Το ένα τέταρτο των EBITDA που στοχεύει η ΔΕΗ για το 2026 θα προέρχεται από το νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της στη λιανική αγορά αλλά και τις νέες δραστηριότητες της.
Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2024 – 2026 που παρουσίασε στις 23 Ιανουαρίου (Capital Markets Day) η διοίκηση του ομίλου σε στελέχη επενδυτικών και χρηματοοικονομικών οίκων για την τριετία στοχεύει οι τομείς αυτοί που απευθύνονται στους καταναλωτές – πελάτες της να γεννούν σε σταθερή βάση λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
Currys για Κωτσόβολο: Μέχρι τον Απρίλιο θα έχει ολοκληρωθεί η πώληση της αλυσίδας στη ΔΕΗ
Αξίζει να σημειωθεί πως ο πρόεδρος και CEO κ. Γιώργος Στάσσης έθεσε ως στόχο για το 2026 EBITDA 2,3 δισ. ευρώ από τα 1,5 δισ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα πετύχει το 2023.
Η ΔΕΗ αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της στη λιανική αγορά επιδιώκει μέσω της Κωτσόβολος, της ηλεκτροκίνησης (ΔΕΗ blue) και τον κλάδο τηλεπικοινωνιών μέσω του δικτύου οπτικών ινών Fiber to the Home να γίνει Game Changer στην αγορά ενέργειας.
Η πελατοκεντρική φιλοσοφία
Σύμφωνα με τα όσα εξήγησε η διοίκηση της ΔΕΗ στους εκπροσώπους της διεθνής επενδυτικής κοινότητας ο όμιλος όχι απλά ενσωματώνει την πράσινη μετάβαση και την τεχνολογία στον οργανισμό της αλλά προχωρά και στη διάδοση τους απευθείας στους καταναλωτές.
«Για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, αυτό που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν μία απλή σύνδεση με το δίκτυο, στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού διαμορφώνεται ένας ολόκληρος νέος κόσμος λύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, μηδενικό αποτύπωμα, αυτοπαραγωγή και έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή ευκολότερη», ήταν οι αναφορές των διοικητικών στελεχών προς τους επενδυτές και αναλυτές.
Ο Κωτσόβολος
Η ΔΕΗ στοχεύει σε μία νέα ολιστική εμπειρία για τους πελάτες χτίζοντας μια νέα σχέση μαζί τους, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για μια νέα ψηφιακή εμπειρία σε όλα τα επίπεδα. Η στρατηγική της επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας συνολικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας.
Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις.
Η εξαγορά της Κωτσόβολος ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της ΔΕΗ, καθώς της δίνει τη δυνατότητα, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι.
Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.
Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο όμιλος στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα (και μόλις 3 το 2021).
Ηλεκτροκίνηση
Ο όμιλος της ΔΕΗ διευρύνει τις ευκαιρίες ανάπτυξης και σε νέες δραστηριότητες και ειδικότερα στις αγορές της ηλεκτροκίνησης και στα δίκτυα οπτικών ινών.
Στην ηλεκτροκίνηση, η ΔΕΗ blue αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο κόσμο νέων υπηρεσιών που σχεδιάζονται γύρω από τις σύγχρονες ανάγκες του ανθρώπου, εστιάζοντας στη βιώσιμη κινητικότητα μέσω της ηλεκτροκίνησης.
Στο τέλος του 2023, τα σημεία φόρτισης ΔΕΗ blue ξεπέρασαν τα 2.000 πανελλαδικά. Το δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών ΔΕΗ blue μεγαλώνει συνεχώς, κάνοντας τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης μέρος της καθημερινότητας ολοένα και περισσότερων οδηγών, ενώ όλες οι φορτίσεις που πραγματοποιούνται στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue γίνονται με 100% πράσινη ενέργεια.
Παράλληλα, το 2023 η εφαρμογή ΔΕΗ blue εμπλουτίστηκε με ακόμη περισσότερες υπηρεσίες που κάνουν τη φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος μια ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη εμπειρία για τους οδηγούς.
Στο business plan, η εταιρεία αναμένει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ετήσιο EBITDA 50 εκατ. ευρώ το 2030 με συνολικές επενδύσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας ύψους 110 εκατ. ευρώ
Δίκτυο οπτικών ινών
Όσον αφορά στα δίκτυα οπτικών ινών, η ΔΕΗ προχωρά με το πλάνο δημιουργίας δικτύου Fiber to the Home πανελλαδικά, βασιζόμενη στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της γρήγορης ανάπτυξης του νέου δικτύου με χαμηλό κόστος, μέσω της χρήσης υφιστάμενων υποδομών. Η ΔΕΗ στοχεύει να έχει 1 εκατ. χρήστες και έσοδα €120 εκατ. μέχρι το 2030, μέσω χονδρικής.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις