Συστάθηκε επισήμως από την ΕΕ, η «EUNAVFOR ASPIDES» που είναι η ευρωπαϊκή στρατιωτική επιχείρηση για την ασφάλεια στη θάλασσα και τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας στο πλαίσιο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο της EUNAVFOR ASPIDES, που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ στις 12 Φεβρουαρίου, η εν λόγω επιχείρηση θα συμβάλει στη θαλάσσια ασφάλεια κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων οδών, σε μια περιοχή που περιλαμβάνει τα στενά του Μπαμπ ελ Μαντάμπ και τα στενά του Ορμούζ, καθώς και τα διεθνή ύδατα στην Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του ‘Αντεν, την Αραβική Θάλασσα, τον Κόλπο του Ομάν και τον Περσικό Κόλπο.
Ο στρατηγικός στόχος της EUNAVFOR ASPIDES θα είναι να συνοδεύει πλοία στην περιοχή επιχείρησης, να παρέχει επίγνωση της κατάστασης στη θάλασσα και να προστατεύει τα πλοία από πολυτομεακές επιθέσεις στη θάλασσα, «με πλήρη σεβασμό του διεθνούς δικαίου, συμπεριλαμβανομένων των αρχών της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας», σε υποπεριοχή του πεδίου επιχειρήσεων.
Διοικητής της επιχείρησης διορίζεται ο Έλληνας Αρχιπλοίαρχος, Βασίλειος Γρυπάρης και το Επιχειρησιακό Στρατηγείο της EUNAVFOR ASPIDES βρίσκεται στη Λάρισα.
Σε συντονισμό με την «EUNAVFOR ATALANTA»
Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο, η EUNAVFOR ASPIDES θα εργαστεί σε στενό συντονισμό με τη στρατιωτική επιχείρηση της ΕΕ «EUNAVFOR ATALANTA» η οποία συστάθηκε το 2008, για να συμβάλει στην ασφάλεια στη θάλασσα στο Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα. Θα συνεργαστεί, επίσης, με την υπό την ηγεσία των ΗΠΑ επιχείρηση «Prosperity Guardian», καθώς και με κράτη που επιθυμούν να συμβάλουν στην ασφάλεια στη θάλασσα στην περιοχή δραστηριότητάς της.
Η επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES υποστηρίζεται από το Δορυφορικό Κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SATCEN) και το κέντρο ανάλυσης πληροφοριών της ΕΕ για τη συλλογή πληροφοριών, όπου απαιτείται για την εκπλήρωση των καθηκόντων της.
Η αρχική εντολή της EUNAVFOR ASPIDES είναι 12 μήνες από την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας της, με δυνατότητα επανεξέτασης πριν τη λήξη της ισχύος της. Το ποσό δημοσιονομικής αναφοράς για τις κοινές δαπάνες είναι 8 εκατομμύρια ευρώ. Η έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης θα πρέπει να αποφασιστεί στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της 19ης Φεβρουαρίου.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα