Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες της ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης.
ΤΕΡΝΑ: Πάνω από 30% η πρόοδος κατασκευής του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης
Όπως διαπίστωσε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που επισκέφθηκε χθες υπό τον υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα το εργοτάξιο του αεροδρομίου οι ρυθμοί για την ανάπτυξη της στρατηγικής σημασίας υποδομής.
Ισχυρός μεταφορικός κόμβος
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχουν «Νίκος Καζαντζάκης» και να απογειώσει… την οικονομική ανάπτυξης της Κρήτης, της χώρας αλλά και να καταστεί «ένας ισχυρός μεταφορικός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωση της η ΤΕΡΝΑ, εταιρεία – μέλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας όταν κατασκευαστεί θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.
Θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα ως επιχειρησιακή συνέχεια του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Η Κρήτη με βάση τις εκτιμήσεις και μελέτες οικονομικών φορέων αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παρουσιάσει σημαντική οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης ενισχύει αυτές τις εκτιμήσεις ενώ τα μοναδικά χαρακτηριστικά της πρωτογενούς παραγωγής σε συνδυασμό με την προώθηση της κρητικής διατροφής, μετατρέπουν το νησί σε σημαντικό πόλο προσέλκυσης τουριστών αλλά και επενδυτικών κεφαλαίων.
Ο ΔΑΗΚ επί της ουσίας, όπως τονίζει και η ΤΕΡΝΑ θα μετατρέψει την Κρήτη σε ισχυρό μεταφορικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η πρόοδος των εργασιών
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε «εμβληματικό το έργο του νέου αεροδρομίου» καθώς και «πολυσύνθετο» με την έμπειρη όμως κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ να έχει πετύχει πρόοδο των εργασιών ήδη πάνω από 30%.
Αναλυτικότερα, για την περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.
Όσον αφορά στις εργασίες σε κτίρια έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το κτίριο της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτιρίου νερού.
Στο Κτίριο Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτίριο Κεντρικού Σταθμού ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτίριο Αεροσταθμού.
Τέλος, ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.
Οι οδικές συνδέσεις
Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου (σύνδεση με ΒΟΑΚ / ΝΟΑΚ), στη Βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης” (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου