Επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά η τάση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στο εμπόριο, η οποία θέλει τους καταναλωτές να επιλέγουν τις αλυσίδες καταστημάτων και τα malls.

Έχοντας διανύσει σχεδόν τη μισή διαδρομή των χειμερινών εκπτώσεων, επαγγελματίες της αγοράς αναφέρουν πως οι μεγάλοι όμιλοι και τα εμπορικά κέντρα συνεχίζουν να επεκτείνονται και να κερδίζουν την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Σε αντίθεση με τους μεμονωμένους εμπόρους, οι οποίοι χάνουν διαρκώς έδαφος.

Online καταναλωτές: Γιατί αγάπησαν ξανά τα φυσικά καταστήματα

«Η μετακίνηση τζίρου προς τους μεγάλους παίκτες εντάθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια. Η αναλογία μικρών – μεγάλων από 95% – 5%, έφθασε πλέον να είναι 70% – 30%», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Δεν είναι τυχαίο πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια πραγματική κοσμογονία επενδύσεων για την δημιουργία νέων malls, όπου σπεύδουν να στεγαστούν τα επώνυμα brands λιανικής ενώ πραγματοποιούνται και σημαντικά deals πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Από την κοσμογονία επενδύσεων…

Από τις κινήσεις που ξεχωρίζουν είναι η κατασκευή και λειτουργία του Vouliagmenis Mall και του Riviera Galleria από την Lamda Development στο project του Ελληνικού μέχρι το 2027. Πρόκειται για δύο σύγχρονα κέντρα, πάνω από 85.000 τ.μ. (εκμισθούμενη επιφάνεια) και 23.000 τ.μ. αντίστοιχα στα οποία εκδηλώνεται εδώ και καιρό αρκετή ζήτηση, παρότι τα μισθώματα λέγεται πως είναι υψηλότερα σε σύγκριση με τις γύρω περιοχές.

Το Vouliagmenis Mall θα είναι 50% μεγαλύτερο από το The Athens Mall του Αμαρουσίου (ιδιοκτησίας Lamda) με 280 καταστήματα το Riviera θα φιλοξενεί περίπου 100.

Σε επενδυτικό οίστρο βρίσκεται και η Attica Stores μετά την εξαγορά τους από την Ideal Holdings έναντι τιμήματος 100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προχώρησε στην επέκταση του κεντρικού καταστήματος στην οδό Σταδίου, καταλαμβάνοντας άλλους δύο ορόφους στο City Link.

Παρόμοια πρωτοβουλία ανέλαβε σχετικά πρόσφατα και η Noval Property του ομίλου Βιοχάλκο, η οποία πρόσθεσε στο River West στον Κηφισό, επιπλέον εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνεια 43.385 τ.μ. σε εξωτερικό χώρο.

… στα turn around stories…

Την ανανέωση της ναυαρχίδας του ομίλου στην Ομόνοια προωθεί και η Notos Com, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες επέστρεψε στα κέρδη για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια και αύξησε τον τζίρο σε πάνω από 125 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία μετά την ανακαίνιση των δύο πρώτων ορόφων αναμορφώνει το σύνολο του κτιρίου. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η αναζήτηση του επιχειρηματία που θα αναλάβει να αξιοποιήσει το roof garden, το οποίο έχει άπλετη θέα στην Ακρόπολη.

Δραστικές αλλαγές στην εικόνα και στους μισθωτές έκανε και One Salonica Outlet του ομίλου Φάις. Με αφορμή τη λήξη κάποιων συμβολαίων, οι διοικούντες την εταιρεία αποφάσισαν να προχωρήσουν σε ριζικό λίφτινγκ του εκπτωτικού κέντρου, αναμορφώνοντας τους χώρους και υπογράφοντας συμβόλαια με νέες εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η περσινή χρονιά έκλεισε με άνοδο πωλήσεων άνω του 20%.

…και στα ηχηρά deals

Πέρα από την αλλαγή ιδιοκτησίας στα Attica Stores, διακριτό αποτύπωμα άφησε τo deal για την μεταβίβαση του Smart Park από τον Ελλάκτωρα στην Trade Estates, την εταιρεία ακινήτων που ίδρυσε ο όμιλος Φουρλής.

Το εμπορικό κέντρο που κατασκευάστηκε λίγο μετά το 2010 στα Σπάτα κι επεκτάθηκε κατά 15.000 τ.μ. μέσω επένδυσης 25 εκατομμυρίων ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα το έχουν επισκεφθεί πάνω από 6 εκατομμύρια άτομα.

Η «ψαλίδα θα ανοίγει»

Κύκλοι από τον χώρο των μικρομεσαίων εμπόρων θεωρούν πως η τάση συγκέντρωσης του κλάδου θα συνεχιστεί με δεδομένη την έλλειψη ρευστότητας και την αδυναμία τους να σταθούν με αξιώσεις στην αρένα του ανταγωνισμού, με δυνατές προσφορές και ελκυστικό μάρκετινγκ.

Η πρόσβαση στον τραπεζική πίστη, όπως λένε, έχει περιοριστεί αισθητά τα τελευταία χρόνια ακόμη και για κεφάλαια κίνησης ενώ έχουν εξαντλήσει τα όποια ίδια κεφάλαια υπήρχαν λόγω των ασφυκτικών συνθηκών που δημιούργησαν αρχικά η πανδημία και μετά ο πόλεμος.

«Φοροδιαφυγή ανάγκης»

Χαρακτηρίζουν τις «μαύρες πωλήσεις» που κάνουν κάποιοι (χωρίς απόδειξη) ως «φοροδιαφυγή επιβίωσης», η οποία δεν είναι αρκετή να καλύψει τα όποια κενά ανοίγουν από την υποχώρηση των πωλήσεων.

Θεωρούν πως όσο δεν δίνονται ανάσες ρευστότητας και η μικρομεσαία επιχείρηση, στην πλειονότητά της παραμένει αποκλεισμένη από το τραπεζικό σύστημα τα προβλήματα θα ενταθούν και αδυνατεί να επενδύσει και να παραμείνει ανταγωνιστική.

Εκτιμούν δε πως η κρίση στην Ερυθρά θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση, καθώς θα εκτοξεύσει τις τιμές σε μια περίοδο που ο καταναλωτής πιέζεται από την γενικότερη ακρίβεια.

Προβλέπουν μάλιστα πως δύσκολα θα πιαστεί ο στόχος των χειμερινών εκπτώσεων για τζίρο 6 δισ. ευρώ, παρά τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν, αφού η μέχρι στιγμής πορεία, όπως ισχυρίζονται δεν είναι η αναμενόμενη. Τουλάχιστον για τους ΜμΕ…

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις