«Ταμπού» πολλών ετών, όπως η αύξηση των χρεώσεων στις αποστολές των ηλεκτρονικών παραγγελιών και το κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων, φαίνεται να ξεπερνούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

«Έχουμε να κερδίσουμε εάν κλείσουμε καταστήματα που είναι ζημιογόνα και δεν έχουν ελπίδα να γίνουν κερδοφόρα, εμείς το κάνουμε σταθερά τα τελευταία χρόνια» ανέφερε προ ημερών ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης στο περιθώριο της έκθεσης Ho.Re.Ca.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι δεν επηρεάζονται ουδόλως απ’ αυτή την πρακτική, καθώς μεταφέρονται σε άλλα σημεία του δικτύου.

Το σύστημα του «stop loss» εφαρμόζει και η αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος εξετάζει επίσης την ίδια πρακτική.

Όσον αφορά στις χρεώσεις για το ηλεκτρονικό καλάθι των σούπερ μάρκετ, το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί από πέρσι τον Ιούλιο όταν η αλυσίδα Σκλαβενίτης, αποφάσισε να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 σε 100 ευρώ.

Παρότι αρκετοί θεώρησαν ότι θα υπάρξει υποχώρηση στις πωλήσεις λόγω της επιβάρυνσης, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, σύμφωνα με το ετήσιο report της Convert Group.

Η αύξηση της μέσης παραγγελίας στο ηλεκτρονικό καλάθι του συνόλου της αγοράς σε συνδυασμό με την αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8% οδήγησε τις συνολικές πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ, την περασμένη χρονιά, στα 306 εκατ. ευρώ. Στον τζίρο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως οι: eFood Market και Wolt Market.

Με βάση υπολογισμούς στελεχών της οργανωμένης λιανικής, για να είναι κερδοφόρα η διαδικασία της διανομής προϊόντων για τις αλυσίδες, η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας.

Να σημειωθεί, πως οι χρεώσεις στη μεταφορά και διανομή αγαθών αποτελεί πάγια πρακτική των σούπερ μάρκετ τόσο σε Αμερική, όσο και σε Ευρώπη, όπου εφαρμόζεται ένα μοντέλο ετησίων συνδρομών, το οποίο τις περισσότερες φορές περιλαμβάνει μία δωρεάν παράδοση σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα υπάρχουν και διάφοροι περιορισμοί ανάλογα με την αλυσίδα. Ενδέχεται για παράδειγμα, να μην επιτρέπουν τη μεταφορά αλκοολούχων ποτών σε γυάλινες φιάλες ή να εφαρμόζεται επιπρόσθετη χρέωση αν η παραγγελία περιλαμβάνει τέτοιου είδους εύθραυστα και βαριά προϊόντα.

Τα σχέδια για το eshop της My Market

Σε αναμόρφωση των χρεώσεων στη διαλογή και αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η My Market, όπως ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Ο επικεφαλής της Metro AEBE, ο οποίος κατ’ επανάληψη έχει αναφερθεί δημοσίως στην ανάγκη επιβολής χρεώσεων ώστε να πάψουν να είναι ζημιογόνα τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, δεν αποκάλυψε ποια θα είναι η τιμολογιακή πολιτική, σημειώνοντας πως «θέλουμε να το κάνουμε λίγο πιο σοφιστικέ χρεώσεις».

Σήμερα το ηλεκτρονικό κατάστημα της My Market σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα επίσης το ελάχιστο ποσό παραγγελίας είναι 25 ευρώ ωστόσο η χρέωση μεταφορικών ανεβαίνει στα 10 για παραγγελίες από 25,01 ευρώ και άνω, με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300 ευρώ. Εάν επιλεγεί ως τρόπος πληρωμής η «αντικαταβολή» υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3 ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ένα είδος «πλαφόν» στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών, δηλαδή αποστέλλονται στο σπίτι μόνο όταν είναι αξίας πάνω από 25 ευρώ, ενώ παρέχει την υπηρεσία click & collect (παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα από τον ίδιο τον πελάτη) για παραγγελίες άνω των 15 ευρώ.

Η διανομή στο σπίτι ισχύει για παραγγελίες άνω των 40 ευρώ για τη Μασούτης, με την αλυσίδα να εξετάζει όλα τα σενάρια για το τι θα πράξει στο μέλλον.

Η μάχη του quick commerce

Την ώρα που η παγκόσμια τάση αποκαθήλωσης των μπακάλικων… εξπρές έχει ενσκήψει και στη χώρα μας με 6 πλατφόρμες που δραστηριοποιούνταν στο q-commerce να έχουν κατεβάσει ρολά, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ επεκτείνουν τις δραστηριότητές του στην πολύ γρήγορη παράδοση.

Πρώτη η αλυσίδα My Market λάνσαρε το δικό της quick delivery, με την ονομασία «Speedy», προσφέροντας omnichannel εξυπηρέτηση στους πελάτες της με παράδοση το πολύ σε 1 ώρα.

Ο καταναλωτής έχει δυνατότητα παραγγελίας μέχρι 25 κωδικούς χωρίς περιορισμό στην ποσότητα ανά κωδικό, ενώ υπάρχει σταθερή χρέωση μεταφορικών 3 ευρώ, χωρίς ελάχιστο όριο παραγγελίας και χωρίς περιορισμό στην απόσταση.

Η υπηρεσία Speedy είναι προς το παρόν ενεργή στις παρακάτω περιοχές: Μαρούσι, Μεταξουργείο, Νέα Σμύρνη, Αγία Σοφία, Αγία Παρασκευή, Κηφισιά, Βριλήσσια, Γλυφάδα, Αγ. Βαρβάρα, Ίλιον, Κολιάτσου, Χαϊδάρι, Ολυμπιακό Χωριό.

Επίσης από πέρσι μέσω της efood λειτουργεί το Sklavenitis Express, μια νέα υπηρεσία του κορυφαίου λιανέμπορου που δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.400 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.

Η νέα υπηρεσία εξυπηρετεί μόνο τα βορειοανατολικά προάστια του νομού Αττικής. Συγκεκριμένα, τις περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στο hub του Γέρακα. Η ελάχιστη παραγγελία είναι 10 ευρώ και η χρέωση ανά παραγγελία είναι στα 2,5 ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις