Περισσότερα αεροπλάνα αναμένει να παραδώσει στους πελάτες φέτος από ό,τι το 2023 η Airbus παρόλο που εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εν μέρει η αύξηση αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ανταγωνίστρια Boeing.

Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών που σημείωσε υψηλότερα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι αναμένει περίπου 800 παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών φέτος, πάνω από τον στόχο 720 που είχε θέσει η Airbus για το 2023 και περισσότερα από τα 735 αεροπλάνα που παρέδωσε. Η ομάδα αναμένεται να παραδώσει 813 επιβατικά τζετ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Visible Alpha.

Airbus: Επιδιώκει να πάρει το «πλεονέκτημα» στην αερομαχία με την Boeing [γράφημα]

Η εταιρεία σημείωσε έσοδα 22,89 δισεκατομμυρίων ευρώ  για το τέταρτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 11% από πέρυσι.

Μείωση καθαρών κερδών

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 13% στα 1,46 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν κατά 3% στα 2,21 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Reuters. Η Airbus είπε ότι θα προτείνει μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2023 και ειδικό μέρισμα 1,00 ευρώ ανά μετοχή στην ετήσια γενική της συνέλευση στις 10 Απριλίου. Ο όμιλος κατέβαλε μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2022.

Οι αναλυτές ανέμεναν καθαρά κέρδη 1,59 δισεκατομμυρίων ευρώ και προσαρμοσμένα EBIT 2,27 δισεκατομμυρίων ευρώ με έσοδα 22,47 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με μια συναίνεση της αγοράς που παρείχε η εταιρεία με βάση εκτιμήσεις 26 αναλυτών.

Για το 2024, η Airbus δήλωσε ότι αναμένει προσαρμοσμένο EBIT μεταξύ 6,5 και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές και τη χρηματοδότηση πελατών – μια μέτρηση που παρακολουθείται στενά από αναλυτές και επενδυτές – προβλέπεται σε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το αποτέλεσμα αντανακλά υψηλότερες παραδόσεις καθώς οι καθαρές παραγγελίες μετά από ακυρώσεις αυξήθηκαν σε 2.094 από 820 σε ετήσια βάση.

Πάνω από 8.500 αεροσκάφη σε παραγγελίες

Η εταιρεία έκλεισε το έτος με βιβλίο παραγγελιών αξίας 554 δισεκατομμυρίων ευρώ με ανεκτέλεστο 8.598 εμπορικά αεροσκάφη.

Το σύνολο των 735 αεροσκαφών σε σύγκριση με 661 που παραδόθηκαν το 2022 αποτελούνταν από 68 αεροσκάφη A220, 571 αεροσκάφη οικογένειας A320, 32 A330 και 64 A350.

Τα έσοδα από τις δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών της Airbus αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας κυρίως τον υψηλότερο αριθμό παραδόσεων.

Η παραγωγή των A220 μικρών αποστάσεων αυξάνεται σε μηνιαίο ρυθμό 14 αεροσκαφών το 2026.

Το πρώτο νέο A321XLR πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία για μη κατονομαζόμενη αεροπορική εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Στην κατηγορία φαρδιάς ατράκτου, η εταιρεία συνεχίζει με μηνιαίο ρυθμό τεσσάρων A330 το 2024 και 10 A350 το 2026.

Ο εκτελεστικός διευθυντής Γκιγιόμ Φορί δήλωσε σε ανακοίνωση: «Το 2023 καταγράψαμε ισχυρή λήψη παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις μας και τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Αυτό ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένης της πολυπλοκότητας του λειτουργικού περιβάλλοντος. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο παγκόσμιο βιομηχανικό μας σύστημα, προχωρώντας παράλληλα στο ταξίδι μας μετασχηματισμού και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»

Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ