Καθώς συνεχίζεται το σκληρό παζάρι στην ΕΕ αναφορικά με τη φορολόγηση της ενέργειας, με την πρόταση της Κομισιόν να προσκρούει επί του παρόντος σε σκόπελο, η βελγική προεδρία έχει καταθέσει μία συμβιβαστική πρόταση προκειμένου να επιτευχθεί μία συμφωνία πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.
Σύμφωνα με προσχέδιο της πρότασης που αποκαλύπτει το Reuters, χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπραγματεύονται εξαιρέσεις για το προτεινόμενο φόρο στα ρυπογόνα καύσιμα αεροσκαφών για τα νησιά, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ωφελήσει χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Μάλτα και η Ισπανία.
Υπεθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναθεώρηση των κανόνων ενεργειακής φορολογίας το 2021 ώστε να γίνουν πιο φιλικοί προς το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής επιβολής φόρων στα καύσιμα για πτήσεις εντός του μπλοκ των 27 εθνών, που επί του παρόντος διαφεύγουν των εισφορών σε όλη την ΕΕ.
Αιολική ενέργεια: Το πρόβλημα με τα γηρασμένα αιολικά πάρκα της Ευρώπης
Η συμβιβαστική πρόταση του Βελγίου έδειξε ότι οι χώρες διαπραγματεύονται τώρα πιο ήπιους κανόνες για τα νησιά -τόσο νησιωτικά έθνη όσο και χώρες συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών εδαφών- που εξαρτώνται από την αεροπορία και τη ναυτιλία για τις μεταφορές και το εμπόριο.
Εξαίρεση έως το 2032
Το σχέδιο συμβιβασμού θα απαλλάσσει τα νησιά από τον φόρο καυσίμων αεροσκαφών έως το 2032. Για άλλες χώρες, ένας ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ θα ισχύει από το 2028 και θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν επίσης την επιλογή να εισαγάγουν τις δικές τους εθνικές εισφορές αμέσως μετά την υιοθέτηση της πολιτικής.
Οι αλλαγές στοχεύουν να κερδίσουν την υποστήριξη από νησιωτικά έθνη που έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η πολιτική θα πλήξει ιδιαίτερα τις οικονομίες τους. Τα νησιά θα λάβουν επίσης ορισμένες απαλλαγές από τους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές της ΕΕ για τη ναυτιλία, σύμφωνα με το σχέδιο συμβιβασμού.
Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι τρομερά δύσκολη γιατί απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ – που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να την εμποδίσει. Η εξαίρεση των νησιών θα μπορούσε, ωστόσο, να παρεμποδίσει τις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Οι πτήσεις από και προς τα νησιά αντιπροσωπεύουν περίπου το 22% της συνολικής χρήσης καυσίμων από πτήσεις εντός της ΕΕ, αναφέρει η Transport and Environment.
Latest News
Συναγερμός σε ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ για το ρεύμα – Οι κρίσιμες μέρες του Πάσχα
Η αναγκαιότητα της ενίσχυσης των δικτύων και ο ρόλος της αποθήκευσης ενέργειας
Μειωμένα κέρδη στο πρώτο τρίμηνο για την ConocoPhillips
Τα καθαρά κέρδη τριμήνου της εταιρείας μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στα 2,6 δισ. δολάρια.
Ζημιές 6,9 δισ δολ. για τη Gazprom το 2023
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, οι προμήθειες φυσικού αερίου της Gazprom προς την Ευρώπη έπεσαν κατά 55,6% στα 28,3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) το 2023.
Ο Αμερικανός πετρελαιάς που κατηγορείται για «συνεννόηση» με τον ΟΠΕΚ
Η ExxonMobil συμφωνεί να αποκλείσει τον Σέφιλντ από το διοικητικό συμβούλιο
ΑΔΜΗΕ: Νέος σταθμός προσαιγιάλωσης για την κατασκευή data center στην Κρήτη
Ο καλωδιακός σταθμός θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της κατασκευής ενός νέου Data Center αρχικής χωρητικότητας 20 MW
Απογείωση κερδών για τη Shell, παρά τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου
Η Shell ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη 7,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους
Επιστροφή στις μειώσεις των τιμών ρεύματος – Τα πράσινα τιμολόγια για τον Μάιο
Μετά τις αυξήσεις του Απριλίου οι πάροχοι προχώρησαν σε μειώσεις στα πράσινα τιμολόγια του Μαίου
Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, η ΕΕ περιόρισε τις εισαγωγές ρωσικού αερίου. Σημαντικές ποσότητες εξακολουθούν όμως να φθάνουν σε ευρωπαϊκό έδαφος
Τα 2 φρένα στις μειώσεις των τιμολογίων ρεύματος – Οι εκτιμήσεις για τον Μάιο
Τα 2 φρένα στις μειώσεις των τιμολογίων ρεύματος – Οι εκτιμήσεις για τον Μάιο
«Ο Πούτιν έκλεισε το γκάζι, αλλά δεν μπορεί να σβήσει τον ήλιο» - Το ενεργειακό στοίχημα της ΕΕ
Πώς οι βραχυπρόθεσμες λύσεις θα μπορούσαν να βλάψουν την ανταγωνιστικότητα και την πράσινη μετάβαση