Πού βαδίζει η Tesla; Το ερώτημα αυτό απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τη Wall Street, καθώς η μετοχή της εταιρείας του Ίλον Μασκ διολισθαίνει. Η ίδια η Tesla άλλωστε προειδοποιεί ότι τα πράγματα ενδέχεται να μη βελτιωθούν για κάποιο χρονικό διάστημα.

Tesla: Πούλησε 1 αυτοκίνητο στην Ν. Κορέα τον Ιανουάριο

Από την αρχή του 2024 η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποχωρήσει κατά 22%, την ώρα που άλλες εταιρίες του S&P 500 σημειώνουν άνοδο (46% η Nvidia, 32% η Meta Platforms). Αυτό, όπως σημειώνει το Bloomberg, οφείλεται στο ότι η Tesla δεν καταφέρνει να ωφεληθεί από τον ενθουσιασμό που γεννά η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τις άλλες μεγάλες εταιρείες του τεχνολογικού τομέα. Και παρά τις προσπάθειες του Μασκ να παρουσιάσει την επένδυση στην εταιρεία του ως τοποθέτηση υπέρ της ΑΙ, η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.

«Αν και ο Ίλον Μασκ πιθανώς θα διαφωνούσε, οι επενδυτές δεν βλέπουν την Tesla ως μέρος της αναπτυσσόμενης AI όπως τις περισσότερες από τις άλλες εταιρείες της Magnificent Seven», δήλωσε ο Matthew Maley, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής αγοράς της Miller Tabak + Co. «Έχουμε ένα πολύ διαφορετικό σκηνικό για την Tesla και τις άλλες μετοχές της Mag Seven – η τάση ζήτησης για τα προϊόντα της Tesla εξασθενεί, ενώ αυξάνεται για εταιρείες που συνδέονται περισσότερο με την AI».

Αδύναμες προοπτικές

Όπως σημειώνει το οικονομικό πρακτορείο, στο επίκεντρο αυτού του χάσματος βρίσκεται η εξασθένιση των προοπτικών για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ζήτηση αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024 – ίσως και πέραν αυτού, εγείροντας αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα της Tesla να αναπτύσσεται με τον γρήγορο ρυθμό που οι επενδυτές έχουν συνηθίσει να βλέπουν.

Περίπου το ένα τρίτο των αναλυτών που καλύπτουν την Tesla συνιστούν την αγορά της μετοχής, σε σύγκριση με ένα μέσο όρο 85% για τις υπόλοιπες εταιρείες της «Mag 7». Επιπλέον, οι αναλυτές έχουν μειώσει τη μέση εκτίμηση κερδών για το 2024 για την Tesla σχεδόν στο μισό τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι προσδοκίες κερδών για τις υπόλοιπες εταιρείες αυξήθηκαν ή παρέμειναν αμετάβλητες.

«Η πρόκληση είναι ότι η Tesla έχει γίνει μια εταιρεία με ένα προϊόν – το Model Y, με κάθε άλλη πρωτοβουλία είτε να μην συμβάλλει ουσιαστικά στα έσοδα και τα κέρδη είτε να παραμένει ένα επιστημονικό πρότζεκτ», δήλωσε ο Jeffrey Osborne της Cowen. «Το να είσαι εταιρεία ενός προϊόντος και να μην διαχειρίζεσαι σωστά το χρονοδιάγραμμα των προϊόντων μπορεί να δημιουργήσει δύσκολες περιόδους, όπως τώρα, μέχρι να βγει το όχημα επόμενης γενιάς το επόμενο έτος ή το 2026».

Το μελλοντικό στοίχημα

Οι οπαδοί της Τesla λένε ότι η μοναδική θέση της εταιρείας ως ο μόνος κερδοφόρος, μεγάλης κλίμακας, κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων της δίνει μια θέση στο κλαμπ των ελίτ εταιρειών. Παρόλο που η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί βραχυπρόθεσμα, οι ειδικοί αναμένουν ευρέως ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν τελικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για όποιον είναι διατεθειμένος να στοιχηματίσει σε αυτό το μέλλον, η Tesla εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα, γεγονός που εξηγεί επίσης την υψηλή αποτίμηση της αγοράς, λέει το Bloomberg.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ταϊβάν: Δημιουργεί το δικό της «Starlink» υπό την απειλή της Κίνας
Διεθνή |

Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή

Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί αυξανόμενη προτεραιότητα για τους κορυφαίους ηγέτες του νησιού τα τελευταία χρόνια