Ανήσυχοι ότι μακροπρόθεσμα η ευρεία διάδοση φαρμάκων της κατηγορίας GLP-1 όπως το διάσημο πια Ozempic θα μειώσει τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων, λόγω της μειωμένης πρόσληψης τροφίμων, εμφανίζονται πολλοί επενδυτές.
Ozempic: Απειλεί την βιομηχανία τροφίμων και προκαλεί τους κολοσσούς
Σημειώνεται ότι το Ozempic και τα ομοειδή φάρμακα βοηθούν στην απώλεια βάρος με τον εξής διπλό μηχανισμό: Αφενός επιδρούν στο «κέντρο» της όρεξης, μειώνοντας το αίσθημα πείνας. Αφετέρου, επιδρούν στο στομάχι καθυστερώντας την απομάκρυνση της τροφής μετά το γεύμα, δίνοντας αίσθηση παρατεταμένου κορεσμού.
Ο ενθουσιασμός για τη νέα αυτή κατηγορία φαρμάκων είναι τόσο έντονος ώστε ακόμη και ο επικεφαλής της εταιρείας Novo Nordisk που παρασκευάζει το Ozempic, να πιστεύει ότι η συζήτηση έχει ξεφύγει από τα πραγματικά δεδομένα.
«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί όλοι τρελαίνονται με το Ozempic»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Ντιρκ βαν ντε Πουτ, διευθύνων σύμβουλος της Mondelez International, μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών τροφίμων παγκοσμίως. «Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι ανακατεύονται τόσο πολύ με αυτό [με το Ozempic], όταν τα δεδομένα απλώς δεν υποστηρίζουν [την ανησυχία]. Έχω μιλήσει με τους διευθύνοντες συμβούλους ορισμένων φαρμακευτικών εταιρειών και λένε το ίδιο πράγμα: “Δεν καταλαβαίνουμε γιατί όλοι τρελαίνονται τόσο πολύ με αυτό”», ανέφερε στο Barron’s.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία του παρακολουθεί την κατάσταση. Οι εκτιμήσεις έχουν ως εξής: Το 2035 η Mondelez υπολογίζει ότι το 7% έως 14% του πληθυσμού των ΗΠΑ θα χρησιμοποιεί αυτά τα φάρμακα, μειώνοντας την πρόσληψη θερμίδων κατά 30% έως 35%. Κάτι τέτοιο θα επηρέαζε τους όγκους πωλήσεών της κατά μόλις 0,5% έως 1%.
Το χαμηλό αυτό ποσοστό φανερώνει, κατά το Barron’s, πόσο υπερβολικές είναι ορισμένες εκτιμήσεις σχετικά με τα φάρμακα για την απώλεια βάρους. Εξάλλου, όσον αφορά τη Mondelez, μόλις το ένα πέμπτο των δραστηριοτήτων της επικεντρώνεται στις ΗΠΑ. Η αυξανόμενη παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές σημαίνει ότι είναι λιγότερο εκτεθειμένη στους παχύσαρκους καταναλωτές που υπερεκπροσωπούνται στις ανεπτυγμένες χώρες, οι οποίοι θεωρούνται πιθανότεροι λήπτες φαρμάκων όπως το Ozempic. Διαθέτει επίσης πιο υγιεινές επιλογές, καθώς και υποκατάστατα γεύματος.
«Αν πρέπει να αρχίσω να ανησυχώ για κάτι που θα επηρεάσει τον όγκο μου 10 χρόνια αργότερα κατά μισό έως 1%… Λοιπόν, νομίζω ότι έχω άλλα πράγματα που είναι πιο σημαντικά να ασχοληθώ σήμερα», λέει ο βαν ντε Πουτ.
Σταθερός βηματισμός
Προς το παρόν, η Mondelez προχωράει με στέρεα βήματα. Την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου με όγκους που ήταν περίπου σταθεροί, μια σημαντική εξέλιξη καθώς ο τομέας συσκευασμένων τροφίμων μαστίζεται από μειώσεις πωλήσεων.
Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι καλά για τη Mondelez. Παράλληλα με τις υψηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων, η εταιρεία σημειώνει ότι το κόστος των άλλων εισροών παρέμεινε σταθερό, αντί να μειωθεί, όπως ίσως κάποιοι ήλπιζαν. Η μετοχή έχει επίσης να αντιμετωπίσει τη γενική απέχθεια των επενδυτών για τον κλάδο, η οποία επεκτείνεται και στους θεσμικούς αγοραστές, όπως ανέφερε το Investor’s Business Daily αυτό το καλοκαίρι.
Παρ’ όλα αυτά, ο CEO της εταιρείας εμφανίζεται κάτι περισσότερο από αισιόδοξος για το επόμενο έτος, καθώς αναμένονται ελάχιστες διαταραχές στις πωλήσεις από τις συνεχιζόμενες αυξήσεις των τιμών, λόγω του υψηλότερου κόστους κακάο και ζάχαρης. Αυτό οφείλεται στο ότι οι καταναλωτές παραμένουν πιστοί στις μάρκες που πωλούν γλυκίσματα, ενώ και ο ανταγωνισμός από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ασθενέστερος.
«Η πανδημία άλλαξε ριζικά τους καταναλωτές: Πριν ανησυχούσαν ιδιαίτερα για τις απολαύσεις και η συμπεριφορά τους ήταν διαφορετική», λέει ο βαν ντε Πουτ. Και ενώ πολλοί άνθρωποι ευαισθητοποιήθηκαν περισσότερο σε θέματα υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό συνοδεύτηκε από την ανάγκη για αυτοφροντίδα, η οποία συχνά περιλάμβανε γλυκά. «Τώρα η παρασπονδία είναι πολύ αποδεκτή και αποτελεί σχεδόν ανάγκη. Οι άνθρωποι δηλώνουν ανοιχτά ότι η καλοπέραση πρέπει να είναι μέρος της ημέρας τους.»
Latest News
«Μάχη» ανάμεσα στην Κινα και τη Δύση για τα κρίσιμα μέταλλα
Η Κίνα παράγει περίπου το 60% των σπάνιων γαιών και επεξεργάζεται σχεδόν το 90% απο αυτές
Μια «μικρή Ρωσία» δημιουργείται μέσα στη Σερβία
Αρκετοί είναι οι Ρώσοι που έχουν καταφύγει στη Σερβία μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, δημιουργώντας δικές τους κοινότητες
Οι ολυμπιακοί κύκλοι του Αϊφελ προκαλούν πολιτική διαμάχη στη Γαλλία
Αντιδράσεις προκαλεί στη Γαλλία η πρόθεση της δημάρχου του Παρισιού να κρατήσει τους ολυμπιακούς δακτυλίους στο εμβληματικό μνημείο της γαλλικής πρωτεύουσας
Γυρνούν την πλάτη στο ESG οι επενδυτές – Σε δεινή θέση οι ευρωπαϊκές εταιρείες
Οι πιο αυστηροί κανόνες ESG στον κόσμο προκαλούν αντιδράσεις από τις επιχειρήσεις της ΕΕ
Πώς θα ξαναγίνει ανταγωνιστική η Ευρώπη - Η «ακτινογραφία» του σχεδίου Ντάγκι
Πρόκειται για διπλάσιο ποσό από το Σχέδιο Μάρσαλ για την ανοικοδόμηση της ηπείρου μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο
Ο προστατευτισμός θα διευρύνει το χάσμα πλούτου, προειδοποιεί ο ΠΟΕ
Οι αντιδράσεις κατά της παγκοσμιοποίησης κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν την πρόοδο στην αύξηση των εισοδημάτων στις φτωχότερες χώρες
Παγωμένα τα στεγαστικά δάνεια στην Ευρώπη – Καίνε τα επιτόκια
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες ετοιμάζονται για την πιο αργή ανάπτυξη των στεγαστικών δανείων της τελευταίας δεκαετίας
Το πρώτο ηχηρό «όχι» στο σχέδιο Ντράγκι για την ΕΕ ήρθε από την Γερμανία
«Η Γερμανία δεν θα συμφωνήσει σε αυτό», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Κρίστιαν Λίντνερ, στο Politico
Νίκολ: Γιατί αξίζει να πληρώσεις 6 ευρώ για ένα latte στα Starbucks
Ο Μπράιαν Νίκολ αναλαμβάνει την ηγεσία των Starbucks υπό τη σκιά του Χάουαρντ Σουλτς, την οπισθοχώρηση της κινεζικής αγοράς και την αμφισβήτηση των νέων - Θα τα καταφέρει;
Είναι μόνο η αρχή - Τι συμβαίνει με την πτώση των οίκων πολυτελείας αξίας 240 δισ. δολαρίων
Οι οίκοι πολυτελείας σε όλο τον κόσμο βιώνουν τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης της Κίνα - Ποια είναι η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται