Σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, η κυκλοφορία είναι ένα κοινό πρόβλημα σχεδόν σε όλες τις πόλεις του κόσμου. Ο στόχος των οδηγών είναι ένας: να αποφύγουν τις ώρες αιχμής. Καθόλου εύκολο. Το μποτιλιάρισμα είναι βάσανο για όλο τον πλανήτη.
Η TomTom, ο κατασκευαστής συστημάτων πλοήγησης, δημοσίευσε τον πιο πρόσφατο δείκτη κίνησης. Για την δημιουργία του, έχει αναλύσει 387 πόλεις σε 55 χώρες: σε αυτές έχει μετρήσει μεταξύ άλλων την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τον μέσο χρόνο των ταξιδιών που κάνουν κάθε μέρα ή την ταχύτητα με την οποία κυκλοφορούν οι οδηγοί τις ώρες αιχμής.
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η κίνηση είναι μια πρόκληση σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη.
Στον Δείκτη Κυκλοφορίας 2023 της TomTom, υπάρχουν 80 πόλεις σε όλο τον κόσμο όπου οι οδηγοί χρειάζονται περισσότερα από 20 λεπτά για να ολοκληρώσουν μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων.
Χάος στο Λονδίνο
Μεταξύ όλων των πόλεων που αποτελούν μέρος της μελέτης, υπάρχει μία που είναι και πάλι αυτή με τη χειρότερη κίνηση στον κόσμο: το Λονδίνο.
Στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα τυπικό ταξίδι 10 χιλιομέτρων διαρκεί 37 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό περισσότερο από το 2022 και σχεδόν δύο περισσότερα από το 2021.
Η κατάσταση τις ώρες αιχμής είναι ακόμη χειρότερη. Κάθε μέρα, σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι οδηγοί περνούν μία ώρα και 28 λεπτά κολλημένοι στην κίνηση (148 ώρες το χρόνο): φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 14 km/h.
Τα πράγματα δεν βελτιώνονται ούτε όταν οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι βέλτιστες: χρειάζονται οι οδηγοί στο Λονδίνο περίπου 25 λεπτά για να ολοκληρώσουν αυτό το ταξίδι των 10 χιλιομέτρων.
Η δεύτερη θέση στην κατάταξη των πόλεων με τη χειρότερη κίνηση πηγαίνει στο Δουβλίνο. Στην ιρλανδική πρωτεύουσα, οι οδηγοί χρειάζονται κατά μέσο όρο 29 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα για να διανύσουν 10 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η μέση ταχύτητα κατά την ώρα αιχμής είναι μόνο 16 km/h.
Το Τορόντο στον Καναδά κλείνει το βάθρο, αφού εκεί χρειάζονται 29 λεπτά για να ολοκληρωθεί η προαναφερθείσα διαδρομή. Εκεί, η μέγιστη ταχύτητα τις ώρες αιχμής είναι 18 km/h. Η έκθεση προσθέτει ότι, σε αυτές τις πόλεις, οι οδηγοί τους χάνουν, κατά μέσο όρο, ένα λεπτό για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν λόγω της κυκλοφορίας και της γενικής συμφόρησης.
Στην πρώτη πεντάδα είναι το Μιλάνο και η Λίμα του Περού.
Αθήνα: 23 λεπτά για 10 χλμ
H Aθήνα; Ο περίφημος Κηφισός και το ατελείωτο καθημερινό μαρτύριο;
Η ελληνική πρωτεύουσα είναι στην 31η θέση παγκοσμίως και 16η πανευρωπαϊκά. Η μέση διάρκεια για να διανύσει κανείς δέκα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη είναι 23 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα. Το χρόνο οι Έλληνες οδηγοί χάνουν 112 ώρες πάνω στο τιμόνι μέσα στην κίνηση κολλημένοι σε μποτιλιάρισμα με ταχύτητα… χελώνας: 20 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Κατά τη συγκεκριμένη λίστα υπάρχουν και χειρότερες πόλεις στο κυκλοφοριακό από την Αθήνα.
Οι πόλεις χωρίς μποτιλιάρισμα
Ο δείκτης επισκεψιμότητας 2023 της TomTom αποκαλύπτει επίσης ποιες πόλεις έχουν την καλύτερη κίνηση. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί, είναι αμερικάνικες. Σε πόλεις όπως η Οκλαχόμα, το Νόξβιλ ή το Σαν Ντιέγκο, οι οδηγοί χάνουν πολύ λίγο χρόνο στην κίνηση.
Επιπλέον, φιλτράροντας τη λίστα, οι πρώτες 28 είναι πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η μελέτη επισημαίνει ότι, σε αυτές, χρειάζονται μόνο 10 λεπτά για να διανύσετε 10 χιλιόμετρα και περίπου οκτώ λεπτά και 30 δευτερόλεπτα όταν οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι βέλτιστες. Το κλειδί είναι ότι είναι μέρη με μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπου η μέση ταχύτητα ξεπερνά τα 60 km/h.
Latest News
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της
Τουρκία: «Αποτρέψαμε αιματοχυσία στη Συρία»
Ο Χακάν Φιντάν δηλώνει ότι έπεισε Μόσχα και Τεχεράνη να μην παρέμβουν υπέρ του Άσαντ, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μέλλον της Συρίας επί τάπητος σε συνάντηση στην Ιορδανία.
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;
Απέφερε καρπούς το πρόγραμμα «Μπροστινή πόρτα» - Αύξηση εσόδων για ΟΑΣΑ - ΟΕΣΘ
Η συνολική αύξηση των εσόδων για τη Δημόσια Συγκοινωνία το τρίμηνο Σεπτέμβριος - Νοέμβριος 2024 ήταν 6,24 εκατομμύρια ευρώ