«Mercedes; Δεν το έχω ακούσει ποτέ», είπε απολύτως κανένας άνθρωπος —γνώστης ή μη— των αυτοκινήτων. Το όνομα είναι, από πολλές απόψεις, συνώνυμο των τεσσάρων τροχών, και για καλό λόγο. Εξάλλου, η γερμανική μάρκα έθεσε τα θεμέλια του αυτοκινήτου όπως το γνωρίζουμε. Από πού προέρχεται όμως το όνομά της;
Όλα ξεκινούν με μια αυστριακή πολιτική προσωπικότητα με αδυναμία στα βαγόνια, έντονη επιχειρηματική αντίληψη και μια κόρη. Στη συνέχεια συνεχίζεται με έναν εύπορο βρετανό εκδότη και ευγενή και ένα ζευγάρι γερμανών μηχανικών, τον Gottlieb Daimler και τον Wilhelm Maybach. Οι δύο μηχανικοί που είχαν κλίση στη μηχανική, ίδρυσαν την Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) το 1890.
Αυτοκίνητα: Η ατμόσφαιρα αλλάζει για πλούσιους συλλέκτες vintage αυτοκινήτων
Πώς ξεκίνησαν όλα
Ένα χρόνο πριν, είχε γεννηθεί η Mercédès Adrienne Ramona Manuela Jellinek, κόρη του Emil Jellinek, ενός φημισμένου διπλωμάτη. Μέχρι το 1894, η οικογένεια Jellinek είχε μετακομίσει στη Νίκαια, στη γαλλική Ριβιέρα, καθώς ο επικεφαλής της οικογένειας είχε διοριστεί γενικός πρόξενος της Αυστριακής Αυτοκρατορίας. Ωστόσο, τα πιο ένθερμα πάθη του αφορούσαν την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι την παγκόσμια γεωπολιτική.
Το 1896, ο Emil Jellinek έμαθε για ένα νέο αυτοκίνητο που παρήγαγε η DMG και πήγε ο ίδιος στη Στουτγάρδη για να επισκεφθεί το εργοστάσιο και να συναντήσει τους δύο επιχειρηματίες. Δύο χρόνια αργότερα, ήταν ο επίσημος αντιπρόσωπος της DMG στη Γαλλική Ριβιέρα – εκείνη την εποχή, μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο, δεύτερη μετά το Παρίσι.
Ωστόσο, ο Jellinek δεν ήταν ευχαριστημένος ούτε με τη σχεδίαση των αυτοκινήτων ούτε με το υπερβολικά γερμανικό όνομά τους.
Η καλύτερη απόφαση
Αντ’ αυτού, πούλησε τα αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας το όνομα της κόρης του, Mercedes (η λέξη σημαίνει «έλεος» στα ισπανικά) και ζήτησε από την DMG να κατασκευάσει ένα όχημα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του. Ο Daimler δεσμεύτηκε, και αποδείχθηκε ότι ήταν η καλύτερη απόφαση που θα έπαιρνε ποτέ η εταιρεία: τα νέα αυτοκίνητα ήταν κομψά, στιβαρά και αξιόπιστα. Το 1901, το μοντέλο Mercedes 35 HP κέρδισε αρκετούς αγώνες αυτοκινήτου, καθιερώνοντας το όνομα για πάντα. Το 1902, η DMG κατοχύρωσε το όνομα ως εμπορικό σήμα για όλα τα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Το 1902, η DMG κυκλοφόρησε επίσης το Simplex -μια παραλλαγή 40 ίππων του μοντέλου του 1901- και άρχισε να αναπτύσσει μια ακόμη πιο προηγμένη έκδοση κινητήρα. Προς το τέλος της χρονιάς, η Mercedes-Simplex 60 HP ήταν έτοιμη και όταν έκανε το ντεμπούτο της, απλά κατατρόπωσε όλους τους αντιπάλους της σε αγώνες σε όλη τη Γαλλία και την Αγγλία.
Εκατόν δύο αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν μεταξύ 1902 και 1905 και μόνο πέντε είναι γνωστό ότι έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα. Ένα από αυτά βρίσκεται στο Μουσείο της Mercedes-Benz – το πρώτο που κατασκευάστηκε ποτέ, το οποίο αγοράστηκε και χρησιμοποιήθηκε από τον Emil Jellinek.
Η οικογένεια Harmsworth
Ένα άλλο είναι το πρώτο Simplex 60 που πουλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αποκτήθηκε από τον Alfred C.W. Harmsworth, έναν μεγιστάνα εκδότη ο οποίος την κράτησε για όλη του τη ζωή.
Ο 12χρονος γιος του κληρονόμησε το αυτοκίνητο και αυτός με τη σειρά του, το πέρασε στους απογόνους του περίπου 65 χρόνια μετά. Μεταξύ του 1987 και του 2024, η Mercedes Simplex είχε μόλις δύο ιδιοκτήτες. Και κάπως έτσι η Mercedes Simplex 60 HP ένα από τα μοντέλα που διαμόρφωσαν την ιστορία της Mercedes-Benz, έμεινε στην κατοχή της ίδιας οικογένειας για περίπου 122 χρόνια. Πέρασε τη μισή της ζωή βέβαια σε μουσείο στην Αγγλία, αλλά δεν παραχωρήθηκε ποτέ σε κανέναν άλλον.
Την 1η Μαρτίου του 2024, πουλήθηκε για 11 εκατομμύρια δολάρια και έτσι, έγινε η πιο ακριβή αντίκα που έχει πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
Γιατί επενδύσαμε σε Ελλάδα και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Ο CEO της Masdar στον ΟΤ
Ο Mohamed Jameel Al Ramahi, CEO της Masdar, μιλάει αποκλειστικά στην έντυπη έκδοση του ΟΤ στο Βήμα της Κυριακής
Το αστρονομικό ποσό που πωλείται ένα θρυλικό βιολί
Ένα βιολί Στραντιβάριους 300 ετών θα μπορούσε να πουληθεί για ένα ρεκόρ 18 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία
Ευρωπαϊκός πέλεκυς για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα νοσοκομεία
Το 1,3 δισ. ευρώ έφτασαν τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα νοσοκομεία (δημόσια και στρατιωτικά) σε προμηθευτές - Δεύτερη προσφυγή
Σε λειτουργία το Ταμείο Καινοτομίας του υπουργείου Υγείας από το 2025 - Οι στόχοι του
Απάντηση στην ανάγκη πρόσβασης ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες, των οποίων το κόστος είναι υψηλό, θέλει να δώσει το Ταμείο Καινοτομίας
Τι πυροδοτεί τις αναταράξεις στις τιμές ρεύματος; - Μιλά στον ΟΤ ο καθηγητής Παντελής Κάπρος
Τις θεμελιώδεις αιτίες που οδηγούν στην εκτόξευση των τιμών ρεύματος στην Ελλάδα αναλύει ο καθηγητής Π. Κάπρος
«Ακατάλληλη» γκάφα της Μattel - Τύπωσε... πορνογραφικό σάιτ σε συσκευασία κούκλας
Η Μattel κυκλοφόρησε τις κούκλες που τραγουδούν τον περασμένο μήνα, πριν από την κυκλοφορία της ταινίας Wicked