
Το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα από το 2022 κατέγραψε το κόστος για τη μεταφορά καυσίμων εκτοξεύοντας τα κέρδη των τάνκερ, εξαιτίας της διακοπής της διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Οι τιμές για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ασία έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από τότε που οι ΗΠΑ και η Βρετανία εξαπέλυσαν αεροπορικές επιδρομές στους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, έχοντας φτάσει τα 83.000 δολάρια την ημέρα από περίπου 30.000 δολάρια. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 182% από τις 12 Ιανουαρίου, επισημαίνει το Bloomberg.
Η πετρελαϊκή ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να αναζωπυρώσει τη διαμάχη Ρωσίας- Σαουδικής Αραβίας
Πρόκειται για τάνκερ που μεταφέρουν κυρίως νάφθα, το ενδιάμεσο προϊόν διύλισης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης και πλαστικών.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιδεινωθεί σε σημείο που όλο και περισσότερες εταιρείες ανακοινώνουν ότι διακόπτουν τη διέλευση από τη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό, επιλέγοντας τη διαδρομή γύρω από την Αφρική, με αποτέλεσμα εκτός από την αύξηση του κόστους και τη μείωση των διαθέσιμων πλοίων στην αγορά spot.

Εκτός από την άνοδο των ναύλων από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία:
· Τα ναύλα από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο
· Η διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ανατολική Αφρική εκτοξεύτηκε στο ψηλότερο από τον Μάιο
· Τα φορτία για ορισμένα καύσιμα από τη Νότια Κορέα στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν περισσότερο από τον Ιούνιο του 2022
«Ξαναγράφονται» τα δρομολόγια των πλοίων
Στο μεταξύ, η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα οδηγήσει σε ευρεία σναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων.
Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα