Το 2015, η Όπρα Γουίνφρι προκάλεσε τον διπλασιασμό της αξίας της μετοχής της WeightWatchers σε μια μέρα, όταν αποφάσισε να αγοράσει το 10% της εταιρείας.

Αυτό ήταν πίσω σε ένα σύμπαν πριν το Ozempic , όταν στους ανθρώπους που πάλευαν ενάντια στην παχυσαρκία έλεγαν ότι ο μόνος τρόπος για να χάσουν βάρος ήταν να δείξουν περισσότερη θέληση.

Τώρα, η Όπρα χωρίζει τους δρόμους της με την WeightWatchers, που μετονομάστηκε σε WW International, ανακοινώνοντας την περασμένη εβδομάδα ότι θα παραιτηθεί από το διοικητικό συμβούλιο και θα δωρίσει το υπόλοιπο 1,4% της συμμετοχής της (σταδιακά είχε μειώσει το μερίδιό της, βγάζοντας πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια από τη συνεργασία), σημείωσε η Wall Street Journal. Η μετοχή έχασε 18% την επόμενη ημέρα διαπραγμάτευσης.

Ozempic: Τα γυμναστήρια το «αγκαλιάζουν» και επενδύουν στην ανερχόμενη κατηγορία φαρμάκων

Η Όπρα λέει ότι εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα πόντων WeightWatchers, αλλά είναι δύσκολο να μην συνδέσει την απόφασή της να αποχωρήσει από την WeightWatchers με τη δική της μεταβαλλόμενη προσέγγιση στην απώλεια βάρους. Τον Δεκέμβριο, είπε στο περιοδικό People ότι χρησιμοποιούσε φάρμακο. «Η παχυσαρκία είναι ασθένεια. Δεν πρόκειται για τη δύναμη της θέλησης – έχει σχέση με τον εγκέφαλο», είπε.

Η WeightWatchers αγοράζει την Sequence ως απάντηση

Δεν είναι μόνο η Όπρα που άλλαξε γνώμη. Η WeightWatchers άλλαξε πορεία πέρυσι, αγοράζοντας την ψηφιακή εταιρεία υγείας Sequence για να συνταγογραφεί φάρμακα για την απώλεια βάρους. Για μια εταιρεία που κάποτε κήρυττε την αυτοσυγκράτηση ως το μονοπάτι για την απώλεια βάρους, η WeightWatchers ασχολείται με την τρέλα του GLP-1 , δηλαδή τα φάρμακα μείωσης βάρους.  Ορισμένοι μάλιστα την κατηγορούν ότι είναι πολύ επιθετική στον τρόπο με τον οποίο εμπορεύεται με τη νέα της επιχείρηση φαρμάκων, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Αν η WeightWatchers φαίνεται λίγο απελπισμένη, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι η οικονομική της κατάσταση είναι επισφαλής. Η μετοχή της υποχωρεί πάνω από 60% φέτος και η φθίνουσα ταμειακή θέση της εταιρείας, παράλληλα με την ασυνήθιστα υψηλή μόχλευση σχεδόν 10 φορές του καθαρού χρέους σε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, σημαίνει ότι πρέπει να αναβαθμίσει επειγόντως τις δραστηριότητές της.

Η εταιρεία την περασμένη εβδομάδα προέβλεψε έσοδα από 830 έως 860 εκατομμύρια δολάρια φέτος, κάτω από την εκτίμηση της Wall Street για 922 εκατομμύρια δολάρια.

Τα καλά νέα για την WeightWatchers είναι η ταχεία επιτυχία της επιχείρησης συνταγογράφησης. Οι συνδρομητές της κλινικής έφτασαν τους 67.000 το τέταρτο τρίμηνο και η εταιρεία αναμένει θα αυξηθούν σε έως και 160.000 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Αυτό εξακολουθεί να είναι σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τον συνολικό αριθμό συνδρομητών της εταιρείας που είναι 3,8 εκατομμύρια. Ωστόσο, πολλοί από τους νέους συνδρομητές συνταγογράφησης ήταν κάποτε χρήστες του WeightWatchers, κάτι που φαίνεται ευοίωνο για τη στρατηγική του να κάνει cross-selling σε έναν τελικό χρήστη του οποίου η πορεία χρειάζεται συνεχή συντήρηση.

Μια αγορά με πολλούς μνηστήρες

Αλλά η WeightWatchers δεν είναι η μόνη στη δουλειά της συνταγογράφησης GLP-1. Αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από startups ψηφιακής υγείας όπως οι Noom, Ro και Calibrate. Ακόμη και η Eli Lilly μπαίνει στην επιχείρηση τηλε-υγείας για να παρέχει το φάρμακό της απευθείας στους ασθενείς.

Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει αρκετή προσφορά φαρμάκων GLP-1 για όλους όσοι τα θέλουν, ούτε είναι οικονομικά προσιτά για πολλούς ανθρώπους, καθώς οι εργοδότες διστάζουν να τα καλύψουν.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: η Όπρα και η WeightWatchers, δύο από τα πιο ανθεκτικά Brand των τελευταίων δεκαετιών, σηματοδοτούν ότι δεν υπάρχει επιστροφή από την φρενίτιδα του GLP-1.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν βρει πώς να βοηθήσουν τους ανθρώπους να ρυθμίσουν τις ορέξεις τους με τρόπο που καμία ομάδα υποστήριξης ή σύστημα πόντων δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι μόλις ξεκινήσει η παχυσαρκία, οι βιολογικές διεργασίες, και όχι η δύναμη της θέλησης, τείνουν να προσδιορίσουν την πορεία. Τα GLP-1 λειτουργούν εν μέρει στέλνοντας ένα μήνυμα κορεσμού στον εγκέφαλο.

Το επόμενο κεφάλαιο στον αγώνα της Αμερικής κατά της παχυσαρκίας θα βασίζεται σταθερά στα φάρμακα ως τρόπο μείωσης του βάρους, με συμπεριφορικές προσεγγίσεις που εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας για όσους θέλουν να παραμείνουν λεπτότεροι.

Η WeightWatchers έχει επιβιώσει από πολλές διατροφικές τάσεις και κύκλους, ανακαλύπτοντας τον εαυτό της και η εταιρεία κάνει μερικά δύσκολα αλλά απαραίτητα βήματα για να εξελιχθεί με την εποχή.

Δεν θα γίνει εν μια νυκτί όμως. Και καθώς η Όπρα αποχωρίζεται τη μετοχή, οι επενδυτές μάλλον δεν θα πρέπει να βιάζονται να την αγοράσουν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή