Ανάμεικτες οδηγίες για την στροφή σε χρήση πλατφορμών και λειτουργιών όπως το Instagram Reels και το YouTube Shorts, που έχουν μια φαινομενική οικονομική αποδοτικότητα, δίνουν εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ στους πελάτες τους, ελέω της τελικής απόφασης για το TikTok.

Ομοίως πράττουν και εταιρείες διαχείρισης influencers, που αναζητούν τρόπους να επωφεληθούν από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κανάλια μάρκετινγκ. Παρά τις αναζητήσεις και τους φόβους που εκφράζει ο συγκεκριμένος κλάδος για την απώλεια ενός ξεχωριστού εργαλείου -του TikTok-, εάν εξαφανιστεί λόγω της εφαρμογής των νέων κανονισμών, δεν θα σταματήσει η δραστηριότητα κανενός – απλώς θα μετακινηθούν προς μια άλλη μορφή κατανάλωσης, όπως εκτιμά και το Modern Retail.

TikTok: Σε αργούς ρυθμούς η εξέταση του νομοσχεδίου από τη Γερουσία

Από τη μια μέρα στην άλλη;

Η απαγόρευση του TikTok δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη και πολλά είναι τα brands που παραμένουν σταθερά στην πορεία τους με τις τρέχουσες καμπάνιες τους. Ωστόσο, εταιρείες και δημιουργοί που εξαρτώνται από το TikTok αρχίζουν να σχηματίζουν σχέδια έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση που οι ΗΠΑ απαγορεύσουν όντως την πλατφόρμα.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε ένα νομοσχέδιο που θα απαγόρευε την εισαγωγή του TikTok στα καταστήματα εφαρμογών των ΗΠΑ, εκτός εάν η μητρική του εταιρεία ByteDance αποσυνδεθεί απ’ αυτό. Εάν το νομοσχέδιο υπογραφεί σε νόμο, η ByteDance θα έχει πέντε μήνες για να πουλήσει το TikTok, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει την απαγόρευση.

Το νομοσχέδιο πήγε στη Γερουσία για ψήφιση, με αργούς ρυθμούς και όχι υπό έκτακτο καθεστώς. Αν περάσει από εκεί όμως με επιτυχία, τότε θα βρεθεί στο γραφείο του προέδρου Τζο Μπάιντεν, ο οποίος θα υπογράψει την προτεινόμενη νομοθεσία εάν την εγκρίνουν και τα δύο κοινοβούλια.

Αμερικανοί νομοθέτες που υποστηρίζουν το νομοσχέδιο, θεωρούν ότι το TikTok — το οποίο ανήκει στην κινεζική ByteDance— αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο τα δεδομένα των χρηστών των ΗΠΑ. Ωστόσο, δεν υπάρχουν δημόσια στοιχεία ότι η Κίνα έχει κατασκοπεύσει ανθρώπους μέσω του TikTok, σύμφωνα με το CNN .

Τον περασμένο Μάρτιο, το TikTok δήλωσε ότι λαμβάνει «προληπτικά» μέτρα για να κατευνάσει τις ανησυχίες των ΗΠΑ. «Τα τελευταία δύο χρόνια, επενδύσαμε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στη δημιουργία Ασφάλειας Δεδομένων στις ΗΠΑ και χτίζουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απομόνωση των προστατευμένων δεδομένων χρηστών», ανέφερε η εταρεία.

Η οικονομία του TikTok

Τα τελευταία αρκετά χρόνια, μάρκες και έμποροι λιανικής έχουν συρρεύσει στο TikTok για να συνδεθούν με τους καταναλωτές της Gen Z. Η Bubble, μια επωνυμία περιποίησης δέρματος, έχει δημιουργήσει μια άπληστη βάση θαυμαστών μέσω του TikTok. Το Pair Eyewear ανιχνεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεών του στο TikTok , ενώ η μάρκα ενυδάτωσης Stur έχει αρχίσει να αναπτύσσει προϊόντα αποκλειστικά για το κοινό του TikTok.

Πολλές μάρκες ανέφεραν στο Modern Retail ότι βλέπουν το TikTok ως ένα ζωτικό κανάλι για την αύξηση των πωλήσεών τους. Και τα παραδείγματα επιτυχημένων λανσαρισμάτων και success story, είναι ατελείωτα.

Πέρυσι, μήνες μετά την παρουσίαση της νέας της μάσκαρα, η Milani Cosmetics είδε μια ξαφνική άνοδο στις πωλήσεις του προϊόντος, χωρίς να καταλαβαίνει το λόγο. Η ομάδα μάρκετινγκ ήταν μπερδεμένη, καθώς δεν είχε αλλάξει την προσέγγισή της και «απλώς έτρεχε το κανονικό μας περιεχόμενο», είπε ο επικεφαλής μάρκετινγκ Jeremy Lowenstein. Στη συνέχεια, όμως η μάρκα ανακάλυψε ότι οι δημοφιλείς beauty influencers The Lipstick Lesbians είχαν κάνει ένα βίντεο TikTok που επαινούσε τη φόρμουλα και τη συσκευασία της μάσκαρα.

Η στιγμή αποκρυστάλλωσε όσα γνώριζε ήδη ο Lowenstein για το TikTok, μια πλατφόρμα στην οποία η Milani έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς από τον Μάρτιο του 2020. «Το TikTok βοήθησε πραγματικά να ενισχύσουμε το μήνυμα της επωνυμίας μας», είπε. «Ιστορικά, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, υπήρχε πάντα ένα μειονέκτημα για αυτές τις μικρές indie μάρκες. Αλλά ο αλγόριθμος TikTok… δεν αφορά τους followers ή φίλους έχετε. Είναι όλα σχετικά με το περιεχόμενο, τους ήχους, τα hashtag – και αυτά είναι που βοηθούν κάθε μάρκα να μπει στο χάρτη».

Η Meta

Από την άλλη, για την εταιρεία με προϊόντα γυναικείας περιποίησης August, και την επικεφαλής Nadya Okamoto  είναι έκδηλη η ανησυχία πως η απαγόρευση του TikTok θα καταστήσει τη Meta την προεπιλεγμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Γιατί είναι αυτή η επιλογή πρόβλημα;

Η διαφήμιση στα μέσα της Meta έχει γίνει πιο ακριβή τα τελευταία χρόνια, εν μέρει επειδή η Temu και η Shein  ξεπερνούν άλλους εμπόρους λιανικής  μέσω χαμηλών τιμών διαφημίσεων και αυξάνοντας το κόστος απόκτησης πελατών. «Το να απαλλαγούμε από το TikTok είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ισοπεδώσουμε τους όρους του παιχνιδιού», είπε η Okamoto. «Το TikTok είναι μια ασφαλής πλατφόρμα, ακόμη περισσότερο από ορισμένες αμερικανικές εταιρείες όπως το Instagram. Μήπως κινούμαστε με κάποια ξενοφοβική ρητορική;», είπε.

Αποξένωση, θυμός, απογοήτευση

Η αποκοπή του TikTok από την αμερικανική πραγματικότητα είναι ένας ακόμη τρόπος να αποξενωθούν οι νέοι ψηφοφόροι αυτή την στιγμή.

«Όταν νοιαζόμαστε τόσο βαθιά για τη σύνδεση, την εκπαίδευση και την ελευθερία έκφρασης, αφαιρώντας μια εφαρμογή όπως αυτή, νιώθουμε σαν να έχει γίνει το απόλυτο λάθος», συμπλήρωσε η Okamoto.

Η Lisa Guerrera, influencer του TikTok και ιδρύτρια του Experiment, μιας μάρκας ομορφιάς που ξεκίνησε στο TikTok και έχει συγκεντρώσει λίστες αναμονής έως και 10.000 ατόμων κάθε φορά, ανέφερε στο Modern Retail η αρχική της αντίδραση στην απαγόρευση ήταν «θυμός και βαθιά απογοήτευση».

«Έχουμε πολλές προκλήσεις να ξεπεράσουμε σε αυτή τη χώρα και είναι προσβλητικό ότι η απαγόρευση του TikTok είναι το μόνο πράγμα στο οποίο φαίνεται να συμφωνεί το Κογκρέσο, ειδικά όταν τέτοιοι κανονισμοί θα επηρεάσουν αρνητικά εκατοντάδες χιλιάδες αμερικανικές μικρές επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας», σχολίασε.

Από τον Φεβρουάριο του 2023, «σχεδόν 5 εκατομμύρια επιχειρήσεις» βρίσκονταν στο TikTok, ανά εταιρεία . Περίπου 150 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα στις ΗΠΑ

Ακόμη και για όσες εταιρείες δεν μπόρεσαν αμέσως να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του και αντιμετώπισαν προβλήματα, η λύση δεν ήταν να εγκαταλείψουν το TikTok.

Η πορεία προς τα εμπρός

Ορισμένες μάρκες, όπως η Milani, περιμένουν να δουν τι προκύπτει από τη νομοθεσία προτού λάβουν τα επόμενα βήματα, ειδικά επειδή υπάρχουν φήμες για απαγόρευση του TikTok εδώ και χρόνια. «Αυτό ήταν στις ειδήσεις εδώ και τρία χρόνια», είπε ο Lowenstein. «Θα συμβεί; Δεν έχω ιδέα. Είναι δύσκολο να αρχίσω να ανησυχώ για κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω».

Ό,τι κι αν συμβεί στο TikTok, τα δίκτυα κοινωνικών μέσων έχουν αυξηθεί και εξασθενίσουν με τα χρόνια, ανέφερε η Lynsey Lambert, επικεφαλής προϊόντων και αγοράς της Native Shoes, η οποία στο παρελθόν είχε ρόλους στην Abercrombie και στη Nike. «Έχουμε δει μεγάλες αναταραχές όπως αυτή να συμβαίνουν», πρόσθεσε. «Δεν είναι κάτι πραγματικά καινούργιο. Απλώς έρχεται σε διαφορετική συσκευασία».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή