Οι εργαζόμενοι της Tesla εξακολουθούν να κερδίζουν λιγότερα από εκείνους της Ford και της GM, ακόμη και μετά τις αυξήσεις
Αν και η Tesla έδωσε πρόσφατα αυξήσεις σε ορισμένους από τους εργάτες του εργοστασίου της, οι εργαζόμενοι που εκπροσωπούνται συνδικαλιστικά στις τρεις μεγάλες εταιρείες του Ντιτρόιτ εξακολουθούν να κερδίζουν πολύ περισσότερα ανά ώρα.
Tesla: Έχασε τα πρωτεία από την κινέζικη BYD
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξέτασε το Business Insider (BI), οι νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις αμοιβές των εργαζομένων της Tesla τέθηκαν σε εφαρμογή στις 8 Ιανουαρίου. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Tesla κερδίζουν πλέον από 22 έως 39 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Η Tesla είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αυξάνει τους μισθούς, αφού η Ενωση Εργατών Αυτοκινήτου (UAW) πέτυχε μαζικές αυξήσεις μισθών για τα μέλη της στη Ford, την GM και την κατασκευάστρια εταιρεία Jeep, Stellantis πέρυσι.
Ενώ οι νέοι μισθοί της Tesla φέρνουν τους εργαζομένους της πιο κοντά στον μέσο όρο των μισθών του κλάδου, για τους εργαζόμενους σε εργοστάσια αυτοκινήτων, ο βασικός μισθός εξακολουθεί να είναι πολύ πίσω από αυτόν ενός εργαζομένου της UAW.
Στην GM, για παράδειγμα, η αρχική αμοιβή για έναν εργάτη παραγωγής είναι 25,25 δολάρια την ώρα, με ανώτατη αμοιβή 36,00 δολάρια την ώρα, από το τέλος του περασμένου έτους. Μέχρι το τέλος της διάρκειας της σύμβασης τον Σεπτέμβριο του 2027, το κατώτατο όριο θα είναι 30,60 δολάρια την ώρα, με ανώτατο όριο τα 42,95 δολάρια την ώρα.
Οι μισθολογικές κλίμακες της Ford και της Stellantis είναι παρόμοιες, με μισθούς άνω των 42 δολαρίων την ώρα στο τέλος των τετραετών συμβάσεων. Αυτοί οι εργαζόμενοι πληρώνουν επίσης συνδρομές από τον μισθό τους – μεταξύ 0,8% και 1,1% των ακαθάριστων μηνιαίων μισθών – οι οποίες πηγαίνουν σε ένα ταμείο απεργίας και άμυνας για την πληρωμή των εργαζομένων, εάν το συνδικάτο επιλέξει να αποχωρήσει από τη δουλειά.
Μετά από μια ιστορική απεργία για την κατάκτηση των συμβάσεών τους πέρυσι, η UAW έχει τώρα στραμμένο το βλέμμα της στην Tesla. Αλλά το συναίσθημα των εργαζομένων εκεί και η προηγούμενη αντι-συνδικαλιστική ρητορική της εταιρείας είναι ικανά να κάνουν αυτή τη μάχη δύσκολη.
Γιατί οι εργαζόμενοι της Tesla δεν ενδιαφέρονται για τις αμοιβές της UAW;
Παρά τη μισθολογική διαφορά, ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla δήλωσαν προηγουμένως στο BI ότι θα δίσταζαν να ενταχθούν σε συνδικάτο. Οι εργαζόμενοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας προκειμένου να αποφύγουν πιθανές επιπτώσεις για να μιλήσουν δημόσια για τον εργοδότη τους.
Ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla δήλωσαν ότι εντάχθηκαν στην εταιρεία επειδή πιστεύουν στο όραμα του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk. Είναι πρόθυμοι να ανταλλάξουν χαμηλότερες αμοιβές προκειμένου να εργαστούν στην εταιρεία, δήλωσαν πολλοί εργαζόμενοι.
Ορισμένοι επεσήμαναν επίσης τα εκατομμύρια δολάρια που έχουν κερδίσει επί μακρόν οι εργαζόμενοι της Tesla από δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών, μια μοναδική πτυχή της εργασίας σε μια εταιρεία που έχει σημειώσει αύξηση της τιμής της μετοχής κατά 800% τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει τους τρόπους της να ξεχωρίζει τους φιλο-συνδικαλιστές εργαζόμενους, δήλωσαν πολλοί εργαζόμενοι.
«Δεν είναι ακριβώς απαίτηση να είσαι φανατικός της Tesla, αλλά μπορεί να έχει κάποια επιρροή», δήλωσε ένας εργαζόμενος με γνώση της διαδικασίας πρόσληψης της Tesla.
Δεδομένης της δημοτικότητας του E.Musk και της Tesla, η εταιρεία EV δεν είχε έλλειψη ενδιαφέροντος .. Πάνω από 3,6 εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν αίτηση για να εργαστούν στην Tesla το 2022.
Η δύσκολη μάχη της UAW
Ο Μασκ και η εταιρεία του, που παράγει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV), έχουν συγκρουστεί με το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων (NLRB), περισσότερες από μία φορές.
Πέρυσι, το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων ισχυρίστηκε ότι η Tesla απέλυσε δεκάδες εργαζόμενους στο εργοτάξιο της στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, αφού οι εργαζόμενοι είχαν ανακοινώσει σχέδια για συνδικαλιστική οργάνωση.
Παρομοίως, το 2021, το National Labor Relations Board (NLRB) έκρινε ότι η Tesla και ο Musk «απείλησαν παράνομα» τους εργαζόμενους που ήλπιζαν να συνδικαλιστούν το 2017 και διέταξε την εταιρεία να επαναπροσλάβει έναν εργαζόμενο -ακτιβιστη στο συνδικάτο, που είχε απολύσει, ακόμη και αφού η Tesla προσπάθησε να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Το συμβούλιο δήλωσε ότι η Tesla «ανέκρινε» εργαζόμενους που συμμετείχαν στην προσπάθεια και διέταξε τον Musk να διαγράψει ένα tweet που έκρινε «αντι-συνδικαλιστικό». (Το tweet εξακολουθεί να είναι αναρτημένο).
Η Tesla δεν έχει διεξάγει ποτέ ψηφοφορία για συνδικαλιστική οργάνωση σε καμία από τις εγκαταστάσεις της στις ΗΠΑ. Αλλά το γερμανικό συνδικάτο IG Metall δήλωσε πέρυσι ότι ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βρανδεμβούργο είχαν ενταχθεί στο συνδικάτο του.
Ο Elon Musk, από την πλευρά του, έχει στο παρελθόν προσκαλέσει δημοσίως την Ενωση Εργατών Αυτοκινήτου (UAW) να διοργανώσει εκλογές για συνδικαλιστική οργάνωση στην Tesla, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι εργαζόμενοί του θα ψηφίσουν κατά της οργάνωσης και λέγοντας ότι «τα πρώην μέλη της UAW που εργάζονται στην Tesla δεν είναι μεγάλοι οπαδοί της UAW».
Η Tesla απασχολεί περισσότερους από 140.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20.000 στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ