκλου εργασιών, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του 2023 θα επιτευχθεί η υψηλότερη κερδοφορία του έτους, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022 που ήταν ζημιογόνο.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η βελτίωση αυτή έρχεται κυρίως ως αποτέλεσμα της διόρθωσης των τιμών υλών και ενέργειας. Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλει και η ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου της προηγούμενης τριετίας που έχει επιτύχει την σημαντική μείωση του κόστους βιομηχανοποίησης. Η τελευταία επιδρά θετικά στους δείκτες κερδοφορίας ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τις προοπτικές ανάπτυξης του κύκλου εργασιών μέσω νέων συμφωνιών, καθώς δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ποιοτικά ανώτερα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Παπουτσάνης: Πτώση στα καθαρά κέρδη το 9μηνο
Διαπραγματεύσεις
Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου ανάπτυξης του κύκλου εργασιών, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών. Σε αυτό το πλαίσιο, συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία είναι σε τελικό στάδιο υλοποίησης, με την έναρξη της σχετικής παραγωγής να τοποθετείται το Φεβρουάριο του 2024 και με πλήρη υλοποίηση μέχρι το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η συμφωνία σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει επιπλέον πωλήσεις περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπάρχουν και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω επέκτασης.
Για το έτος 2024 αναμένεται ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας οδηγούμενη και από τις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Η εικόνα στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 28,1 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 15%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 26% που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω κατάργησης κωδικών από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους και ανάλογης συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους των συγκεκριμένων κωδικών. Στην κατηγορία των σαπωνωμαζών η μείωση οφείλεται στην ομαλοποίηση της ζήτησης μετά τις πολύ αυξημένες ανάγκες που παρατηρήθηκαν κατά το έτος 2022, απόρροια των καθυστερήσεων και αυξημένων μεταφορικών από τρίτες χώρες.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 2023, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 17% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 40% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Επισκόπηση ανά τομέα δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 36% σε σύγκριση με το 2022, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες από την πτώση της αγοράς του αντισηπτικού (-48,6% σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο για το έτος 2023 σε σχέση με το 2022). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων ανέρχεται σε 53,4% και οφείλεται στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης αλλά και τη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ κερδίζουν ήδη σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό παρουσιάζοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων μειώθηκαν κατά 32% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2022 – με τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων μας προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς να αυξάνονται κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο – καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα υψηλό 2022 λόγω του τότε ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 11%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού τους portfolio, με αποτέλεσμα την κατάργηση συγκεκριμένων κωδικών με χαμηλό περιθώριο κέρδους. Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η Εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες με πολύ καλές προοπτικές, εκ των οποίων κάποιες βρίσκονται σε τελικό στάδιο και θα ενισχύσουν την κατηγορία ήδη από τις αρχές του 2024.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 32%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία. Κατά το 2022, η Παπουτσάνης, αξιοποιώντας το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη συγκυρία επέτρεψε στην Παπουτσάνης να αναπτύξει αξιόλογες συνεργασίες με σημαντική δυναμική, που εκτιμάται ότι μεσοπρόθεσμα θα ενισχύσουν την κατηγορία.
Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Η στρατηγική της εξωστρεφούς ανάπτυξης σε τέσσερις διακριτούς πυλώνες με έμφαση στη δημιουργία και προσφορά καινοτόμων και ποιοτικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών αποτελεί ισχυρό παράγοντα επιτυχίας για την Εταιρεία και δημιουργεί θετικές προοπτικές και για τα επόμενα έτη. Ετσι παρά τη συγκυριακή υστέρηση στις πωλήσεις του έτους σε σύγκριση με πέρυσι για τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω, το 2023 πέτυχαμε θετική εξέλιξη σε τρεις βασικούς στρατηγικούς μας στόχους: τη σημαντική βελτίωση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων, τη δυναμική ενίσχυση της συμμετοχής των επώνυμων προιόντων Παπουτσάνης – καταναλωτικών και ξενοδοχειακών – στις συνολικές πωλήσεις της Εταιρείας και φυσικά, τη δημιουργία ισχυρών βάσεων για νέες συνεργασίες με πολυεθνικές αλλά και μικρότερες εταιρείες. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την ικανότητα και τη δέσμευση των ανθρώπων μας, μας γεμίζουν με αισιοδοξία για την πορεία μας το 2024.»
Latest News
Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με πρόσθετες επιβραβεύσεις από τη Shell
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee ξεκινά τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης από τα πρατήρια Shell με μια σειρά από προσφορές για όλους τους καταναλωτές
Απάντηση Χατζηδάκη στον Βλάχο της ΝΔ: Σημαντική η πρόοδος στην μείωση των κόκκινων δανείων
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης απάντησε σε ερώηση του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Βλάχου
Στρατηγική συνεργασία της Comsys με την NICE
Μέσω της συμφωνίας συνεργασίας η Comsys αναλαμβάνει τη διάθεση του CXone της NICE σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Aegean αναζητά τους αυριανούς πιλότους της - Νέος κύκλος του Προγράμματος Υποτροφιών
Η Aegean προσφέρει κάλυψη διδάκτρων και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση για ακόμη 40 υποψήφιους πιλότους - Υποβολή αιτήσεων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024
AVIN: Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης με κέρδος έως 6%
Η AVIN σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και το πρόγραμμα επιβράβευσης Go For More προσφέρουν κέρδος 6% σε Go For More πόντους
Ο Γεώργιος Παπάζογλου CEO της Attica Blue Hospitality
Τα τελευταία χρόνια η Attica Group τοποθετείται στρατηγικά στον ξενοδοχειακό κλάδο μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Attica Blue Hospitality
Νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ για την Alumil - Τα διεθνή projects με ελληνικό αλουμίνιο
Η ALUMIL έχει παρουσία σε πάνω από 60 διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο με 32 θυγατρικές
Ο κήπος των Θερμοκηπίων Θράκης στην Αττική
Η εκδήλωση είχε ως βασικό στόχο την ανάδειξη των αγνών κηπευτικών προϊόντων υπό την επωνυμία «Κήπος της Ξάνθης»
Στρατηγική συνεργασία Frigoglass με Fresh στα επαγγελματικά ψυγεία
Στρατηγική συνεργασία με τη Fresh για διάθεση των επαγγελματικών ψυγείων της Frigoglass σε Μέση Ανατολή και Β. Αφρική
Πόσο πλήρωσε την εξαγορά της Λέκος η ΕΛΤΟΝ - Οι επόμενοι στόχοι
Τα προϊόντα της Λέκος είναι συμπληρωματικά στην γκάμα των προϊόντων του ομίλου ΕΛΤΟΝ