Η εκ νέου δρομολόγηση ενός αυξανόμενου αριθμού πλοίων στην Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και ενισχύει τη ζήτηση για καύσιμα σε μακρινά λιμάνια, από το Μαυρίκιο στη Νότια Αφρική έως τα Κανάρια Νησιά.
Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιαστούν περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού καυσίμων και όπου τα καύσιμα είναι ανταγωνιστικά, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές δρομολογίων, ανέφεραν έμποροι και αναλυτές στο Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Ποιες είναι συνέπειες στην οικονομία
Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των ΗΠΑ έχουν κλιμακώσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται.
Οι επιθέσεις από τους Χούθι που είναι σύμμαχοι του Ιράν, οι οποίοι λένε ότι υποστηρίζουν τους Παλαιστινίους, στοχεύουν μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Συμφόρηση
Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν επαναδρομολογηθεί γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν επιθέσεις με drone και πυραύλους από τους Χούθι.
«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κυκλοφορία έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.
Η ζήτηση καυσίμων έχει αυξηθεί σε λιμάνια, όπως το Πορτ Λούις του Μαυρικίου, το Γιβραλτάρ και τα λιμάνια των Καναρίων Νήσων και της Νότιας Αφρικής, δήλωσαν έμποροι και πηγές της βιομηχανίας, με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στο Κέιπ Τάουν και στο Ντέρμπαν.
Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν εκτιναχθεί κατά 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, σύμφωνα με στοιχεία από τον προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.
«Έχουμε δει μια αύξηση της ζήτησης καυσίμων και των εγκαταστάσεων στη Νότιο Αφρική, ιδιαίτερα για πλοία που χρησιμοποιούνται μόνο για καύσιμο τον τελευταίο καιρό», επισήμανε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στο Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης αγοράζουν καύσιμα. εκ των προτέρων για την εξασφάλιση επαρκών προμηθειών.
Τάνκερ και bulkers
Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που απομακρύνθηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα, για να ακολουθήσων τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας στο Reuters.
«Προβλέπουμε αυξημένη ζήτηση στα λιμάνια της Λας Πάλμας και της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητα», πρόσθεσε ο Bassadone.
Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν ακόμη δει άνοδο της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες καθώς τα πλοία αναζητούν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές.
«Για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές ανάγκες αλλά και την αβεβαιότητα, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των πρόσθετων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη.
Latest News
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή: Σταθερή στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - Αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ