Η «σιωπηρή πολυτέλεια» ήταν μια από τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας που έγιναν viral το περασμένο έτος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης — αλλά σε αντίθεση με άλλες βραχύβιες μόδες στο TikTok ή στο Instagram, αυτή έχει μπει στα χαρτοφυλάκια επενδυτών και έχει δείξει πραγματικές αποδόσεις.

Τι είναι λοιπόν η «σιωπηρή πολυτέλεια»;

Όπως εξηγεί το CNBC η τάση αυτή περιστρέφεται γύρω από υποτιμημένες, λεπτές επιδείξεις χλιδής και δημοφιλείς εκπομπές όπως η σειρά του HBO «Succession» έχουν επίσης παίξει ρόλο στην ενίσχυση της δημοτικότητάς της.

Η εποχή των δυνατών, φανταχτερών επιδείξεων πλούτου στη μόδα έχει παρέλθει – τώρα όλα έχουν να κάνουν με τη λεπτότητα και τον μινιμαλισμό.

Αλλά η τάση δεν έχει κερδίσει μόνο έλξη στον κόσμο της μόδας, ακόμη και οι επενδυτές αρχίζουν να το προσέχουν.

Ενίσχυση του Brand

Οι μετοχές πολυτελείας θεωρούνται από ορισμένους ως αποτελεσματική  αντιστάθμιση έναντι του πληθωρισμού. Αυτό σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις υψηλές τιμές του τμήματος που σπάνια αποτρέπει την εύπορη πελατειακή του βάση και τα πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους από πολλά άλλα καταναλωτικά προϊόντα διακριτικής ευχέρειας, όπως τηλεοράσεις ή τηλέφωνα.

Ουσιαστικά, τα θεμελιώδη μεγέθη του τμήματος δεν έχουν αλλάξει δραστικά κατά τη διάρκεια δεκαετιών, αλλά καθώς επικρατεί η σιωπηρή κίνηση της πολυτέλειας, οι επενδυτές αρχίζουν να επιλέγουν ονόματα που σε μεγάλο βαθμό εντάσσονται σε αυτά τα πλαίσια.

Μερικές από τις εταιρείες και τις ετικέτες τους έχουν περιλάβει αυτό που λένε οι ειδικοί ότι είναι η ουσία της ήσυχης πολυτέλειας, με δεδομένα από τον μεγαλύτερο δανειστή της Νοτιοανατολικής Ασίας, την DBS Bank, που δείχνουν ότι τέτοια ονόματα μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις «δυνατές» αντίστοιχές τους το 2023.

Σύμφωνα με την DBS, μερικές από τις κορυφαίες εταιρείες που επωφελήθηκαν από αυτό το νέο κύμα είναι οι Hermes, Miu Miu, Brunello Cucinelli που ανήκει στην Prada, Compagnie Financière Richemont και Swatch Group.

DBS

«Με το αθόρυβο κίνημα πολυτελείας που υπογραμμίζει την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για λεπτότητα στην κατανάλωση πολυτελείας, οι εταιρείες που επικεντρώνονται στην διακριτική κομψότητα και τη διαχρονική ποιότητα θα έχουν απήχηση στους καταναλωτές, επωφελούμενοι από αυτή την τάση», δήλωσε ο Hou Wey Fook, επικεφαλής επενδύσεων της DBS Bank.

«Επομένως, το 2023, οι ήσυχες εταιρείες πολυτελείας ξεπέρασαν κατά 23% τις επιδόσεις των ηχηρών ομολόγων τους. Αναμένουμε ότι αυτή η συνεχής αλλαγή στη δυναμική του κλάδου θα συμβάλει στη διατήρηση αυτής της διχοτόμησης στην απόδοση»

Σύμφωνα με την DBS, μια εταιρεία εμπίπτει στην κατηγορία της «σιωπηρής πολυτέλειας» εάν είναι διακριτική και εστιασμένη στην υψηλή ποιότητα, ενώ διατηρεί την αποκλειστικότητα και τη σπανιότητα.

Μερικές από τις κορυφαίες επιλογές της τράπεζας περιλαμβάνουν τις Hermes, Moncler, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton , Richemont, Swatch, Brunello Cucinelli και Ermenegildo Zegna .

Long θέσεις στην σιωπηρή πολυτέλεια

Σε αντίθεση με τις viral τάσεις που έρχονται και παρέρχονται, οι επενδυτές εξετάζουν αυτές τις εταιρείες με πολύ πιο μακροπρόθεσμη άποψη.

«Υπάρχει αυτό το στοιχείο: «Είμαι κουρασμένος από όλα τα μεγάλα λογότυπα», είπε ο Markus Hansen, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στη Vontobel Quality Growth Boutique, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές και οι επενδυτές θέλουν πλέον ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας.

«Επιστρέφει στην κληρονομιά αυτών των οίκων, που είναι εκείνοι που είναι οι πιο επιτυχημένοι… και σε αυτά που επενδύουμε είναι αυτά που έχουν πολύ μακροπρόθεσμη άποψη», είπε στο CNBC.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές