Στα 12,8 εκ ευρώ ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις το 2023 για αθέμιτη κερδοφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Γ. Νικητιάδη για την αισχροκέρδεια, ο κ. Σκρέκας είπε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 25.267 έλεγχοι, βρέθηκαν 1.865 παραβιάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 12.806.000 ευρώ και έχουν βεβαιωθεί ή εξοφληθεί 10.149.000 ευρώ, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνάει το 80%. Και βεβαίως, σημείωσε, θα βεβαιωθούν και τα υπόλοιπα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, (ενώ) υπάρχει μία χρονοκαθυστέρηση περίπου δύο μηνών μέχρι να φανεί αν θα πληρώσουν τα πρόστιμα οι εταιρείες οι οποίες έχουν υπερβάσεις ή τελικά θα βεβαιωθούν στην εφορία προς είσπραξη.
Ο κ. Σκρέκας κατέθεσε επίσης τα αποδεικτικά πληρωμής από τη Γιάκομπς, 1 εκ. ευρώ ευρώ, από την Πρόκτερ εντ Γκαμπλ, επίσης 1 εκ. ευρώ, και την απόφαση βεβαίωσης της Γιουνιλίβερ «ώστε να δείτε ότι τα πρόστιμα και επιβάλλονται και εισπράττονται από το ελληνικό Δημόσιο, και αυτό είναι αποτρεπτικό για να επαναλάβουν αυτή την τακτική.
Η ερώτηση Νικητιάδη
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του κόμματός του, δεν ενημερώνει για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα στις εταιρείες. Πείτε, ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ή φέρτε μας τα πορίσματα της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης επέκρινε το ΠΑΣΟΚ, ότι σε αντίθεση με άλλες δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η ΚΟ Σπαρτάτες, δεν ψήφισε τα τελευταία μέτρα που οδηγούν σε μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, και τις βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του, κ. Νικητιάδης εξήγησε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη σχετική τροπολογία, επειδή «θέλατε να ψηφίσουμε, μαζί με το ποσοστό της μείωσης του βρεφικού γάλακτος, και τις 135.000 ευρώ απευθείας αναθέσεις, που θέλατε να σας εξουσιοδοτήσουμε, να κάνετε με την ΔΙΜΕΑ».
Επέμεινε επίσης στο ζήτημα της περιγραφής των παραβάσεων ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να αναφέρει τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.
Τα προϊόντα
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «είναι πολύ φθηνή η δικαιολογία σας» ότι δεν ψηφίσατε τα παραπάνω μέτρα [..] Γιατί ενόχλησε εσάς; Τα άλλα κόμματα δεν είχαν πρόβλημα με αυτή τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον e-καταναλωτή; Ή θα περιμένουμε ακόμα ένα χρόνο να κάνουμε την διαδικασία για τα όρια αναθέσεων, που προβλέπονται στο ενωσιακό δίκαιο, για να μπορέσουμε, πολύ γρήγορα, να τον κάνουμε να λειτουργεί πολύ καλύτερα;
Αναφορικά για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «εμείς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε ούτε τα προϊόντα ούτε τις εταιρείες. Θέλουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με το νόμο. [..] Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όταν επιβάλαμε τα πρόστιμα, ανέφεραν τα προϊόντα τα οποία πουλούν οι εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα». Από κει και πέρα, πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, έχουμε έναν κωδικό, πχ 24 μεζούρες μίας συγκεκριμένης μάρκας, ο οποίος έχει ελεγχθεί και έχει βρεθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτης κερδοφορίας. Ένας άλλος κωδικός, που μπορεί να είναι 48 μεζούρες, να έχει (πρόβλημα). Γι’ αυτό έρχεται ο νόμος 5545, άρθρο 54 και λέει θα ανακοινωθεί ποιος είναι ο παραβάτης, γιατί εμείς θέλουμε η εταιρεία να σταματήσει να κερδοσκοπεί, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα ανάλυση, για κάθε κωδικό προϊόντος, γιατί εκεί θα μπορούσαμε να αδικούμε κωδικούς προϊόντων , τα οποία έχουν τηρήσει το νόμο, και κωδικούς προϊόντων που δεν έχουν τηρήσει. Γι’ αυτό ερχόμαστε και πιάνουμε την «ομπρέλα» της επιχείρησης, που πωλεί αυτά τα προϊόντα και ανακοινώνουμε ποια είναι. Γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα των εκατομμυρίων ευρώ, που σας παρουσίασα και κατέθεσα ότι έχουν πληρώσει. Είναι και η δυσφήμιση της εταιρείας όταν ανακοινώνεται το όνομα της, και αυτό είναι που την κάνει να πάει να διορθώσει τις τιμές στο ράφι. Γιατί, αυτός είναι σκοπός μας. Δεν είναι να καταστρέψουμε προϊόντα, που πολλά από αυτά κάνουν και καλά τη δουλειά τους. Σκοπός μας είναι αυτά τα προϊόντα να είναι φθηνότερα για τον καταναλωτή. Αυτός είναι σκοπός μας. Και αυτό το πετυχαίνουμε διότι κάθε φορά που ανακοινώνουμε πρόστιμα βλέπουμε ότι οι εταιρείες έρχονται και μειώνουν τις τιμές αυτές στα ράφια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας