
Εκθειάζοντας για άλλη μια φορά τα καλά της απαισιοδοξίας (!) και επισημαίνοντας ότι η 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων είναι ξεκάθαρα προς όφελος των καταναλωτών ο Απόστολος Βακάκης, διοικητικός ηγέτης και βασικός μέτοχος του ομίλου Jumbo, δεσμεύτηκε ότι θα μείνει πιστός στο μοντέλο των μόνιμα χαμηλών τιμών τουλάχιστον μέχρι τέλος Μαρτίου, καθώς, κατ’ εκτίμησή του, το ζήτημα της επιβάρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα είναι παροδικό.
Jumbo: Στόχος η αύξηση τζίρου και κερδών 8% έως 10% για το 2024
«Αν δεν ξεκαθαρίσει η κατάσταση δεν θα κάνουνε καμία ανατίμηση», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Jumbo, στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, που ενέκρινε (με απαρτία 81,91%) την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2024 μεικτού ποσού 0,60 ευρώ (καθαρό 0,57 ευρώ).
«Δεν αγοράζουμε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί και διακόπτουμε φορτώσεις που έχουν πολλαπλάσιο κόστος και θα μας οδηγήσουν σε ανατιμήσεις προϊόντων» ανέφερε, αποφεύγοντας ωστόσο να απαντήσει αν υπάρχουν επαρκή αποθέματα και αν θα λείψουν κωδικοί από τα ράφια.
«Θα επανακαθορίσουμε τη στρατηγική μας στο τέλος Μαρτίου αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες και η κρίση αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά» είπε ο επικεφαλής του ομίλου.
Αλλά ακόμη κι αν δεν επέλθει μια ισορροπία στις αλυσίδες εφοδιασμού στο τέλος του πρώτου τριμήνου, όπως ελπίζει ο Απόστολος Βακάκης, ξεκαθάρισε ότι «θα είμαστε οι τελευταίοι που θα ανεβάσουμε τις τιμές». Πρόκειται για το «σύνδρομο του πιγκουΐνου», όπως είπε. «Οι πρώτοι από τους πιγκουΐνους που θα πέσουν στη θάλασσα θα φαγωθούν από τις φάλαινες και τις φώκιες, οι τελευταίοι μπορεί και να γλιτώσουν».

Το δικαίωμα του καταναλωτή και η 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων
Με συνεχείς αναφορές στους καταναλωτές ο ισχυρός άνδρας των Jumbo τόνισε με έμφαση ότι η λειτουργία των καταστημάτων 363 μέρες το χρόνο, μοντέλο που όπως είπε ακολουθείται στην Κύπρο, αλλά και σε Βουλγαρία και Ρουμανία, θα είναι σε όφελος τους και για τον λόγο αυτό είναι οι μόνοι που θα πρέπει να ερωτηθούν.
«Εμείς πρέπει να το κάνουμε όπως η Κύπρος. Έλληνες είναι και αυτοί, κακομαθημένοι σαν εμάς, όμως αντιλαμβάνονται την ανάγκη να δουλεύουν επτά ημέρες την εβδομάδα, με λιγότερες αργίες, αλλά και να εκμεταλλεύονται τη γη και τον αέρα της χώρα τους», τόνισε.
Ωστόσο το «αυτονόητο» όπως χαρακτήρισε ο Απόστολος Βακάκης την 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων, «θα πάρει καιρό να το δούμε στην Ελλάδα». Πρόσθεσε ότι οι πολιτικοί δεν αισθάνονται ασφαλείς να κάνουν τέτοιες επιλογές κόντρα σε συντεχνιακές θέσεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος γιατί μετά δεν θα τους ψηφίσουν, λέγοντας όμως ότι πολλές φορές έχει διαψευστεί και έχει εκπλαγεί ευχάριστα.
Πάντως και ο ίδιος δεν θέλει να δουλεύει Σαββατοκύριακα, όπως είπε, ενώ για τους εργαζόμενους υπάρχει θεσμοθετημένο 40ωρο εργασίας και κάποιες υπερωρίες. «Είναι μύθος η ευζωία χωρίς εργασία», σημείωσε.
Τέσσερα νέα καταστήματα και είσοδος στο real estate
Σε επίπεδο δικτύου, για εφέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα τριών ακόμη υπερ-καταστημάτων στη Ρουμανία και ενός υπερ-καταστήματος στην Κύπρο, με την ανάπτυξη στην Ελλάδα να έχει φτάσει στα όριά της ανέφερε ο κος Βακάκης, απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ.
«Στην Ελλάδα προγραμματίζουμε ένα νέο άνοιγμα κάθε δύο – τρία χρόνια», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη θα έρθει από τις like for like πωλήσεις, αλλά και από την εκμετάλλευση του ανταγωνισμού.
Για τα καταστήματα στη Θεσσαλία που έχουν υποστεί ζημιές από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου σημείωσε ότι το Jumbo στην Καρδίτσα θα ανοίξει πριν το Πάσχα και της Λάρισας πριν το καλοκαίρι.
Πλέον η στρατηγική της διοίκησης σε ό,τι αφορά το δίκτυο των καταστημάτων επικεντρώνεται στις αγορές των ακινήτων ώστε να μειώνεται το λειτουργικό κόστος.
Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη το 2023 υπήρξε ένα αυξημένο επενδυτικό πρόγραμμα – περίπου 50% πάνω από το 2022- για την αγορά καταστημάτων που ενοικιάζονται προκειμένου να κατέβει το κόστος.
Ιδανικός στόχος είναι όλα τα καταστήματα του ομίλου να είναι ιδιόκτητα «αλλά ακόμη κάποιοι αντιστέκονται», τόνισε χαρακτηριστικά ο Απόστολος Βακάκης.
Πάντως η εκτίμηση για την πορεία του έτους είναι ότι η ανάπτυξη στις πωλήσεις και στα κέρδη θα είναι 8-10% και αυτό δεν είναι πληθωριστικό.
Αύξηση πωλήσεων και κερδών
Οι πωλήσεις του 2024 θα συνεχίσουν την αυξητική πορεία των περασμένων ετών, όπως επισημάνθηκε, καταγράφοντας άνοδο κατά 8% έως 10% περίπου με αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας. Μάλιστα τονίστηκε ότι η άνοδος του τζίρου δεν θα είναι πληθωριστική.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo αυξηθήκαν κατά +14% σπάζοντας το φράγμα του 1 δισ. ευρώ (εκτιμώνται σε 1,081 δισ. ευρώ) και συνεχίζουν να αυξάνονται, με ρυθμό 4% τον Ιανουάριο.
Σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική στόχος της διοίκησης είναι το ένα τρίτο της κερδοφορίας θα μοιράζεται υπό τη μορφή των μερισμάτων. Αυτό σημαίνει ότι ο τζίρος θα πρέπει να αναπτύσσεται σε διψήφιο επίπεδο και σταδιακά θα επανέλθουμε σε ισορροπία ομίλου βγάζοντας μερίσματα και για τις άλλες χώρες, όπως είπε ο κ. Βακάκης.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο