Στο νέο μεγάλο όνομα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και ειδικά του κλάδου κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αναδεικνύεται ο Γουάνγκ Τσουανφού. Ο ιδρυτής και επικεφαλής της BYD οδήγησε την εταιρεία από την Κίνα στην κορυφή των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) με βάση τις πωλήσεις, ξεπερνώντας ακόμη και την Tesla αφού έχει καταφέρει να κερδίσει το 21% της παγκόσμιας αυτής αγοράς.

Πλέον η BYD φαίνεται ότι αρχίζει να αποτελεί ισχυρό αντίπαλο δέος όχι μόνο για την εταιρεία του Ίλον Μασκ αλλά και για μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ανησυχούν όλο και περισσότερο για την επέλαση κινεζικών τεχνολογιών και εταιρειών EV στη Γηραιά Ήπειρο.

Tesla: Δεν είναι πια μία από τις 10 πιο πολύτιμες εταιρείες του S&P 500

Οι προοπτικές της BYD υπό τον Γουάνγκ Τσουανφού φαίνονται, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, καλύτερες από ποτέ με ισχυρούς επενδυτές να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο ότι η Berkshire Hathaway του Ουόρεν Μπάφετ έχει αποκτήσει ήδη περίπου το 8% της BYD, έχοντας πραγματοποιήσει αρχική επένδυση 230 εκατ δολαρίων το 2008.

Ο Γουάνγκ Τσουανφού με προσωπική περιουσία που σήμερα εκτιμάται στα 14,5 δις δολάρια από το Forbes και το Bloomberg, είχε βάλει από νωρίς στο στόχαστρο την τεχνολογία μπαταριών πιστεύοντας ότι θα τον οδηγήσει στην επιτυχία. Γεννημένος το 1966 σε χωριό αγροτών σε μια από τις πιο φτωχές περιφέρειες της Κίνας, ο Γουάνγκ έμεινε ορφανός από μικρός και τον μεγάλωσαν ο μεγαλύτερος αδελφός και αδελφή του. Κατάφερε να σπουδάσει πετυχαίνοντας πολύ καλούς βαθμούς και από μικρός είχε έφεση στην τεχνολογία. Συνίδρυσε την BYD στα μέσα της δεκαετίας του 1990 σαν εταιρεία παραγωγής επαναφορτιζόμενων μπαταριών και στη συνέχεια τη μετέτρεψε σε όμιλο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Πλέον η εταιρεία έχει παρουσιάσει ακόμη και σπορ ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο με λιανική τιμή πάνω από 230.000 δολάρια, το οποίο φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί –αρχικά στην Κίνα- ακόμη και ιερά τέρατα του χώρου όπως η Ferrari και η Lamborghini.

Φιλόδοξη απόβαση στην Ευρώπη

Εκείνοι που ανησυχούν περισσότερο όμως είναι οι κατασκευαστές πιο προσιτών οχημάτων, ειδικά στην Ευρώπη όπου έχουν ήδη αρχίσει να παραδίδονται τα πρώτα οχήματα της BYD.

Ήδη το πρώτο πλοίο που μετέφερε 5.000 ηλεκτρικά οχήματα Made in China , το BYD Explorer No 1, έφτασε την περασμένη Κυριακή στο γερμανικό λιμάνι του Bremerhaven και άρχισε να ξεφορτώνει για να ξεκινήσει η τροφοδοσία της Γηραιάς Ηπείρου.

Πρόκειται για νέο κεφάλαιο στις φιλοδοξίες των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας να μπουν στην πολλά υποσχόμενη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, όπως σχολίαζαν ειδικοί του κλάδου στους Financial Times.

«Η ζήτηση αυξάνεται». . . Οι αναζητήσεις στο Google (για εμάς) έχουν ξεπεράσει την Tesla . . . πρόκειται να πετύχουμε πολλά πράγματα στην ευρωπαϊκή αγορά», υποσχέθηκε στη βρετανική εφημερίδα ο Μάικλ Σου, ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe.

Καμπανάκι στις Βρυξέλες από ευρωπαίους κατασκευαστές

Μόλις πριν λίγες ημέρες, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποίησαν την ΕΕ ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ προηγούνται στην κούρσα καθώς κατέχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ευρώπης. Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν επενδύσει νωρίτερα και είναι πιο κάθετα ενσωματωμένοι στην αλυσίδα αξίας των μπαταριών, με ευκολότερη πρόσβαση στις πρώτες ύλες. Έχουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας και, το σημαντικότερο, δεν έχουν το βάρος να καταργήσουν σταδιακά 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσα σε μόλις δέκα χρόνια. «Η Ευρώπη από την άλλη πλευρά ‘’έβαλε το ηλεκτρικό κάρο καρότσι πριν από το άλογο με τις μπαταρίες’’, οδηγώντας σε στρατηγικές εξαρτήσεις από το εξωτερικό», σημειώνεται. Η ACEA ζητά επειγόντως μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη ευρωπαϊκή πολιτική στις αυτοκινητοβιομηχανίες και προειδοποιεί ότι «Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει», όπως αναφέρεται.

Οι κινήσεις των ευρωπαϊκών εταιρειών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης δεν πρόκειται να καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια και ήδη ετοιμάζουν σειρά ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο και πιο χαμηλές τιμές. Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται το ηλεκτρικό Renault 5 με τιμή περίπου 28.000 ευρώ και το Dacia Spring, το πρώτο μοντέλο EV από την πιο προσιτή μάρκα του ομίλου με τιμή περίπου 23.000 ευρώ. Επίσης η Renault φέρεται να είχε ξεκινήσει συνομιλίες με τη Volkswagen σχετικά με την παραγωγή προσιτού EV. Επίσης ο μεγάλος αντίπαλος της Renault, η Stellantis, που έχει μάρκες όπως η Peugeot και η Fiat, ελπίζει να ξεκινήσει την πώληση μοντέλου EV στην Ευρώπη που θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green