Με τη συμμετοχή διακρατικών συνεργατικών Worth Partnership projects, μελών της κοινοπραξίας EcofashionEU, μικρομεσαίων επιχειρήσεων και παραγωγών που ανήκουν στην ευρύτερη κοινότητα του έργου, πραγματοποιήθηκε στις 29-02-2024 η τρίτη δράση διάχυσης και ανάπτυξης ενδοκοινοτικών συνεργασιών που διοργάνωσε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας – Συντονιστής Φορέας του έργου “EcoFashionEU – Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers”.

To έργο EcoFashionEU φιλοδοξεί να στηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας, του έτοιμου ενδύματος και της μόδας, ώστε να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές στην παραγωγική, διαχειριστική και διοικητική τους λειτουργία, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και διεθνούς γίγνεσθαι.

ΒΕΑ: Αναπτυξιακή συνεργασία επιχειρήσεων κλωστοϋφαντουργίας – ενδύματος και μόδας

Στη διακρατική εκδήλωση «Εcofashion meets Worth Partnership Projects: Sustainable Futures and Creative Solutions», συμμετείχαν και παρουσίασαν τις καινοτομίες που ανέπτυξαν με οικολογικό και βιώσιμο πρόσημο, στο πλαίσιο Wοrth Partnership Project, συμπράξεις και εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, τη Γερμανία, και την Ισπανία.

Από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της κοινότητας του EcofashionEU, παρουσίασαν βιώσιμες πρακτικές που έχουν αναπτύξει και εφαρμόζουν, η Christiana Vardakou, η Αλίκη Γκορίτσα εκ μέρους της Pepper Vally και ο Γεώργιος Κίτρας εκ μέρους της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου. Την εκδήλωση παρακολούθησαν μέλη της κοινότητας EcofashionEU που συμμετείχαν στα προηγούμενα community-building events καθώς και σε άλλες δράσεις του έργου.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και εκπρόσωποι της EISMEA, οι οποίοι εξέφρασαν την ιδιαίτερη ικανοποίησή τους και μετέφεραν τα συγχαρητήριά τους για τον συντονισμό και τη συνολική διοργάνωση της εκδήλωσης.

Βιωσιμότητα

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν διάφορες πτυχές της βιωσιμότητας στο κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, της μόδας και του έτοιμου ενδύματος όπως η παραγωγή ψηφιακών ανθρωπομετρικών πατρόν που είναι συμπεριληπτικές ως προς το φύλο και τους διαφορετικούς σωματότυπους, την οργανική επεξεργασία βαμβακιού, τη βαφή του μαλλιού με καινοτόμες βιοδιασπώμενες μεθόδους, τη χρήση φυτικών βαφών από λουλούδια και φυτά, την δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για καταναλωτές ανά πόλη που μπορεί να εντοπίσει την προέλευση ενός προϊόντος και να το αξιολογεί με όρους διαφάνειας και κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και ηθικής, τον πειραματισμό με τo κλωσμένο νήμα και διαφορετικές μεθόδους επεξεργασίας του, και τέλος τη χρήση των νέων τεχνολογιών και του AI στην παραγωγή «έξυπνων» ρούχων για τη λειτουργία της καρδιάς.

Τέλος, τονίστηκε η σημασία δημιουργίας μιας υπερεθνικής ευρωπαϊκής κοινότητας βιωσιμότητας στον κλάδο της μόδας και του υφάσματος που θα υποστηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα προσφέρει εμπεριστατωμένη πληροφορία όσον αφορά διάφορα στάδια της παραγωγής, θα συνδέεται με τους καταναλωτές και θα ευαισθητοποιεί τη κοινή γνώμη στη σημασία της κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, επιδιώκει σταθερά να στηρίζει τις επιχειρήσεις μέλη του και να συμμετέχει σε πρωτοβουλίες και έργα που βοηθούν τις μικρομεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις να παραμένουν ανταγωνιστικές και ανθεκτικές στις απαιτήσεις των καιρών.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση στο παρακάτω link:

Το έργο EcoFashionEU

Το έργο, “EcoFashionEU – Promoting the sustainability of small and medium textile and fashion manufacturers” συνολικού προϋπολογισμού 109.374,33 €, και διάρκειας 18 μηνών, είναι μία από τις μόλις 5 πιλοτικές δράσεις που εγκρίθηκαν από την EISMEA, στο πλαίσιο της πρόσκλησης “Sustainability Partnerships of SMEs adopting more sustainable practices” του Single Market Programme (SMP COSME).

Οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιο του έργου είναι οι ακόλουθες:

  • Η καταγραφή των τρεχουσών συνθηκών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ της μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.
  • Η αποτύπωση των υφιστάμενων καλών πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Η διοργάνωση workshops με τη συμμετοχή θεσμικών φορέων και οργανώσεων για τη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής.
  • Η κατάρτιση οδηγού προτάσεων πολιτικής, ενημερωτικού και εκπαιδευτικού για ΜμΕ & φορείς της κοινωνίας των πολιτών.
  • Η υποστήριξη των ΜμΕ του κλάδου στην υιοθέτηση βιώσιμων και καινοτόμων πρακτικών.
  • Η υλοποίηση δράσεων διάχυσης και προβολής των αποτελεσμάτων του έργου σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Η εκπαίδευση ΜμΕ μόδας στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία