Η Star Bulk Carriers σταμάτησε να στέλνει τα πλοία της μέσω της διώρυγας του Σουέζ, αφού δύο από τα πλοία της έγιναν στόχοι μέσα σε μια εβδομάδα από αντάρτες Χούθι.

Ο διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Παππάς αποκάλυψε σε τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές ότι η εταιρεία είχε ζητήσει από τους ναυλωτές των δύο πλοίων να μην διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, αλλά δεν μπορούσε να επιβάλει νομικά το αίτημα.

Οι 3 αντίθετοι άνεμοι της ναυτιλίας και ο πληθωρισμός των… Χούθι

Πρώτα απ’ όλα, σημείωσε ο κ. παππάς, επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω την κατάσταση σχετικά με την εταιρεία μας. Είχαμε δύο περιπτώσεις διαφόρων ναυλώσεων όπου ζητήσαμε από τους ναυλωτές μας να μην περάσουν τα πλοία από τη διώρυγα του Σουέζ, αλλά νομικά δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό, επειδή μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν γνωρίζαμε για τις επιθέσεις στα πλοία Eagle Bulk και Genko. Ως εκ τούτου, συνέχισε, μας ενημέρωσαν ότι έπρεπε να ακολουθήσουμε το ναυλοσύμφωνο και να στείλουμε τα πλοία μέσω του Σουέζ- έτσι, το πρώτο πλοίο πέρασε και δέχθηκε τρεις επιθέσεις. Ευτυχώς, δεν τραυματίστηκε- κανείς . Αλλά ενώ συνέβαινε αυτό, το δεύτερο πλοίο περνούσε ήδη από το Σουέζ, οπότε δεν μπορούσαμε να το εκτρέψουμε. Και αυτό συνέχισε και δέχθηκε και πάλι επίθεση. Μελλοντικά, δεν θα περνάμε πια από τη διώρυγα του Σουέζ, επειδή προφανώς αποτελούμε στόχο των Χούθις έχοντας μια δημόσια εταιρεία εγγεγραμμένη στις ΗΠΑ, τόνισε ο Πέτρος Παππάς

Ο γύρος της Αφρικής

Στη συνέχεια ο κ. Παππάς έδωσε ορισμένα παραδείγματα σχετικά με τις διελεύσεις των πλοίων από την Ερυθρά και τι σημαίνει ο γύρος της Αφρικής.. Αν είχατε ένα πλοίο στον Κόλπο των ΗΠΑ και θέλατε να πάτε στο Qingdao στην Κίνα, η απόσταση θα ήταν περίπου 10.000 μίλια. Αλλά αν η διώρυγα του Παναμά δεν λειτουργεί για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, θα πρέπει να περάσουν από τη διώρυγα του Σουέζ που είναι μια απόσταση 14.100 μίλια, 41% μεγαλύτερη απόσταση. Όπως συνέχισε ο κ. παππάς αν το πλοίο δεν μπορεί να περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ, τότε θα πρέπει να κάνει το γύρο από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας που είναι 15.400 μίλια, και επομένως είναι 54% μεγαλύτερη απόσταση από ό,τι θα ήταν μέσω της διώρυγας του Παναμά. Αντίστοιχα από το Ρότερνταμ, στο Qingdao μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η απόσταση είναι 11.000 μίλια και μέσω του Ακρωτηρίου είναι 14.300 μίλια- επομένως 30% περισσότερο.

Θα αν και οι δύο διώρυγες ήταν εντελώς κλειστές, αυτό θα σήμαινε μείωση της προσφοράς πλοίων κατά περίπου 8%. Φυσικά, μέσω της διώρυγας του Παναμά δεν περνάμε, αλλά υπάρχουν πολλά πλοία που περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ. Έτσι, εκτίμησε ότι η μείωση αυτή τη στιγμή της προσφοράς στα bulkers είναι περίπου και για τις δύο διώρυγες στο 3%- 4%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης